Til Marseille for å oppleve A318

Re: Til Marseille for å oppleve A318

Hadde jeg fått betalt for å sitte fremst og fly kule fly hadde sikkert ikke behovet vært like stort. Eller hva vet jeg ;)

Nei, da hadde nok behovet vært langt mindre..
(Man ble tilslutt lei av fly og flyplasser selv om man begynte i bransjen med stor dose av fly-dilla. Som å spise iskrem 10 ganger om dagen hver dag og tilslutt tvangs foret med is)
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Nei, da hadde nok behovet vært langt mindre..
(Man ble tilslutt lei av fly og flyplasser selv om man begynte i bransjen med stor dose av fly-dilla. Som å spise iskrem 10 ganger om dagen hver dag og tilslutt tvangs foret med is)

Ser den :D
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Gøy, bra initiativ, utførelse og rapport :)
Husker to tilsvarende prosjekter til Frankrike på 90-tallet som røyk i siste sekund, Dassault Mercure (`den Franske 737´) fra Orly til Nice tror jeg det var, og en charter med Caravelle fra Nantes ned til Middelhavet, da omtrent alle andre hadde pensjonert Caravelle. Kombinasjon av litt dårlig planlegging og litt uflaks, men som KnutW sier; hoppe på muligheten når den dukker opp, hatt bra uttelling på det senere.

Mercure fikk jeg aldri…men Caravelle fra Gardermoen til Stansted fikk jeg med Transwede på 80-tallet.
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Klokkeren rapport dette her! Tusen takk for at du deler og enda met takk for at du også er koko. :)

Har tatt drøye omveier selv i det siste for å få nye kombinasjoner av rare flytyper/selskap.

A318 ble jo forøvrig mye brukt på AF sin Oslo rute tidligere.
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Hvilket flyselskap var det? Delta?

Ja det var Delta, overraskende lite festivitas, bortsett fra en helside annonse i New York Times og en svaert entusiastisk Kaptein - var det absolutt ingenting.

Men flyer var fint og utrolig behagelig.
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

A318 ble jo forøvrig mye brukt på AF sin Oslo rute tidligere

Da var jeg med på de turene: En stund fikk vi gratis billetter på Air France fordi vi hadde mye poeng på telefonselskapet Sprint. Fløy Houston til Paris Til Oslo flere ganger. Snakket vel for mye på telefonen da, uten tvil, men var nygift, da er det mye å snakke om..:cool:
 
Last edited:
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Flotte greier. Jeg har også én tur med A-318, CDG-OSL for noen år siden, og AF ble valgt pga flytypen. Jeg har også noen ekspedisjoner for å få med meg nye flytyper, som en tur til Asorene for å få med meg A-310 og en unødig innenriksflyvning i Spania (Madrid-Valencia) for å få fløyet CRJ-1000.

Jeg kan fransk, men de hører jo på aksenten at jeg ikke er fransk, men de spør av og til om jeg er fra Canada, Sveits eller Belgia. Fransk rettskrivning kan være en utfordring ja, men litt logikk er det om man lærer seg uttale av bokstavkominasjoner, men mye uttales ikke. Det er uansett lurt å lære språk som ung. Jeg har bodd flere år i Polen og polsk er myyyyye vanskeligere enn fransk, et voldsomt bøyningssystem og ørten varianter av z, c og s.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Flotte greier. Jeg har også én tur med A-318, CDG-OSL for noen år siden, og AF ble valgt pga flytypen. Jeg har også noen ekspedisjoner for å få med meg nye flytyper, som en tur til Asorene for å få med meg A-310 og en unødig innenriksflyvning i Spania (Madrid-Valencia) for å få fløyet CRJ-1000.

Jeg kan fransk, men de hører jo på aksenten at jeg ikke er fransk, men de spør av og til om jeg er fra Canada, Sveits eller Belgia. Fransk rettskrivning kan være en utfordring ja, men litt logikk er det om man lærer seg uttale av bokstavkominasjoner, men mye uttales ikke. Det er uansett lurt å lære språk som ung. Jeg har bodd flere år i Polen og polsk er myyyyye vanskeligere enn fransk, et voldsomt bøyningssystem og ørten varianter av z, c og s.

Det beste er jo å få fløyet nye flytyper på "vanlige" flyreiser, men akkurat A318 har vært en liten drøm å kunne få med seg, så da ble det sånn. A310 og Azorene høres spennnende ut begge deler, men det er nok sistnevnte som er realistisk å få til en gang.

Selv om jeg ikke kan så mange europeiske, så er jeg også glad i lære språk. Hang en del i Asia for noen år tilbake, så jeg fikk prøvd meg både på japansk og mandarin. Problemet er når man ikke får praktisert disse over lengre tid, da forsvinner språkkunnskapene etter hvert. Jeg var også et halvt år i India og fikk spørsmål fra en kollega om jeg var interessert i å slenge meg med på hindi, men da syntes jeg at jeg hadde nok "halvveis"-språk i banken, så stod over den.

Uansett, polsk høres kult ut! Jeg kan vel bare tak, masakra og wjazd. Sistnevnte er vel påkjøringsfelt på motorvei eller noe sånt :D
 
Til Marseille for å oppleve A318

Det beste er jo å få fløyet nye flytyper på "vanlige" flyreiser, men akkurat A318 har vært en liten drøm å kunne få med seg, så da ble det sånn. A310 og Azorene høres spennnende ut begge deler, men det er nok sistnevnte som er realistisk å få til en gang.

Selv om jeg ikke kan så mange europeiske, så er jeg også glad i lære språk. Hang en del i Asia for noen år tilbake, så jeg fikk prøvd meg både på japansk og mandarin. Problemet er når man ikke får praktisert disse over lengre tid, da forsvinner språkkunnskapene etter hvert. Jeg var også et halvt år i India og fikk spørsmål fra en kollega om jeg var interessert i å slenge meg med på hindi, men da syntes jeg at jeg hadde nok "halvveis"-språk i banken, så stod over den.

Uansett, polsk høres kult ut! Jeg kan vel bare tak, masakra og wjazd. Sistnevnte er vel påkjøringsfelt på motorvei eller noe sånt :D


SATA Air Azores har ikke lenger A-310 i flåten, nei. Jeg tror eneste mulighet nå er Mahan Air, men Iran er ikke så lett å reise til for tiden. Der finnes også 747-300 (sikle).

Wjazd betyr nok «inngående» eller noen slikt, det står også på skjermer på metro-stasjoner i Warszawa når togene er i ferd med å kjøre inn på stasjonen. Jeg har forsøkt å lære arabisk og swahili som mer eksotiske språk, men de jeg kan bruke er alle européiske.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

SATA Air Azores har ikke lenger A-310 i flåten, nei. Jeg tror eneste mulighet nå er Mahan Air, men Iran er ikke så lett å reise til for tiden. Der finnes også 747-300 (sikle).

Wjazd betyr nok «inngående» eller noen slikt, det står også på skjermer på metro-stasjoner i Warszawa når togene er i ferd med å kjøre inn på stasjonen. Jeg har forsøkt å lære arabisk og swahili som mer eksotiske språk, men de jeg kan bruke er alle européiske.

Skal du tilfeldigvis fra Jeddah til Kabul med Ariana kan du også fly A310, så flere muligheter :D
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Skal du tilfeldigvis fra Jeddah til Kabul med Ariana kan du også fly A310, så flere muligheter :D


Ikke med det aller første, hehe


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Er innenriks i Frankrike siste mulighet til å prøve A318?

De brukes både ennå innenriks fra ORY som du nevnet, og litt utenriks fra CDG. Mye FLR ser seg, men eller litt ymse
 
Re: Til Marseille for å oppleve A318

Jeg så en Tarom A318 i AMS her om dagen, men har ikke sjekket hvorvidt de brukes fast på den ruten.

Tarom har to i trafikk, som nevnt. Og AMS er blant destinasjonene.
 
Back
Top