jameson82
Flysitter
Men samtidig har Boeing fortsatt produksjonen av 787, så dette burde ha lite betydning for leveranser som er planlagt om 12-18 måneder?
Tipper testpilotene får nok å ta igjen en stund fremover .
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Men samtidig har Boeing fortsatt produksjonen av 787, så dette burde ha lite betydning for leveranser som er planlagt om 12-18 måneder?
Det er bortimot umulig å si noe om hyppighet uten å nevne noen enhet; er det per releinnslag, per driftstime, per flybevegelse eller eller er det noen annen enhet? Hvis enheten er av lengre varighet er det ikke noen quick fix å få "frigi" en forbedring.
...som Boeing selv har vaert med ä bearbeide ...
Helt enig, Dag ... det som faller meg merkbart her er at det har tatt omtrent to mndr for erfarne etterforskningsjournalister (her : @ Reuters) for ä avduke denne arbeidsgruppen og dens fokus over de to siste ärene, hvor Boeing og Yuasa har vaert involverte rutinemessig, mens pä den andre siden samme industri-aktörer - Boeing, Yuasa m.m. - har teatrisk uttrykket overraskelse over hendelsene i januar, hvis "sannsylighetsgrad" var beregnet til under 1 i 10^(-9), uten da ä referere til nevnte arbeidsgruppe, som antageligvis de har önsket ä holde meget diskré for Media.... Det er helt vanlig i denne industrien aa sette ned en arbeidsgruppe bestaaende av leverandoerer, brukere, administrerende tilsyn og andre eksperter for aa utvikle slike prosedyrer...![]()
NTSB mener Boeing har trädd inn pä sine prerogativer, mht Ray Conner's uttalelser i Japan forrige uke. Nä er det ikke akkurat ä anbefale at Boeing krangler med NTSB, da mye stär pä spill for Boeing ? :
http://www.bloomberg.com/news/2013-03-22/boeing-faulted-by-ntsb-for-comments-on-787-battery-fix.html
En ting er sikkert : sä lenge "root cause" ikke er blitt klart identifisert, foreblir sikkerheten i 787 en svekket random variable...
J...ser pä hendelsene med kolde öyne, faktuelt, ser man at det er pr idag (med eller uten QuickFix firebox) 2 sjanser i hver 50.000 flytimer ä fä Main Battery unserviceable (av en eller annen grunn som ingen vet hva er ?) pä 787-flätebasis... Og derfra er ikke veien til begge batterier unserviceable sä veldig lang. Plus at sjansene er at disse sannsynlighetsforholdene kan kombineres med andre feiler som (hva vet man, sä lenge man ikke kjenner "root cause" ?) kombinert kan före til katastrofisk feilsituasjon...
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.