Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Spørsmål om Norwegian flex billetter

Jeg hjelper min gamle far med en billettbestilling. På turen han skal ta er han avhengig av fleksible billetter. Det er Norwegian som kommer klart gunstigs ut for reisen han skal foreta. Så kommer spørsmålet. La oss si han bestiller en flex billett fra A til B (innenriks) til f. eks 1500 kroner. Så bestemmer han seg for å endre den når det nærmer seg og prisen for nye avgangen mellom A og B er da 2000 kroner. På Norwegian sin hjemmeside virker det som at en kan endre gratis uten å betale mellomlegget til ny pris. Stemmer min forståelse av dette?

Re: Spørsmål om Norwegian flex billetter

Jeg hjelper min gamle far med en billettbestilling. På turen han skal ta er han avhengig av fleksible billetter. Det er Norwegian som kommer klart gunstigs ut for reisen han skal foreta. Så kommer spørsmålet. La oss si han bestiller en flex billett fra A til B (innenriks) til f. eks 1500 kroner. Så bestemmer han seg for å endre den når det nærmer seg og prisen for nye avgangen mellom A og B er da 2000 kroner. På Norwegian sin hjemmeside virker det som at en kan endre gratis uten å betale mellomlegget til ny pris. Stemmer min forståelse av dette?
Ja, gratis endring dersom reiserute beholdes eller kansellering uten gebyr.

Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Takk for svar Discus. Det var slik jeg trodde.

Hei,
Jeg fikk en epost fra Norwegian i dag om en framtidig reise. Essensen er at de flytter tidspunkt for avreise ca 10 minutter og ber om en bekreftelse på dette fra meg innen fem dager. Det snodige er at jeg får ingen alternativer: kun å bekrefte er eneste mulighet. Hva skjer om jeg ikke svarer? Blir billetten da automatisk fleksibel etter fem dager? Eller får jeg da mulighet til å få pengene tilbake?

«
Important update: confirm booking changes
We ask you to confirm these changes within the next 5 days.
«

Har Norwegian i det stille økt prisen på setereservasjon og bagasje?

Ser ut som forskjellen på LowFare og LowFare+ nå er 180kr innen Skandinavia og 320kr på Europaruter (Sør Europa), og mener fritt fra hukommelsen det var lavere i fjor?

De har i hvert fall økt en god del for reservasjon av nødutgangssete og rad 1.

Tenerife er 470 mot 380 i fjor.
Første rad/nødutgang er 400 oppå det igjen.

Tar det lang tid før man får refusjon? Fikk hjelp av servicedesken til på OSL til å gjøre det for meg.

Noen ganger kan Flex hos Norwegian være gunstig priset. Booket i går og da var forskjellen mellom Low Fare Plus og Flex OSL-BGY omtrent det samme som Fast Track på OSL. Men da er jo Fast Track inkludert, man kan velge seter helt fremme i flyet uten ekstra betaling. Og billetten blir fleksibel :)

Noen ganger kan Flex hos Norwegian være gunstig priset. Booket i går og da var forskjellen mellom Low Fare Plus og Flex OSL-BGY omtrent det samme som Fast Track på OSL. Men da er jo Fast Track inkludert, man kan velge seter helt fremme i flyet uten ekstra betaling. Og billetten blir fleksibel :)
Noen ganger så er det kun noen 100-lapper i forskjell, og om man har firmaavtale da kan det fort bli billigere med fullflex siden rabatten er bedre på de billettene.

Noen som har testet å bestille sånn "ekstra best" mat hos DY? Ante ikke at det fantes men dukket opp når jeg bestilte billetter til BUD nå.

Genialt opplegg hvis det er bra saker. Kostet bare 90,- ekstra.

Noen som har testet å bestille sånn "ekstra best" mat hos DY? Ante ikke at det fantes men dukket opp når jeg bestilte billetter til BUD nå.

Fikk levert dette til mitt sete på en tur sydover i fjor, med beskjed om at jeg hadde forhåndsbestilt. Hvilket jeg i ettertid ikke har funnet noe bevis på at jeg faktisk hadde. Ble servert etter at jeg allerede hadde kjøpt og konsumert ett stykk "måltid", så du kan si jeg i utgangspunktet var mett. Synes dog det var en så hyggelig gest at jeg måtte smake. Ferdig oppvarmet, til og med. Uidentifiserbar substans, smaksmessig under norm.

He he. Da forbereder vi oss på "død mann på boks". Det var også litt under norm. :)

Sent fra min SM-F741B via Tapatalk

Prisen gir vel egentlig svaret….

Hadde det til Italia en gang (sent i 2023), og da var det helt greit, særlig ifht hva du får for 90 kroner på flyplassen. Eneste var at utdeling av maten ifht når salg av drikke kom var litt ute av sync. Men barnemåltidet ser jo kanskje safest ut?

Last edited:

Kan man ombooke LowFare-billetter med Norwegian?

Back