Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Samboer har fått e-post om at Norwegian har kansellert hennes billett til Portugal i slutten av mai. Hun fikk derimot ikke noe valg om pengene tilbake. Kun poeng+20%.
Har de lov til å bare gi det som et alternativ når DE kansellerer?

Nei.

Vent i noen dager og prøv å gå inn via "Mine Reiser" på nettsiden og se hvilke alternativer man får da.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Har en reise til Stavanger med DY siste helg i april. Skulle vært konfirmasjon. Men den er avlyst, så da er det ikke behov for denne lenger. Flyreisen består fortsatt. Bare med justerte avgangstider i forhold til det opprinnelige. Bytte til cashpoints ol gjelder ikke innland. Og reiseforsikringen dekker bare avbestilling av reiser før 20 april leste jeg i dag. Så og avbestille denne er penger tapt unntatt skatt og avgift.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Og reiseforsikringen dekker bare avbestilling av reiser før 20 april leste jeg i dag. Så og avbestille denne er penger tapt unntatt skatt og avgift.
Sjekk med forsikringen din - noen reiseforsikringer dekker slike ting, og det er fremdeles slik at unødvendige fritidsreiser frarådes. 20 april var vel også bare en dato som ble satt tidligere og vurderes nok fortløpende.

Har du forsøkt å endre eller bytte den inn i cashpoints? (Står ingen ting om at det ikke gjelder innland i T&C)
https://www.norwegian.no/ipr/refund#/cashpoints
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg skulle reist til Kreta i går....flighten ble kansellert av DY den 25. mars.
Samme dag krevde jeg pengene tilbake fra dem, men har enda ikke hørt noe bortsett fra et automatisk svar med et referansenummer på.
Hvor lenge skal jeg vente før jeg henvender meg til forsikringsselskapet da tro ?
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

...., og det nesten var en bransjestandard

Langt ifra. Men det er nok markedsdrevet siden SAS og WF allerede tilbyr det.

Det er enkelte selskaper som tilbyr å 'holde' billetten i en kort periode, men ren angrefrist kan jeg ikke komme på andre som har ..
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg bestilte en reise med Norwegian 19. jan. På nettsiden deres stod det tydelig at billetten kunne kanselleres omkostningsfritt innen 24 timer. P.g.a. uforutsette problemer som plutselig oppstod, måtte jeg kansellere turen etter bare et par timer.

Etter å ha ringt Norwegian, fikk jeg beskjed om at dette måtte gjøres på hjemmesidene deres. Der ble jeg linket til Aireclaim, forklarte hva som hadde skjedd, og fikk et svar om at det ville ta noen uker før beløpet ble tilbakebetalt. Så får jeg plutselig et nytt svar fra Aireclaim hvor de sier

"We could help you to request the refund of the ticket if the airline had cancelled the flight first. In this case, we are not able to help you.

Your case is closed."

Er det noen som vet hvordan jeg skal gå frem for å få refundert beløpet? Jeg har forsøkt å ringe Norwegian, men der er det selvfølgelig ingen som svarer...
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Det var snodig. Vi hadde selv bestilt en reise til RIX via OSL i februar som vi fikk en endring på slik av avgang fra OSL til RIX ble 5min før ny ankomst OSL, grunnet innstilt pysjamasfly fra TOS. Ringte norwegian klokka 15:30 på en hverdag og måtte først taste igjennom noen valg, men når jeg var ferdig med det tok hun telefonen med en gang. Hun kansellerte billetten og sa vi fikk pengene tilbake, men vi måtte selv inn på nettsiden deres og kreve refusjon siden det var noe hun ikke kunne tilbakebetale direkte (sikkert et annet «department»). Vi søkte refusjon på nettet og fikk tilbake pengene et par dager etter.

Så prøv å ring igjen til norwegian, at de ikke svarer virker veldig snodig, de har tatt telefonen med en gang når jeg har ringt flere ganger den siste tiden. Og norwegian har jo ikke noe forskjellsbehandling av kunder i køen etter status som jeg vet om i hvert fall.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg ringte dem i kveld, tastet gjennom de riktige valgene, men kom i en loop. Forsøkte igjen, men valgte et par andre valg uten at det hjalp. Etter å ha ventet i 40 min. kom det en engelsktalende stemme og sa at "det var mange som ringer oss nå, forsøk en annen gang" og brøt samtalen.

For å si det pent, er jeg ikke særlig imponert av Norwegian. Når de sier at turen kan kanselleres innen 24 timer uten omkostninger, bør de også stå ved det de sier.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Etter å ha ringt Norwegian, fikk jeg beskjed om at dette måtte gjøres på hjemmesidene deres. Der ble jeg linket til Aireclaim, forklarte hva som hadde skjedd, og fikk et svar om at det ville ta noen uker før beløpet ble tilbakebetalt. Så får jeg plutselig et nytt svar fra Aireclaim hvor de sier
.
Gikk du inn på bookingen din og kansellerte den, eller gikk du bare inn og søkte refusjon en plass?



Høres snodig ut at du blir sendt til en side som Aireclaim - det er jo et selskap flyselskapene normalt ikke vil sende deg til...
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Gikk du inn på bookingen din og kansellerte den, eller gikk du bare inn og søkte refusjon en plass?



Høres snodig ut at du blir sendt til en side som Aireclaim - det er jo et selskap flyselskapene normalt ikke vil sende deg til...

Jeg fant ingen mulighet til å kansellere den på nettet, så jeg ringte dem. Da fikk jeg beskjed å gå inn på norwegian.com/(husker ikke resten) og kansellert turen der.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg ringte Norwegian igjen i dag, og etter å ha ventet i 33 min. fikk jeg endelig snakke med et menneske. Hun bekreftet at jeg hadde krav på refusjon og at jeg ville få tilbake pengene i løpet av 7 - 10 dager.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Jeg ringte Norwegian igjen i dag, og etter å ha ventet i 33 min. fikk jeg endelig snakke med et menneske. Hun bekreftet at jeg hadde krav på refusjon og at jeg ville få tilbake pengene i løpet av 7 - 10 dager.

Bra det løste seg.

Virker som at de publiserte en hel del ruteendringer denne uka, så det var nok derfor det var problematisk å få tak i de på telefon.

Du ble linket til Aireclaim på Norwegian sin nettside? Det høres veldig spesielt ut...
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Du ble linket til Aireclaim på Norwegian sin nettside? Det høres veldig spesielt ut...
Kan det være han har skrevet inn norwegian.com/blabla og noe i et søkevindu og så har google el.l. ledet til Airecalim mon tro. Mistenker det
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Kan det være han har skrevet inn norwegian.com/blabla og noe i et søkevindu og så har google el.l. ledet til Airecalim mon tro. Mistenker det

Nei, det har jeg ikke gjort.
Som jeg skrev tidligere fikk jeg beskjed (på en automatisk svarer etter å ha tastet meg gjennom 4 forskjellige telefonvalg) fra Norwegian om å gå inn på http//norwegian.com/xxxx (jeg husker ikke hva det siste ordet var), og der be jeg linket videre til Aireclaim.

Uansett ble saken løst til slutt, men jeg synes Norwegians automatiske "telefonvalgsystem" er fullstendig håpløse. Det bør være mulig å få snakke med et menneske og forklare hva som har skjedd, og ikke minst å slippe å vente 30-40 minutter før du kommer gjennom.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Nei, det har jeg ikke gjort.
Som jeg skrev tidligere fikk jeg beskjed (på en automatisk svarer etter å ha tastet meg gjennom 4 forskjellige telefonvalg) fra Norwegian om å gå inn på http//norwegian.com/xxxx (jeg husker ikke hva det siste ordet var), og der be jeg linket videre til Aireclaim.

Uansett ble saken løst til slutt, men jeg synes Norwegians automatiske "telefonvalgsystem" er fullstendig håpløse. Det bør være mulig å få snakke med et menneske og forklare hva som har skjedd, og ikke minst å slippe å vente 30-40 minutter før du kommer gjennom.

Norwegian.com/claims er nok siden du har blitt henvist til på telefonen.
Beklager, men jeg tror ikke på at det finnes noen som helst link eller reklame for Airehelp, et portugisisk "claim-farmer" selskap som tar 30% av kompensasjonen som betaling, på Norwegian sine sider. Jeg har lett i dag, og jeg finner ingenting. Motbevis det gjerne.
 
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Norwegian.com/claims er nok siden du har blitt henvist til på telefonen.
Beklager, men jeg tror ikke på at det finnes noen som helst link eller reklame for Airehelp, et portugisisk "claim-farmer" selskap som tar 30% av kompensasjonen som betaling, på Norwegian sine sider. Jeg har lett i dag, og jeg finner ingenting. Motbevis det gjerne.

Nå må du gi deg. Tror du jeg skriver et innlegg her bare fordi jeg ikke har annet å gjøre? Jeg skrev det jeg skrev fordi det var det jeg hadde opplevd, fordi jeg lurte på om det var andre som hadde opplevd det samme og evt. kunne fortelle meg hva jeg skulle gjøre. Hvorfor skal jeg motbevise dette?
Jeg hadde aldri hørt om Aireclaim før jeg ble linket til dem via Norwegians hjemmeside. Hvorfor skulle jeg lyve om det? At du ikke tror meg, får være ditt problem.

Jeg har, som jeg skrev tidligere, snakket med Norwegian og fått bekreftet av dem at jeg fått full kompensasjon.

Med dette er saken ferdigdiskutert fra min side.

PS.
Jeg har ikke skrevet at jeg har blitt linket til "Air-help". Jeg skrev Aireclaim.
 
Last edited:
Re: Generelle spørsmål om priser/billetter/booking med Norwegian

Nå må du gi deg. Tror du jeg skriver et innlegg her bare fordi jeg ikke har annet å gjøre? Jeg skrev det jeg skrev fordi det var det jeg hadde opplevd, fordi jeg lurte på om det var andre som hadde opplevd det samme og evt. kunne fortelle meg hva jeg skulle gjøre. Hvorfor skal jeg motbevise dette?
Jeg hadde aldri hørt om Aireclaim før jeg ble linket til dem via Norwegians hjemmeside. Hvorfor skulle jeg lyve om det? At du ikke tror meg, får være ditt problem.

Jeg har, som jeg skrev tidligere, snakket med Norwegian og fått bekreftet av dem at jeg fått full kompensasjon.

Med dette er saken ferdigdiskutert fra min side.

PS.
Jeg har ikke skrevet at jeg har blitt linket til "Air-help". Jeg skrev Aireclaim.

Jeg mente så klart Aireclaim i siste innlegg.

Grunnen til at jeg utfordrer deg er fordi at du ikke klarer å komme med en god forklaring på hvordan du har kommet deg inn på Aireclaim sine sider, annet enn at du har "blitt linket til dem på Norwegian sin hjemmeside". Det blir for tynt når en slik link ikke finnes på deres sider.
Man tolker ut i fra innleggene dine at Norwegian og Aireclaim har et slags samarbeid om refusjoner, og det stemmer absolutt ikke. Mange leser forumet her, og det er uheldig om Aireclaim blir assosiert med refusjonssaker for Norwegian.
 
Ungar på voksenbillett?

Vi har to voksenbillettar med DY til Oslo som vi lurer på å flytte, sidan konserten vi skulle på er avlyst. Sidan no DY har gratis ombooking, ein gang pr. billett, så lurte vi litt på om vi skulle ta med kidsa på ein vårtur til Oslo istadenfor. Men då er spørsmålet. Kan vi bestille ein voksenbillett til ein av ungane? Det går ikkje an å bestille to enkeltståande barnebillettar.

Vi hamnar jo på ulik booking, men vi kjem jo til å gå ombord i flyet samtidig og skulle noko skje med reisa (kansellering og evt. etterfylgjande ombooking elns) så reiser vi jo ikkje, og må ta risken med å evt. kjøpe fire nye billettar sjølv. Innafor eller ikkje?
 
Re: Ungar på voksenbillett?

Vi har to voksenbillettar med DY til Oslo som vi lurer på å flytte, sidan konserten vi skulle på er avlyst. Sidan no DY har gratis ombooking, ein gang pr. billett, så lurte vi litt på om vi skulle ta med kidsa på ein vårtur til Oslo istadenfor. Men då er spørsmålet. Kan vi bestille ein voksenbillett til ein av ungane? Det går ikkje an å bestille to enkeltståande barnebillettar.

Vi hamnar jo på ulik booking, men vi kjem jo til å gå ombord i flyet samtidig og skulle noko skje med reisa (kansellering og evt. etterfylgjande ombooking elns) så reiser vi jo ikkje, og må ta risken med å evt. kjøpe fire nye billettar sjølv. Innafor eller ikkje?

Er jo aldri noe kontroll eller interaksjon med ansatte på flyplassene på norsk innenriks, så tviler på at noen legger merke til det.

Men vil anbefale å ringe og spørre, da kan de jo også eventuelt legge det inni samme bestilling. De er kjappe på telefon for tiden, i hvert fall når jeg har ringt:)
 
Back
Top