Hva er det med Skyways

Kunden har jo en kontrakt (les: billett) med utsteder, i dette tilfellet Skyways. Om underleverandør (her: Avia Express med fly) ikke leverer som avtalt (med Skyways) er det en sak mellom de to, ikke underleverandør og kunde.

Lignende scenario 1: Jeg flyr med Norwegian, og bagasjen min forsvinner. Det er en sak mellom meg og DY. At det var Røros Flyservice som rota den bort, er ikke mitt problem.

Lignende scenario 2: Skal ta bussen til byen, men den kommer aldri. Drosjerefusjon fra AtB, selv om det er Nettbuss som aldri møtte opp.

Skal til Sola i morgen, men finner ikke Skyways på avinor..
Flyr de ikke på torsdager?

Ja, stort sett de fleste destinasjoner (hovedsakelig innenlands) er påvirket. Spesielt godt merkes flygninger til/fra Oslo, som er over halvert.

Sammenlignet med idag er det ca 40% nedgang.
Istedenfor å dra til flyplassen. Kom heller til Klepp å opplev Vamp gratis :D

Ser at første flighten i morgen er en SAAB 2000, men den andre er codeshare
(VV) Aerosvit Airlines 4964
(SK) SAS - Scandinavian Airlines 8178

Hvilke flytyper blir dette?

Ser at første flighten i morgen er en SAAB 2000, men den andre er codeshare
(VV) Aerosvit Airlines 4964
(SK) SAS - Scandinavian Airlines 8178

Hvilke flytyper blir dette?
Det kan vel være Saab 2000 og codeshare samtidig...?!?

Er jo Eastern som flyr for Skyways om dagen, det er sikkert Saab 2000 på alle flygningene fra Sola..

Står at de kommer med saab 2000 i morgen, men de har jo ikke saab 2000 i flåten sin..
Er det Eastern som kommer denne gangen også?

Eastern flyr sikkert på en tidsbegrenset kontrakt for Skyways, om det være seg en måned eller et år, det vites ikke.

Men Eastern har Saab2000, så det er vel overhengende sannsynlig at det er det som kommer ja..

Back