Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Kan man ombooke LowFare-billetter med Norwegian?

Mot et gebyr:

234229879fc70d3b4149ff2ab0591150.jpg

Et kjapt lite spørsmål før morgendagens til Hamburg/Lubeck. Jeg poster den her, da det er DY vi skal reise med, men spørsmålet er forsåvidt generelt.

Det er litt styrete med alle medisinene og annet nødvendig utstyr, men det lar seg gjøre. Medisinene tar jeg med dobbelt sett av, ett som ligger i håndbagasjen og et som er i innsjekket bagasje. Noen av dem er livsviktige så jeg må da gjør jeg det på den måten. Men så er det jo dette siste som har oppstått ved at jeg fikk et dren i magen og kan tappe væske selv hjemme eller på reise. I forbindelse med tapping må jeg bruke klorhexidin som er svært brennbare greier. Hvordan skal jeg få dette med? Flasken er vel 150 ml og for stor for håndbagasje. Samtidig er nok ikke DY eller andre selskap så veldig begeistret for å ha dette i lasterommet.

Høres mer ut som et spørsmål for sikkerhetskontrollen
Avinor skriver
Hvis du har behov for å ha med medisinsk utstyr om bord, må du informere flyselskapet når du sjekker inn. Vi anbefaler at du pakker nødvendige medisiner i håndbagasjen.

Ser ut som det kan være lurt å snakke med DY ved innsjekk før du går til sikkerhetskontrollen, og ikke bare bruker automat

Takk for respons TG923. Løsningen blir nok å la flasken være hjemme. Det blir litt styrete. Vi finner en løsning med desinfiserende papir i stedenfor, så det ordner seg.

Takk for respons TG923. Løsningen blir nok å la flasken være hjemme. Det blir litt styrete. Vi finner en løsning med desinfiserende papir i stedenfor, så det ordner seg.

Alternativet kan man vel kjøpe litt sånn på et apotek i Tyskland vil jeg tro. Men jeg ser jo at konsentrasjonen på det reseptfrie markedet i Norge er ganske lav.Man bruker vel gjerne 5 mg/ml og ikke 1 mg/ml som standard?
Edit fant 5 mg/ml på nettsidene til Apotek1. Så da skal man neppe trenge noe resept på dette i Tyskland. Ville vært rart om det var reseptbelagt uansett, finner sånt "overalt" i sykehuskorriderene. Står jo utenfor medisinrommet også.

Last edited:

Ja det stemmer. På sykehuset bruker de 5mg/ml. Jeg trodde det var reseptbelagt, men jeg ser at det er reseptfritt nå. Jeg fikk resept på det men det var nok på grunn av det var blå resept.

På sykehusene bruker de ofte den gule varianten som gjør at man ser ut som en kineser etterpå.

Back