God torsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra kjøkkenbordet. Snart klar for å ta banen opp i Åsen…på tide å få begge bilene hjem igjen. Tettpakket med møter - men må også få startet en rekrutteringsprosess - noe som alltid er spennende. Nærmer seg helg gjør det også:-)

Morning fra Asker. En espresso før avgang. Tar noen timer fri i dag, og stikker på Avinor sin Connecting Norway konferanse. Ingen trening for barn i dag som de ikke kan komme seg på selv. Hvilken luksus. Ha en fin dag.

God morgen fra Kongsberg. Grå og trist dag her i dag, men formen er heldigvis noenlunde grei. For de av oss som er litt opp i årene er dette en trist dag. I gamle dager var det gjerne TekstTV som ble brukt for å sjekke flytider. Nå har NRK tatt grep ved å fjerne hele flysiden fra TekstTV. :( :( Joda jeg jeg finner det på nettet hos avinor, men det var liksom så enkelt når en satt i sofakroken og bare bla gjennom sidene på TekstTV for å se om det var noe spennende avganger. Heldigvis holder danske DR stand og blir abstinsen for stor kan en se på flytider på Dansk TekstTV for de danske flyplassene.

Attachments

• PXL_20241010_054603867.jpg
    PXL_20241010_054603867.jpg
    94.8 KB · Views: 277
  • PXL_20241010_054720805.MP.jpg
    PXL_20241010_054720805.MP.jpg
    175.7 KB · Views: 291
God morgen fra loungen på Mandarin Oriental Emirates Palace. Etter en tøff natt på A350en og 1500 meter gange fra resepsjonen så mente de at Laurent Perrier passet best til kongekrabbe/beluga-omeletten på grunn av gullflakene. Greit nok mente vi. Dette hotellet er sjukere en vi trodde. Butleren følger deg til og fra rommet da det er klin umulig å navigere da hotellet er på størrelse med Lier.

aa481767-2883-4f12-b54c-2438cbdce816.jpg

God torsdag fra kjøkkenbordet. Høstlig vær er vel en underdrivelse. Heldigvis bare noen timer til KlasJet setter kursen mot varmere vær for en minnerik helg.

Hepp fra 2F på FI204 som flyr tilnærmet vinge mot vinge med FI206 til samme destinasjon; CPH. Stappfull flyplass naturligvis mtp. morgenbølgen (#2, hvis man ser på PLAY som første bølge mellom 06-07). Minimalt med premium følelse før man satt seg på flyet, tross fast track, lounge m.m. - så flyplass-messig ikke verdt det i mine øyne. Får se om flyreisen gjør opp for det[emoji847][emoji41] Så langt definitivt de mest behagelige setene jeg har hatt rumpen på, på flyvning innen Europa (hvis man tenker single aisle fly, A346 mellom LHR-MAD var greit digg også[emoji38]).

Short connection i CPH bør gå fint, og dermed blir det henting i barnehagen, som er årsaken til akkurat denne routingen [emoji3059]

Og jeg som trodde tekst tv var nedlagt faktisk sånn oppriktig. Hyggelig at det fortsatt finnes. God torsdag fra Oslo - her er det på tide å jobbe litt igjen med en kveldsvakt. Fortsatt litt tett i pappen og nesa, men i langt mindre grad enn foregående dager. Får kanskje klaske på meg et munnbind på jobb eller noe sånn for sikkerhetsskyld, selv om jeg neppe er like smittsom nå som tidligere.Har iallefall vært på min lokale COOP Xtra - de har bygget om en stund og det var kake til folket der for å feire at de nå var helt ferdig med ombyggingen. Så det var jo en gledelig overraskelse.

Sjekket det hotellet til Sud wow 1900 AED pr natt, dvs sikkert for billigste romkategori. Men det virker rimelig luksus heh, det er jo over 5k pr natt. Men for den luksusen er det vel kanskje verdt det? Men så har vel kanskje Sud noe status i programmet I guess? Uansett ser jo ut som akkurat det hotellet 24-26 oktober øker prisene til rundt 40k pr natt i følge Google. Må være noe speiselt som skjer da. Men ja misunnelig neida absolutt ikke.

Last edited:
Jeg tipper vi kan se ganske friske priser der helgen 6-8. desember også siden de skal kjøre raske biler der nede den helgen.

Jeg tipper vi kan se ganske friske priser der helgen 6-8. desember også siden de skal kjøre raske biler der nede den helgen.

Haha ja apropos stive priser, da CL finalen ble litt til Kyiv (før nåværende krigen brøt ut) var 100k pr natt helt normal pris. Folk som hadde reservert lenge på forhånd til langt lavere priser enn det fikk reservasjonene sine kansellert... Hotellene veit å utnytte sånne ting. Her i Norge finnes det faktisk en prisreguleringslov som ble benyttet en gang. OL på Lillehammer i 94, der grep staten rett og slett inn og sa at hotellene ikke kunne ta hinsides priser. De satte rett og slett en dato for hva de kunne ta maksimalt av priser.
https://lovdata.no/dokument/LFO/forskrift/1994-02-08-61

Men ja tok for moroskyld og sjekket de datoene i Abu Dhabi på booking.com - en del hoteller vil jeg vil si tar normale priser, mens Park Hyatt feks tar 60k for to netter. Så det varierer mye. Park Hyatt er jo uansett et hotell for fiffen, har bodd på det i Dubai en gang - det er dritnice.

Last edited:
God dag fra OSL etter en kjapp tur med midt-på-dagen-raketten til SAS. Nå er det rett og slett bortimot langhelg.

Ha en super torsdag
5caa5f994b21c7d34cca4d453b26f305.jpg

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

Og jeg som trodde tekst tv var nedlagt faktisk sånn oppriktig. Hyggelig at det fortsatt finnes. God torsdag fra Oslo - her er det på tide å jobbe litt igjen med en kveldsvakt. Fortsatt litt tett i pappen og nesa, men i langt mindre grad enn foregående dager. Får kanskje klaske på meg et munnbind på jobb eller noe sånn for sikkerhetsskyld, selv om jeg neppe er like smittsom nå som tidligere.Har iallefall vært på min lokale COOP Xtra - de har bygget om en stund og det var kake til folket der for å feire at de nå var helt ferdig med ombyggingen. Så det var jo en gledelig overraskelse.

Sjekket det hotellet til Sud wow 1900 AED pr natt, dvs sikkert for billigste romkategori. Men det virker rimelig luksus heh, det er jo over 5k pr natt. Men for den luksusen er det vel kanskje verdt det? Men så har vel kanskje Sud noe status i programmet I guess? Uansett ser jo ut som akkurat det hotellet 24-26 oktober øker prisene til rundt 40k pr natt i følge Google. Må være noe speiselt som skjer da. Men ja misunnelig neida absolutt ikke.

Vi endte opp på ca 6500 per natt for to personer som er dyrt, men sammenlignet med hva du får i USA for den summen om dagen så er det faktisk ikke så ille. Det er frokost (enten i psycho hallen med et gilde som er galskap eller i den egne club loungen hvor det står noen halvkjente britiske kokker og disker opp) egen club strand hvor all drikke uten alkohol er "gratis", loungen er 24 timer (hvor 7 er med champagne og alkohol) afternoon tea og de propper opp rommet med alt mulig av frukt og bakverk. Dette er det villeste jeg har opplevd. Du går deg faktisk vill og det er 6KM å gå rundt hotellet. Virker som de har en ansatt per gjest.

Tror man faktisk kan være her uten å bruke en eneste krone da de kjører full pakke i loungen med kokker fra 1700-1900.

Koselig? Tja.. Jumeirah er faktisk så langt heller å anbefale så sant man ikke er russer eller lakseoppdretter.

Klientellet er mye russere som oppfører seg pent og ydmykt (og de er ganske snasne å smugtitte på et par av de).

G'moorgen .. Temperaturen er nede på et nivå som NESTEN fikk meg til å vurdere genser i morges. Så høsten titter innom. Kaldfronten holder også Milton unna, så double whammy her.

Snart i gang med arbeidsdagen .. Ny kaffe er kokt og ferskt bakverk står klart.

Har vært på F1 Abu Dhabi to ganger og har bodd i Dubai begge gangene. For mer moderat prisede hoteller var det ingen store økninger. Nå booket vi riktignok i godsida i forveien.

Ellers god ettermiddag fra heimen etter to dagers internt seminar oppe i skauen.

Hepp fra 2F på FI204 som flyr tilnærmet vinge mot vinge med FI206 til samme destinasjon; CPH. Stappfull flyplass naturligvis mtp. morgenbølgen (#2, hvis man ser på PLAY som første bølge mellom 06-07). Minimalt med premium følelse før man satt seg på flyet, tross fast track, lounge m.m. - så flyplass-messig ikke verdt det i mine øyne. Får se om flyreisen gjør opp for det[emoji847][emoji41] Så langt definitivt de mest behagelige setene jeg har hatt rumpen på, på flyvning innen Europa (hvis man tenker single aisle fly, A346 mellom LHR-MAD var greit digg også[emoji38]).

Short connection i CPH bør gå fint, og dermed blir det henting i barnehagen, som er årsaken til akkurat denne routingen [emoji3059]

Selv ser jeg paa ingen maate at OSL og SAS greia er paa noen maate bedre enn Icelandair med Premium følelse, selv synes jeg at Premium paa Keflavikur absolutt hadde stor verdi - dog sjekket jeg inn til USA (egen innsjekk) men null kø og med masse folkur var Snappur Bråttfarar Lukur gull verdt !! Loungen er stor, meget stor har de små gode lakris konfekt bitene, bedre drikkur enn SAS OSL. Men noen liker SAS og andre liker ikke SAS lengre (jeg).

Her i vest er en noe utålmodighet, mye en ikke kan gjøre ennå etter operasjonen. Har MEGET stor medfølelse med SK 384 !! Selv om ligger foran skjemaet (Knut Bjørnsen og Jordsett) er det slitsomt……

Her i vest er en noe utålmodighet, mye en ikke kan gjøre ennå etter operasjonen. Har MEGET stor medfølelse med SK 384 !! Selv om ligger foran skjemaet (Knut Bjørnsen og Jordsett) er det slitsomt……

Kjenner til det ja. Der tar tid å komme seg etter store mageoperasjoner. Særlig den siste jeg var gjennom var tøff. Regner med du ikke får lov til å løfte tungt. Det kan jo og ha sine fordeler når kjerringen vi at noe skal hentes og en kan si at beklager det blir tungt. Håper du kommer deg raskt.

Back