Re: SAS Ønsker Feedback — Har du noe å si?
Er netop hjemkommet efter en tur til BKK, hvor jeg fløj Economy på hjemturen...
Efter at have sammenlignet SAS' economy-produkt på både øst- og vest-flyvninger, så må jeg indrømme at SAS ville komme langt, hvis de bare indførte samme serviceniveau på USA-flyvninger som de har på f.eks. BKK.
Her har man bl.a.:
- Ordentlige hovedtelefoner (og ikke de ubrugelige in-ear som til USA)
- Morgenmadsbakke istedet for tør sandwich (som dog mangler mere brød. Bakken er helt fin med ost, skinke, marmelade, yoghurt og juice, men kun at uddele ET mikroskopisk rundstykke (1/3 størrelse ift. et normalt rundstykke) giver ingen mening når der er pålæg til 3 rundstykker. Brødet smagte dog helt fint)
- Friskt brød til hovedmåltidet. Ikke nogen stor oplevelse, men det var helt fint og friskbagt (og ikke pakket i folie).
- Maden generelt var helt ok og klasser over hvad vi tidligere har fået fra EWR. Ikke noget gourmet-måltid, men helt ok.
Ser man bort fra manglende brød til morgenmaden og et MEGET old fashion IFE, så synes jeg faktisk det var et ganske godt produkt, som ikke kræver de store justeringer.
IFE var mere out-dated og med dårlige billedkvalitet end jeg husker fra sidst og trænger udskiftning ASAP. Mange af skærmene var så flimrede at det praktisk taget var umuligt at se en film og lyden var meget svingende, med udfald i den ene kanal jævnligt (også efter skift af headseat og forsøg på at få lyden fra sidemandens stik). Udvalget af film er også meget begrænset og kan trænge til en upgrade med flere nye og bedre film.
Hvorfor det igennem flere år åbenbart skal være et problem for SAS' Catering-afd. at få enten spiseligt brød eller mængder der matcher den øvrige mad forstår jeg simpelthen ikke. Man kan fristes til at tro at de aldrig selv har prøvet at spise disse måltider. Ihvertfald snorksover de og har ikke meget føling med deres eget produkt. Det er mere regelen end undtagelsen at der er alt for lidt brød ift. pålæg. Det gælder bl.a. morgenmaden på denne flyvning, men også de tapas/smørrebrøds-bakker der sælges i Europa, hvor der ofte er 3-4-5 slags pålæg, men kun max 2 små stykker brød.
Men bortset fra disse uigennemtænkte kiksere, så synes jeg faktisk produktet var ret godt - og hvis man kan få Catering-planlægning til at tænke logisk og klart (hvilket jeg dog ikke har så store forhåbninger om) så har man faktisk et godt produkt, som fint kan møde konkurrenternes...