Selskapet stiller x-bu ansatte opp mot de som må ned i stilling.
Originally posted by LN-SSL
Lurer på når de rette instansene har tenkt å legge et kurs om mennesker til en økonomisk utdannelse?
eller ei
Her må du skille mellom ledelsen i Braathens og ledelsen i Sas. Som Frode Geitvik (informasjonsdirektør) sa i ett intervju før i dag, så beskrev han at sas ledelsen så han inn i øyenene og sa att ansatte fra begge leirer skulle behandles likt.Originally posted by STUER75
Var vel ikke så mye lengre mellom øra ledelsen i Braathens heller som først kjørte selskapet i grøfta for så igjen lyve arbeiderne midt i tryne. Vi i SGS hørte aldri noe om sammenslåing av annsinitet ved oppkjøpet og vi var helt klart i mot en overtakelse.
Originally posted by Arrow
Jeg husker selv fra den tiden at all info om likebehandling og sammenslåing kom fra BU-ledelsen, og Peggy, mens det ikke kom et pip fra SK-ledelsen. Om dette ble sagt på kammerset mellom lederne har jeg såklart ingen anelse om. Men utad mot publikum og ansatte så ble det aldri sagt fra SK-ledelsen, men fra BU-ledelsen.
Dette kommer til å være betent en stund til, og det blir vanskelig å bli kvitt denne mørke skyen over SGS. Jeg ønsker dem lykke til.
Originally posted by Airwolf
Det blir helt feil etter min mening at BU-ansatte kan ta med seg opptjente rettigheter inn i SAS, og skyve ut SAS-ansatte. Her er det snakk om en ny arbeidsgiver, og da starter man med blanke ark.
Her er det snakk om en ny arbeidsgiver, og da starter man med blanke ark.
Originally posted by LN-SSL
Det må være et unntak du beskriver her, for slik funker ikke det norske arbeidslivet..., vanligvis.
Mener du at en part som kjøper opp den andre parten skal kunne kjøre over arbeidstakere i det oppkjøpte firmaet og bare hive avtaleverk o.l. på havet altså?
Hva med de i BU som hadde ansiennitet fra lenge før ansatte i samme typer stillinger i SAS en gang var påtenkt...., skal arbeidslivet funke slik at man bare skal sette en strek over alle som har et par grå hår på hodet og fordi jobben blir oppkjøpt?
Originally posted by Superhai
Dette var definert som en outsourcing, og da er regelen og loven at man starter på blanke ark hvis man får en ny jobb i det andre selskapet. SGS tok på seg handling av Braathens som oppløste sin handlingsvirksomhet. Men høyesterett har sagt at det ikke er tilfelle for denne saken, ettersom de har definert at man har tatt over mer enn hva som kan defineres som outsourcing.
...
Det var utganskpunktet at alle skulle behandles likt, men loven kommer foran. Og hvis det er noen som fortsatt tviler på at dette kunne like gjerne slått ut den ene eller andre veien, så mener de kanskje at to rettsinstanser er amatører?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.