Full EB-opptjening i alle klasser hos SAS, blue1 og WF fra 4. mai

UA gir 100% for V.
V-klasse er jo litt spesielt, den brukes vel nå i hovedsak kun til ungdomsbilletter hos SAS, mens den tidligere gjerne var billigste 100%-klasse. Jeg kreditterte disse lenge til CO/UA, men har gått over til EB recently. En artig ting er at jeg ser at i motsetning til annen low economy (T f.eks), hvor det også spesifiseres i "kontohistorikken", er ikke V-klasse spesifisert som low economy hos SAS heller -- men den gir nå engang bare low eco. opptjening (inntil videre).

Føler dog ikke V-klasse er et godt eksempel.
 
Nettopp ja...

Kan uansett bekrefte at opptjeningen på V-klasse ikke har vaert høy...

20120216-8j3b71ddmw8cgi8yauq86syx4s.jpg
 
Opptjening av United Airlines Mileage Plus miles når man flyr med SAS

Vil SAS sine endringer av opptjeningsreglene i EuroBonus føre til at man får full pott med miles på United Airlines Mileage Plus-kontoen når man kjøper en low-economy fare hos SAS?
 
Brukes i det hele tatt V-klassen interkontinentalt lenger? Den var tidligere koden for kampanjebilletter (som ga 100 prosent opptjening), men ble erstattet av O-klassen. Samtidig ble V-klassen koden for ungdomsbilletter i Europa. I en kort periode ga denne 100 prosent opptjening.
 
Brukes i det hele tatt V-klassen interkontinentalt lenger? Den var tidligere koden for kampanjebilletter (som ga 100 prosent opptjening), men ble erstattet av O-klassen. Samtidig ble V-klassen koden for ungdomsbilletter i Europa. I en kort periode ga denne 100 prosent opptjening.

V-klassen er del av den faste economy-strukturen på Intercont som den har vært i mange år. V-klasse har ikke vært en kampanjeklasse her, på Europa var den det før O-klasse som du skriver.
 
Nå har SAS publisert de nye prisene for poenguttak på hjemmesiden. At dette skulle skje var vel omtrent like ventet som at altinn skal kræsje hvert år, men synes uansett at 20 000 poeng for reiser i economy innen Norden er litt vel drøyt...

Her er noen eksempler for economy:

Innenriks i Svergie, Danmark, Norge, Finland og Estland: 10 000
Mellom de nordiske landene + Finland, Estland, Latvia og Litauen: 20 000
Norden til Tyskland og Polen: 20 000

Business:
Norden til USA: 100 000
Norden til Asia: 140 000

Håper de ikke øker prisene for oppgradering til Y+ eller C og.

Edit: Gå til http://www.sas.no/EuroBonus/Tilbud-og-nyheter/EuroBonus-forbedringer/ og klikk på lenken: "Her kan du se vår nye prisliste for bonusreiser"
 
Last edited:
Her er den nye opptjenings- og uttakstabellen:

eurubonus.jpg


Endringer i pris for uttak av bonusreiser:

  • Innenlandsreiser blir 2.000 poeng billigere.
  • Intraskandinaviske reiser og reiser til Finland og Baltikum blir 8.000 poeng dyrere i Economy, 9.000 poeng dyrere i Economy Extra og 10.000 poeng dyrere i Business.
  • Polen og Tyskland blir 10.000 poeng billigere i Economy, 15.000 poeng billigere i Economy Extra og 20.000 poeng billigere i Business fra Sverige og Norge, men uendret fra Danmark.
  • Sentral-Europa forblir uendret fra Norge og Sverige, men 10.000 poeng dyrere i Economy, 15.000 poeng dyrere i Economy Extra og 20.000 poeng dyrere i Business fra Danmark.
  • Sør-Europa og Island forblir uendret fra Sverige og Norge, men 10.000 poeng dyrere i hver klasse fra Danmark.
  • Las Palmas blir 10.000 poeng billigere i hver klasse fra Danmark, Norge og Sverige.
  • USA og Asia forblir uendret i Economy, men blir 5.000 poeng dyrere i Economy Extra og 10.000 poeng dyrere i Business.

(Litt forvirrende å sammenlikne tabellene, så jeg tar forbehold om at jeg har regnet feil)
 
Last edited:
Det er riktig, men det er fortsatt mer poeng enn de fleste andre hvor opptjeningen er lik antall miles ;)

Og langt mer enn 300 poeng, som jeg har fått på omtrent alle mine Tysklandsturer de siste årene

Naja, verdien av de poeng er jo inflasjonert pa to mater.

Först har man den alrede omtalte 5/6 forhold og pa toppen kommer noe som mange glemmer: Tidligere fikk man for sine poeng en gratis-tur, na betaler man alle taxes og fuel surchages. Ergo gjenspeiler de poeng egentlig bare den net-fare. Og denne er temmelig lav pa mange destinasjoner slik at du ender opp med a tilskude en betydelig sum i form av taxes og fuel-surcharge.

Det virker som en markant forbedring pa förste kikk, men dersom man kikker litt dypere sa er dette en opplegg for Silver, Gull og Pandion. Fritidsreisende sparere mere dersom de konsekvent velger de billigste alternativ og ikke binder seg til en selskap og betaler dermed av og til litt mere. Rett og slett fordi rabatt-höyden av Bonus har blitt sa sma...
 
Ingen fuel surcharge hos Eurobonus og kan ikke se dette er forandret her?

Alt i alt er ikke prisjusteringen så ille. Ja, noe blir dyrere, men mye blir også billigere.
 
Alt i alt er ikke prisjusteringen så ille. Ja, noe blir dyrere, men mye blir også billigere.

Jeg hadde trodd at alt ville bli dyrere med tanke på at man nå vil tjene mer poeng (og i tillegg tjener godt med poeng gjennom kredittkort, Trumf, mange nye partnere, mm.), så den nye tabellen synes jeg er ganske bra.
 
Takk og pris for at jeg brukte bonuspoengene mine på reise til Vilnius i mars. Vi var to stykk som reiste til Vilnius med SAS i begynnelsen av mars og vi betalte 16000 poeng i economy extra fra SVG. Da booket vi reisen allerede i begynnelsen av januar. Nå trenger jeg ikke å tenke på å dra dit med bonuspoeng lenger. Tenkte på en tur til TLL i business og 20000 poeng, men synd at de har økt den grensen.
 
Med de nye reglene for uttak, betyr det at dersom jeg ønsker å fly SVG-CPH eller TLL, så må jeg betale 20000 poeng i economy eller 30000 i business enn 12000 poeng i economy og 20000 i business idag? Når vil de øke grensene på uttak.
 
Dette ser da ikke galt ut. Var egentlig redd for en kraftigere devaluering jeg. Intra Skandinavia er det jo stygt da, men så får man heller dra litt ofte til Tyskland og sånt.

Tipper vel kanskje at MFU fra Economy til business endres til 40000 poeng til USA og 60000 poeng til USA?
 
Back
Top