Dette ser da ikke så verst ut? Men en H hadde vært optimalt når man først må bygge ut men som tidligere beskrevet, typisk norsk.....Så folkens, vi får vente til april for endelig vedtak om byggestart.
Dette ser da ikke så verst ut? Men en H hadde vært optimalt når man først må bygge ut men som tidligere beskrevet, typisk norsk.....Så folkens, vi får vente til april for endelig vedtak om byggestart.
Hvordan er det med antall gates på dagens terminal? Er kapasiteten sprengt der også, eller er det bare for mange pax som gjør at man behøver en ny terminal?
Hvis man som passasjer skal svare så er kapasiteten sprengt, bussing burde være unødvendig.
OSL kan le av 95% av alle verdens flyplasser når det gjelder utforming, design og effektivitet..
Da er kapasiteten på den nye også sprengt før de har satt spaden i jorda...Selv med ny terminal legges det jo opp til bussing på en del flere flighter enn i dag.
De mest og egentlig eneste fornuftige er å bygge en parallell T2 som var den opprinnelig plan! Ingen "disruption" av dagens trafikk under utbyggingen og når den er på plass så slipper man unødvendig lange taxe tider rundt et klønete T eller for den del H bygg.
Når det gjelder en 3de rullebane må man begynne å bruke de to banene vi har effektivt først! Lag highspeed turnoffs, få ned separasjonen til det som er standard på de store flyplassene i Europa og begynn med parallell operasjoner![]()
Da er kapasiteten på den nye også sprengt før de har satt spaden i jorda...
Men så er CPH i en helt egen liga...en av de beste flyplassene i verden!
Men det er fortsatt langt opp til den beste:lol:
Men så er CPH i en helt egen liga...en av de beste flyplassene i verden!
Avinor er helt ubrukelig som flyplassdrifter. Det vises igjen på vedlikehold.
Kan jo ta en Sola å bygge en broløs terminal? Kjempesmart! Not!!!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.