Når jeg først var invitert i et norsk-italiensk bryllup i Italia, med både ragazza og bambinos og det viste seg være første helgen i høstferien, så passet det dermed fint gjøre en liten ferie ut av det.
Først var bryllupet ut, nærmere bestemt i Breganze, som ligger noen druesteinsspytt nord for Vicenza. Sånn flyplassmessig hadde VRN eller VCE vært nærmest, men det var litt kronglete komme oss dit når vi ville, så da ble det heller med Norwegians flight Oslo-Milano Bergamo etter jobb og skole en torsdag før ferien.
L1 til Sandvika, og siden Flytoget gikk i det vi ankom, ble det i stedet Vy 5 minutter senere. Selv om det var det vanlige styret med å få stablet bagasjen.
På OSL gikk det som vanlig raskt å kvitte seg med våre 3 kolli, og i «family track» var det bare 1 annen familie foran oss i køen.
En tur innom Bit for litt nødproviant for både før og etter turen.

DY1846 OSL-BGY var satt opp til å gå fra E14, som sammen med E12 betyr å ta «kjøkkenveien» rundt passkontrollen. Og er en heller trang affære når SN til BRU omtrent samtidig skulle går fra E12


LN-NIM skulle ta turen, og ankom artig nok fra MXP. Så ble det store Lombardia-dagen for maskinen. Levert Norwegian i 2022 som en av post-konkursmaskinene etter startet sitt liv hos flyDubai i 2010. Fikk klistret Camilla Collett på halen i 2023.


TK på nabogaten

1AB på minstemann og meg. Mens kona og eldstemann hadde 2AB. En FirstHouse konsulent på PCen på 1C, som hadde nok trengt et kurs i både GDPR og konfidensialitet, da jeg «fikk» lese mange av mailene der…..

Litt forsinket avgang, av en eller annen grunn. Om ikke helt så nesten fullt fly.
Hadde bestilt oppgradert middag til oss og barnemeny til barna. Barna var fornøyd, men mente kjøttbollene hos SunClass var bedre.

Noe brasert kjøtt til oss, og det var både godt og mørt. Selv om akkurat sukkerertene kunne de droppet. Men ulempen med å forhåndsbestille mat er at man først får den når de er ferdig med tralleserveringen på resten av flyet. Det betyr det tok veldig lang tid fra vi bestilte og fikk drikke, på rad 1, til maten kom. Selv om Norwegians crew er effektive tar det jo tid når folk er i partyhumør og tralle vel nærmest skulle tømmes for drikkevarer nedover gangen. Slik at vi var vel langt nedi Sør-Tyskland før maten kom.

Kunne også rent drikkemessig ta en SudC hadde det vært morgenflight

Først var bryllupet ut, nærmere bestemt i Breganze, som ligger noen druesteinsspytt nord for Vicenza. Sånn flyplassmessig hadde VRN eller VCE vært nærmest, men det var litt kronglete komme oss dit når vi ville, så da ble det heller med Norwegians flight Oslo-Milano Bergamo etter jobb og skole en torsdag før ferien.
L1 til Sandvika, og siden Flytoget gikk i det vi ankom, ble det i stedet Vy 5 minutter senere. Selv om det var det vanlige styret med å få stablet bagasjen.
På OSL gikk det som vanlig raskt å kvitte seg med våre 3 kolli, og i «family track» var det bare 1 annen familie foran oss i køen.
En tur innom Bit for litt nødproviant for både før og etter turen.

DY1846 OSL-BGY var satt opp til å gå fra E14, som sammen med E12 betyr å ta «kjøkkenveien» rundt passkontrollen. Og er en heller trang affære når SN til BRU omtrent samtidig skulle går fra E12


LN-NIM skulle ta turen, og ankom artig nok fra MXP. Så ble det store Lombardia-dagen for maskinen. Levert Norwegian i 2022 som en av post-konkursmaskinene etter startet sitt liv hos flyDubai i 2010. Fikk klistret Camilla Collett på halen i 2023.


TK på nabogaten

1AB på minstemann og meg. Mens kona og eldstemann hadde 2AB. En FirstHouse konsulent på PCen på 1C, som hadde nok trengt et kurs i både GDPR og konfidensialitet, da jeg «fikk» lese mange av mailene der…..

Litt forsinket avgang, av en eller annen grunn. Om ikke helt så nesten fullt fly.
Hadde bestilt oppgradert middag til oss og barnemeny til barna. Barna var fornøyd, men mente kjøttbollene hos SunClass var bedre.

Noe brasert kjøtt til oss, og det var både godt og mørt. Selv om akkurat sukkerertene kunne de droppet. Men ulempen med å forhåndsbestille mat er at man først får den når de er ferdig med tralleserveringen på resten av flyet. Det betyr det tok veldig lang tid fra vi bestilte og fikk drikke, på rad 1, til maten kom. Selv om Norwegians crew er effektive tar det jo tid når folk er i partyhumør og tralle vel nærmest skulle tømmes for drikkevarer nedover gangen. Slik at vi var vel langt nedi Sør-Tyskland før maten kom.

Kunne også rent drikkemessig ta en SudC hadde det vært morgenflight

Last edited: