Full seier for Braathens-ansatte

Replying to Topic 'Full seier for Braathens-ansatte'

Gratulerer til mine tidligere kolleger på gamle BU TOS, skikkelig gledelig (og overraskende)!

Mvh Eivind

Så kan vi håpe det blir ro i rekkene...:devot:

Hvis Bu-pilotene skal ha med seg rettighetene sine inn i SAS på en mer "virksomhetsoverdragelses"-måte, så kan de jo være med å ta ta litt av støyten SAS-pilotene har tatt også da. Kanskje ansette noen av de 390 som ble sagt opp og si opp noen fra BU i stedet? Rett skal være rett.:hi2

Originally posted by F35Landing
Hvis Bu-pilotene skal ha med seg rettighetene sine inn i SAS på en mer "virksomhetsoverdragelses"-måte, så kan de jo være med å ta ta litt av støyten SAS-pilotene har tatt også da. Kanskje ansette noen av de 390 som ble sagt opp og si opp noen fra BU i stedet? Rett skal være rett.:hi2

Ja, och det gör de väl om de senioritetsmässigt hamnar efter de 390 som är uppsagda.

Jepp!!

Skal bli spennende å se om så skjer. Rimelig mye action for SAS for tiden...

Hva skjer med de ansate som kom fra Linjeflyg i sin tid??? :wow:

Skjer nok ikke så mye. Regner med at saken er foreldet. Dessuten er det vel snakk om SVENSKE lover og regler da.

SAS får håpe at saken er foreldet og at det ikke begynner med samme "styret" i Sverige.

Blir jo i allefall bare gubber igjen i SGS vis det blir annsiniteten som bestemmer hvem som skal ha jobbene. Pluss en masse sykmeldinger p.g.a jobb mengden som har doblet seg siden BU var eget selskap.

Da vil nok ikke Fred. Olsen sjekke inn hos SGS...:wow:

Tror vel ikke alderen på bakken blir så mye verre enn den er i lufta...for å si det slik.

Originally posted by EB

Da vil nok ikke Fred. Olsen sjekke inn hos SGS...:wow:

Det er synd for nå er det rett før SK ansetter nye (og trolig yngre ;) ) Verter og vertinner ....

Ja det skulle vel komme minst 200 nye til SAS Braathens nå i år...:up:

De skal vel selekteres nå i Feb/Mars , og settes i produksjon... til sommer'n

/Geir

Ja la oss håpe SAS ansetter noe kabinpersonale som er litt yngre enn dagens gjennomsnitt som nok er ganske høyt.
Må vel bli ganske store utskiftninger i SAS Braathens om 10 års tid. Viktig å ha variasjon i alderssammensetningenf or å sikre kontinuitet.

Tørr minne om at pensjonsalderen nå lenger _ikke_ er 55år...:(

Rett skal være rett.

Ja, enig i det. Men nå skal det vel ikke oppkonstrueres problemer....., de kommer jo veldig enkelt av seg selv i SAS. Skal det være en sak mellom BU- og SAS-piloter ang. ansiennitet, så bør vel dette bringes inn i rettsalen, og det kan jeg ikke se er gjort.

Nei, gratulerer så mye til BU-ansatte som nådde fram til slutt!!!:up:

Like trist er det for SAS-ansatte som nå må over på stillingsbrøk, men det er da jammen meg den elendige ledelsen som stod for virksomhetsoverdragelsen som har skapt alt dette umenneskelige rotet...

Bør vel være noen i ledelsen i selskapet som bør ta skjorta å gå snart å ja. Hadde vi på "gulve" tabba oss ut så mange ganger hadde vi nok vært arbeidsledige og bannlyst hos alle arbeidsgivere. Fallskjermen bør også ligge igjen

Selskapet stiller x-bu ansatte opp mot de som må ned i stilling.

Dette visste ledelsen at kunne skje, det bør derfor ha vært et leder ansvar å ha informert nye SGS ansatte at dette kunne skje.

SK kjøpte BU fordi det var en god deal. Tror ingenting på at SK kjøpte BU for å være snill med BU. Dette er business!!!

Oppkjøpet av BU har vært en god deal for SK gruppen, at ledelsen har klart å tulle så mye til - bør de ta på sin egen kappe!!

Hele oppkjøpet og integreeringen av de 2 selskapene har vært problemfyllt. Dette er vel noen en har regnet med når to så store selskaper og tidligere konkurrenter skal bli til ett selskap.

Men må si at jeg synes SAS har gjort tingene langt verre for seg selv enn dem strengt tatt hadde trengt.

Og selvsagt var oppkjøpet taktisk smart. En fikk kvittet seg med en konkurrent, samtdig som en opprettholde og økte sin posisjon i det norske markedet, og unngikk dermed en ny stor konkurrent som kunne ta store deler av markedet. I tillegg fikk en topp motiverte medarbeidere på kjøpet som står på og har dugnadsånd. Og jammen holder dem seg ikke friske og flyvedyktige også :up:

Mye følelser i saken noe som er naturlig.

Jeg ser saken litt fra begge sider da jeg selv har opplevd å få jobben min overtatt da jeg jobbet for WF i TOS av SGS ansatte. Jeg ble tilbydd og aksepterte en jobb i SGS men fikk nullstlit ansiniteten min. Nå opplever jeg at eks BU ansatte raser forbi meg uten at jeg får noe mere ansnitet. Rett skal være rett og jeg unner alle eks BU ansatte en seier når retten har avsagt en dom. Håper det blir ro rundt denne saken og at SAS konsernet gjør opp for seg.

Back