Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Står det hvilke bookingklasse billetten din har? For 2 x 20 kg høres ut som fullflex.

Det er tre legs (to med DY og siste med D8, på samme PNR og billettnummer), hhv. i bookingklasse X, T og V. I reisedokumentet fra Norwegian står det 2x20 kg, mens i reisedokumentet fra Gotogate står det "ingen innsjekket bagasje".
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Det er tre legs (to med DY og siste med D8, på samme PNR og billettnummer), hhv. i bookingklasse X, T og V. I reisedokumentet fra Norwegian står det 2x20 kg, mens i reisedokumentet fra Gotogate står det "ingen innsjekket bagasje".
De booking klassene er lowfare, men som sagt så skal det som står på reisedokumentet være gjeldene så her ville jeg stolt på Norwegian.

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
 
Manglende betaling for flight med Norwegian.

Den 5. februar bestilte jeg tur/retur SVG-LGW med avreise i april.
Beløpet ble betalt med mitt kort som ligger inne hos Norwegian.
Etter bestillingen lå beløpet "på vent" i nettbanken, men nå er det borte igjen.
Det vises heller ikke som betalt.
Jeg har chattet med Norwegian som sier at beløpet er betalt og at reisen er aktiv.
I min bank sier de at det reserverte beløpet utløpte 11. februar uten at det ble trukket.
Og ja, det er penger på kontoen.
Regner jo med at de trekker det før eller siden men det virker litt rart...
Ikke rart Norwegian taper penger når de holder på slik, sier at reiser er betalt når de ikke er det....
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Har bestilt KRS-OSL-ARN-FCO med Norwegian den 22. juni. Opprinnelig hadde jeg ARN-FCO med D81001, men når jeg nå slår opp reiseruten hos Norwegian så er den "under behandling", og ARN-FCO er erstattet med DY4355, som har avreise 06:10. Flighten min fra KRS går 06:30, så det er jo et heller dårlig alternativ...

Har ikke hørt noe fra GoToGate, hvor reisen er bestilt. Går ut fra at D81001 er innstilt? Hva gjør jeg? Er det slik at jeg må betale de for at de i det hele tatt skal ta i dette?
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

De sender deg sikkert med DY1874 som går Oslo-Roma klokken 1650.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

De sender deg sikkert med DY1874 som går Oslo-Roma klokken 1650.
Takk! Men er det reisebyrået eller Norwegian som må gjøre endringen, og bør jeg kontakte noen eller bare regne med at det går av seg selv...?
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Det tar gjerne noen dager å behandle alle reroutingene hvis det gjøres mange endringer på en gang. Men det skader sikkert ikke å slå på tråden. Inderne tar telefonen 24/7, men vil du snakke norsk må du vente til mandag. Og ja - det er Gotogate du må kontakte.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Gotogate, avdeling rebooking, India: "Rebooking to another destination is not allowed, you have to contact the airline."
Meget hyggelig og oppegående sørlending hos Norwegian: "Har sjekket med en overordnet, det er tillatt å endre destinasjon, men du må ta det med reisebyrået. Hils og si at de må skjerpe seg, og at det er de som skal ordne opp og ikke du som skal trenge å ringe oss."

Gotogate, avdeling rebooking, India: "Rebooking to another destination is not allowed, you have to contact the airline."
Etter å ha insistert på at Norwegian sier det er tillatt: "Yes it is available, but you have to contact the airline to expedite the change."
Etter å ha insistert på at Norwegian sier at reisebyrået skal kontakte Norwegian sin agent support, og at Norwegian sine retninglinjer påbyr de å gjøre dette: "Okay, I will send the case to another department that will contact the airline and confirm back to you."

Med andre ord, de har systemene på plass, men det virker som en bevisst policy å late som det ikke er mulig og unngå manuelt arbeid så langt det er mulig...

Siste gang jeg bestiller hos online reisebyrå.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Siden jeg har liten erfaring med Norwegian og endring av bookinger generelt
så spørr jeg her.

Har en booking til USA, 4 personer på samme booking.
Nå har det seg slik at 1 i reisefølget ikkje har muligheten å bli med.

Er det da mulig å bare avbestille for denne ene personen eller må vi avbestille for alle 4 og booke på nytt?

*Glemte å skrive at dette er de billigste billettene til Norwegian
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Siden jeg har liten erfaring med Norwegian og endring av bookinger generelt
så spørr jeg her.

Har en booking til USA, 4 personer på samme booking.
Nå har det seg slik at 1 i reisefølget ikkje har muligheten å bli med.

Er det da mulig å bare avbestille for denne ene personen eller må vi avbestille for alle 4 og booke på nytt?

*Glemte å skrive at dette er de billigste billettene til Norwegian
Er samme greia som avbestilling på SAS GO. Du må ringe og få Norwegian til å avbestille for den reisende det gjelder, og så får du igjen skatter og avgifter.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Er samme greia som avbestilling på SAS GO. Du må ringe og få Norwegian til å avbestille for den reisende det gjelder, og så får du igjen skatter og avgifter.

Takker, da satser jeg på at dette ordner seg
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg meldte inn krav om refusjon av billettkostnader til Norwegian for tre uker siden ifm. massekanselleringene av de fleste utenlandsavgangene. Nå har jeg fått en epost, hvor de ber meg gjøre ett av to valg:

a) få utbetalt summen i cashpoints + 20 %
b) få utbetalt summen i kontanter

De ber meg klikke på en av to linker. Jeg klikker på b). Problemet er bare at nettleseren gir meg beskjed om at linken er så langt at den ikke klarer å åpne den. Er det noen andre som har hatt dette problemet? Jeg har forsøkt flere forskjellige nettlesere.
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Her kom der litt cashpoint inn i dag, forhåpentligvis kan det brukes til noe om en måned eller to.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg meldte inn krav om refusjon av billettkostnader til Norwegian for tre uker siden ifm. massekanselleringene av de fleste utenlandsavgangene. Nå har jeg fått en epost, hvor de ber meg gjøre ett av to valg:

a) få utbetalt summen i cashpoints + 20 %
b) få utbetalt summen i kontanter

De ber meg klikke på en av to linker. Jeg klikker på b). Problemet er bare at nettleseren gir meg beskjed om at linken er så langt at den ikke klarer å åpne den. Er det noen andre som har hatt dette problemet? Jeg har forsøkt flere forskjellige nettlesere.

Alternativ B skal fungere nå, var en " bugg"
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Når fikk du den? Mailen med den ødelagte linken kom i går kl. 18:00 og det har ikke kommet noen ny mail.

Den korrigerende eposten mottok jeg 23:25 i går kveld (tirsdag). Men det virket egentlig bare som en link til det standard-skjemaet for registreringer av krav om refusjoner.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Samboer har fått e-post om at Norwegian har kansellert hennes billett til Portugal i slutten av mai. Hun fikk derimot ikke noe valg om pengene tilbake. Kun poeng+20%.
Har de lov til å bare gi det som et alternativ når DE kansellerer?
 
Back
Top