En gang var det kun meg i Plus på 1F, og en liten gutt lå på gulvet og bygde Lego på første rad på andre siden. Irriterende - han bråkte og lagde "lekelyder". (Foreldrene satt langt bak i Go). Alle 4 kabinansatte gikk forbi han - ingen gjorde noen ting. Var like før jeg personlig tok oppgjøret, da besetningen lot det være. (se bilde). Det er nesten mer rolig atmosfære på 32F...
Skuff atter skuff, de bør virkelig gjøre noe drastisk.
Håper du prøvde å være ironisk her, hvis ikke synes jeg du har et STORT problem.....
Håper du prøvde å være ironisk her, hvis ikke synes jeg du har et STORT problem.....
Det er nok, dessverre, slik at en liten andel reisende faktisk anser dette som et reelt problem. Det er litt over min fatteevne, men etter å ha hengt hengt her ei stund, begynner jeg å skjønne at det finnes en del folk som mener helt normalt oppførsel, som å stå i dokø der det er naturlig, er et problem for dem og at det som ikke skjønner det er uhøflige og «berm» som gjør livet for de litt mer sofistikerte vanskelig.
Og dersom de som klager over dette I-landsproblemers far, ikke oppfatter seg selv slik, så vit at mange andre oppfatter dere som pompøse sutrekopper allikevel.
Selvfølgelig skal ingen fra GO sitte å vente i plus på sete som ref Star Flyer.
Er virkelig det å la barnet leke alene i motsatt ende av flyet og å ikke adlyde beskjeder fra flyvertinnene normal oppførsel?
I så fall er jeg glad for at flesteparten av de reisende ikke oppfører seg normalt.
Litt lavmål å kalle de som har et annet syn enn deg for pompøse sutrekopper og sofistikerte? Men det er vel gjerne en grei hersketeknikk.
Jeg mener nå det at, så lenge SAS og andre selskaper selger billetter som er betydelig dyrere med ekstra fordeler, bedre komfort og et "reservert" område med egne seter burde dette håndheves av selskapet.
Når man kjøper billett til 4x prisen bør man få de fordelene man betaler for. Ekstra komfort er ikke bare fri servering, men også egen innsjekk, fasttrack osv. Når da cabincrew opplyser til passasjerene at toalettet fremst i flyet er reservert reisende i plus/business skal dette respekteres og håndheves.
Om CC ikke sier noe om dette ombord kan man virkelig ikke forlange at andre reisende skal forstå dette. Vi her inne er en ganske særegen gruppe reisende kontra Ola Nordmann generelt som kanskje flyr en gang annenhvert år.
Det viktigste i dette er at de reisende skal rette seg etter hva CC sier, så ballen bør egentlig ligge hos flyselskapene for å sørge for lik og korrekt info om tingenes tilstand på hver flygning. Dette håndheves så forskjellig at det ikke er lett for alle reisende å forstå hvordan ting faktisk skal være....
Om premissene om pris var riktige ville jeg vært enig.Men prisen i Plus erikke fire ganger høyere enn i GO, veldig ofte bare et par hundrelapper dyrere. Da faller denne diskusjonen litt annerledes. Hadde det vært gamle business class, er jeg helt enig.
Om de er det eller ikke, er nå en sak. Jeg oppfatter dem som pompøse sutrekopper.
Om man er pompøs og sutrete av å syntes det er litt stusselig, så inntar jeg gjerne den rollen altså.![]()
Det pompøse er at problemet kan løses ved at de som sitter på 5C (eller hvor nå plus måtte slutte) får den den samme opplevelsen. Altså at det ikke er køa som er et problem, men at det er feil personer som blir plaget av den.
Ikke rart det er krig i verden.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.