De har også blant annet brukt Fokker 50 fra AirBaltic og ATR42 fra et polsk flyselskap jeg ikke husker akkurat nå. Jeg lurer også på hvorfor de leier inn andre selskaper til å fly for dem. Føler jeg ser et nytt flyselskap hver gang jeg er på jobb!
Da var det vell SE-DJP du snaket om?
SE-DJP er AVRO RJ80
SE-RJP er MD80
De har også blant annet brukt Fokker 50 fra AirBaltic og ATR42 fra et polsk flyselskap jeg ikke husker akkurat nå. Jeg lurer også på hvorfor de leier inn andre selskaper til å fly for dem. Føler jeg ser et nytt flyselskap hver gang jeg er på jobb!
Er dett det rette selskapet?
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=84349
Idag flyes ruten Stockholm-Stavanger med Avro SE-DJP.
I forrige uke brukte dem Dniproavia sine ERJ.
Har dem ikke egne fly ?
Satser de for hardt ?
Nei, Skyways har ingen fly. Står i flere andre tråder. Det er et rent papirselskap.Idag flyes ruten Stockholm-Stavanger med Avro SE-DJP.
I forrige uke brukte dem Dniproavia sine ERJ.
Har dem ikke egne fly ?
Satser de for hardt ?
For å gjenta fra en annen tråd:
Skyways er ikke noe flyselskap i tradisjonell forstand.
De har ikke noe AOC eller eier fly.
Men leier inn fly fra andre, bl.a. søsterselskapet Avia Express og Dniproavia.
Opererer på samme måte som Vildanden gjorde fra Skien.
Svenske selskaper med lisens:
http://www.transportstyrelsen.se/sv/Luftfart/Flygbolag/Svenska-flygbolag/Operativa-licenser/
Nei, du kjøper en billett av Skyways. De har det hele og fulle ansvaret.Takker for oppklaringen, RolfL.
Har kanskje ikke fått med meg siste forandring.
Og da leser jeg det som at jeg egentlig kjøper en en billett fra Avia Express,
og at dette selskapet er juridisk ansvarlig for evt uønskede hendelser/erstatninger. ?