teamseacow
ScanFlyer Silver
Er det på dette tidspunktet at vi kan anslå når maskinene kan fly igjen?
Høres veldig optimistisk ut, spesielt med tanke på at FAA allerede er i hardt vær for prosessen rundt den origianle sertifiseringen av batteriene... For å sitere Aviation Week:
http://www.aviationweek.com/Article.aspx?id=/article-xml/awx_02_20_2013_p0-550650.xmlHowever, given the high-profile nature of the battery probe, and the subsequent review of the FAA’s oversight in connection with the original certification of the 787, it is far from clear if the agency will even consider Boeing’s request until the National Transportation Safety Board has completed its investigation.
http://seattletimes.com/html/businesstechnology/2020398769_boeingboxesxml.htmlBoeing seeks FAA’s OK for permanent 787 battery fix
A small team of top machinists at Boeing’s Auburn plant is building high-strength containment boxes for the lithium-ion batteries on the 787 as part of a redesign to get the planes flying again as soon as April.
According to a person familiar with Boeing’s proposal, Conner plans to provide FAA head Michael Huerta details of the fix along lines previously reported: most important, a stronger outer containment box and a system of high-pressure tubes that vent any gases directly out of the airplane.
Another element is that the eight cells inside the redesigned battery box will be separated by more insulation, possibly high-temperature glass.
Boeing believes it can implement those and other new battery design elements quickly and can make it a permanent fix, to be incorporated on all subsequent Dreamliners. That contradicts earlier reports in The Seattle Times and elsewhere that the company will first implement a temporary fix.
Boeing engineers contend, and hope their tests will show, their redesign will prevent a runaway battery fire.
It’s unclear if the FAA will be ready to move as swiftly as Boeing would like.
Boeing is unlikely to get a full go-ahead Friday. There will be a back and forth to follow, with requirements for flight tests to validate Boeing’s solution.
Tiltredes ... for meg ser dette ut som en fix à la Hans Brinker, hvormed man tappert sikter i förste omgang (fra Ray Conner's side) ä tette for $$$$ som renner ut av penge-dammen ... pä lengere sikt kan man sannsynligvis regne med at Boeing vil komme tilbake om ikke sä lenge med noe helt nytt - noe oppsikts-vekkende for Media og fullt overbevisende for det reisende Publikum, noe som tar fordel av seneste teknologi-forskninger i ätteärs-perioden 2005-13 ? Boeing kan det spillet der ! Dog er de taktisk nödt til ä referere til sin Fix idag som "permanent", for hvis de selv refererer til samme med vokablen "provisional", er dette enstydig med at selve problemet IKKE ENDA ER LÖST, hvorved FAA blir nödt til ä si NEI.Har litt vanskelig for å tro at FAA godtar dette som en permanent fix. Skulle tro at en bedre celle-overvåkning også må implementeres. Batteriene er trots alt en del av backup systemene ...
pä lengere sikt kan man sannsynligvis regne med at Boeing vil komme tilbake om ikke sä lenge med noe helt nytt - noe oppsikts-vekkende for Media og fullt overbevisende for det reisende Publikum, noe som tar fordel av seneste teknologi-forskninger i ätteärs-perioden 2005-13 ? Boeing kan det spillet der !
...
Thales' ledelse reagerte til situasjonen med ä sette opp en ad-hoc krise-celle, det er ikke ä utelukke at dette kan bläse opp til uvaer hos Thales, vaere det bare fordi det var Thales som - i kraft av sin tittel som Main Contractor for batteri-systemet - valgte Yuasa som hovedleverandör av selve batteriene, som det utgär fra Yuasa's Press-Release i 2005, etter at de vant konkurransen :Investigation into Boeing 787 battery problems moves to maker of monitoring system ...
http://seattletimes.com/html/businesstechnology/2020438978_boeing787xml.htmlThe Federal Aviation Administration (FAA) is still assessing Boeing’s proposed fix for the 787 battery problem but may be ready to offer an initial response as soon as early next week, according to a person familiar with the details.
That response is not likely to include immediate permission to fly even test flights, but may lay out a path for Boeing to get approval for such tests, the person said.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.