Full EB-opptjening i alle klasser hos SAS, blue1 og WF fra 4. mai

Dette baseres stort sett på gjensidige avtaler, så det vil nok komme an på partneren.
Gjensidig? Man tjener vel stort sett 25% hos Eurobonus om man flyr med en partner og opptil 100% hos andre om man flyr SAS. Det burde gjøre det uaktuelt å gå tilbake til Eurobonus for de som ikke utelukkende flyr SAS.
 
Gjensidig? Man tjener vel stort sett 25% hos Eurobonus om man flyr med en partner og opptil 100% hos andre om man flyr SAS. Det burde gjøre det uaktuelt å gå tilbake til Eurobonus for de som ikke utelukkende flyr SAS.

Har du eksempler? Kan ikke huske å ha sett noen program som gir mer enn 25 % eller tilsvarende på lav økonomi hos SAS, til nøds 50 %.
 
Gjensidig? Man tjener vel stort sett 25% hos Eurobonus om man flyr med en partner og opptil 100% hos andre om man flyr SAS. Det burde gjøre det uaktuelt å gå tilbake til Eurobonus for de som ikke utelukkende flyr SAS.

Nei, er "normalt" 25% opptjeningen hos partnerprogrammer når man flyr med SAS på de samme klassene som gir 25% hos Eurobonus
 
Gjensidig? Man tjener vel stort sett 25% hos Eurobonus om man flyr med en partner og opptil 100% hos andre om man flyr SAS. Det burde gjøre det uaktuelt å gå tilbake til Eurobonus for de som ikke utelukkende flyr SAS.

Hvilket bonusprogram man bør velge er ofte litt mer komplekst enn som så.
 
Hvordan vil dette slå ut på inntekter hos SAS?

- Belønning for dyre biletter blir redusert
- Det blir mere "lønsomt" å bestille billige biletter

Samtidig er det to faktorer som er ukjent:

- Endring i uttak? Blir det dyrere/billigere?
- Hva med partnere?

På meg virker det nesten som man ønsker å senke inntektene. Eller så satser mann på at at de vil få inn flere i bunn, som vil kjøpe mer/dyrere for å få status/poeng. Det ville jo også være logisk å ikke gi økt poeng hos partnere, dette for å få mest mulig trafikk på eget metall.

Tror absolutt dette kan føre til at flere velger SAS på economy. Personlig verdsetter jeg status en god del høyere enn ekstrapoeng, og hvis dette fører til at jeg kan nå EBG er det et massivt insentiv til å velge SAS foran Norwegian, LH, osv. Jeg vil tro det er en del andre som også reiser nok til å nå EBG med disse satsene, men som ikke reiser business og dermed ikke har klart det hittil / gitt opp og gått over til annet metall.

Derimot må det da være skummelt av SAS å senke opptjenningen for gode kunder?
 
Dette er rett og slett en Robin Hood-revolusjon. EuroBonus tar fra de rike (Business Class) og gir til de fattige (Economy discounted). En slik innstilling burde jo også gå rett hjem hos alle rød-grønne byråkrater som sysler med bonusforbudet.

Men heldigvis gir SAS betydelig mer til Economy-kundene enn de tar fra Business-kundene. Dessuten økes opptjeningen i Business fra Danmark til Europa og fra Norge/Sverige til Europa 3.
 
Grattis til alle som flyr mye i economy, dere fortjener lettere statusopptjening. For meg, hvor 80% av flyvningene er TATL og alle er i biz, er dette enda en grunn til velge andre selskaper i *A. Blir værende EBG og går ikke over til M&M, men skråstolen i biz blir nok for fremtiden kun brukt til å svi av poeng og til CTs.

Jeg klager ikke og syntes dette er helt fair. For meg har to TATL vært nok til EBG, og det kan man kanskje si er for lite. Men, hvis jeg får samme opptjening hos f.eks. CO, LX, og LH blir det lett å velge disse fremfor SK.
 
Har du eksempler? Kan ikke huske å ha sett noen program som gir mer enn 25 % eller tilsvarende på lav økonomi hos SAS, til nøds 50 %.
Sorry, forvekslet inntjeningen på MilagePlus for SAS med Lufthansa, slikt skjer. ;)
 
Litt kryptisk melding nederst på http://www.flysas.com/en/uk/EuroBonus/offers-news/EuroBonus-improvements/:

We’ll have more to tell you at the end of March

Noen som tør gjette på hva det kan være? :rolleyes:
Jeg kan vel egentlig bare quote meg selv fra en tidl. post:
Meg selv said:
7. Jeg kan ikke i min villeste fantasi tro at denne inflasjonen i poeng ut fra SAS kan bety noe annet enn en økning i diverse uttakgrenser (bonusreiser, oppgraderinger etc.). De har forsøkt på dette tidligere, da ble det opprør og de reverserte beslutningen, men nå kan de argumentere med at den økte opptjeningen gir grunn til revisjon av uttakstabellene. Det kan derfor være lurt å lete etter muligheter for å svi av noen miles før 4. mai (ev. booke før den dato, men reise senere).
Det er ikke sikkert at informasjonen i mars kommer med negative endringer, fordi slike meldinger pleier sjelden å annonseres på forhånd. De snikes som regel inn via en bortgjemt side med liten skrift på flysas.com, og oppdages ofte ved en tilfeldighet.
 
Det har vært snakket om å gjøre det lettere for oppgradering inne Europa?

Men hva blir egentlig reglene for statusoppdatering når gullgrensen blir 50.000. For meg da som har opptjeningsperioden ut mai, vil da 45.000 eller 50.000 poeng gjelde?

Gullgrensen for deg vil ikke endres ;)
 
Det har vært snakket om å gjøre det lettere for oppgradering inne Europa?

Men hva blir egentlig reglene for statusoppdatering når gullgrensen blir 50.000. For meg da som har opptjeningsperioden ut mai, vil da 45.000 eller 50.000 poeng gjelde?

Det må het klart bli at 45000 fortsatt skal gjelde for deg. Noe annet ville jo vært hårreisende og bety total mangel på forutsigbarhet. Vil tro at det må bli overgangsperiode også for flere måneder fremover. Ellers må du jo vise til Grunnloven og forbudet mot tilbakevirkende lover...;)
 
Gjensidig? Man tjener vel stort sett 25% hos Eurobonus om man flyr med en partner og opptil 100% hos andre om man flyr SAS. Det burde gjøre det uaktuelt å gå tilbake til Eurobonus for de som ikke utelukkende flyr SAS.

Som sagt tidligere, er det ganske saa sikkert at partneropptjening gaar tilbake til det det var tidligere. Det er dog SAS sin avgjoerelse, ikke partnerne.
 
Selv om det er positive nyheter, sa trikser SAS forsatt.

Germany-Norway er na 1.000 points, mot 1.200 som man fikk för de poenger ble kutted ned til 25%. Oversikten virker at flere omrader har blitt "sminked" pa slik en 5/6 mate...

Uansett, en steg i rett retning, selv om SK har forsatt en vei a ga för man kommer virkelig tilbake til de gamle nivaer...
 
Først og fremst tror jeg dette har noe å si for de som reiser langt 2-3 turer i året på billige billetter. Plutselig kan man få såpass mye poeng at det kan brukes til noe, og man kan få sølv eller gull på kjøpet. Det blir da mer fristende å holde seg til SAS både på lange og korte turer, i motsetning til f.eks. KL på langruter og Norwegian/Ryanair på Europa-ruter.

Skal det bli mye poeng av bare europeiske billigbilletter må man reise temmelig mye.
 
Først og fremst tror jeg dette har noe å si for de som reiser langt 2-3 turer i året på billige billetter. Plutselig kan man få såpass mye poeng at det kan brukes til noe, og man kan få sølv eller gull på kjøpet. Det blir da mer fristende å holde seg til SAS både på lange og korte turer, i motsetning til f.eks. KL på langruter og Norwegian/Ryanair på Europa-ruter.

Skal det bli mye poeng av bare europeiske billigbilletter må man reise temmelig mye.
Nettopp, for den foretningsreisende innen Skandinavia og Nord-Europa på billig økonomi gjør dette liten forskjell (utover flere poeng til bruk) -- for min egen del (ser ut til å bli ca 25 segmenter i triangelet OSL/CPH/AMS) er det fortsatt kvalifisering per segmenter som gjelder. Riktignok hjelper jo en og annen USA-tur litt mer enn tidligere, men hovedessensen er at ift. status er det status quo med mindre man jevnlig drar utenfor Nord-Europa eller på dyrere billetter.
 
Selv om det er positive nyheter, sa trikser SAS forsatt.

Germany-Norway er na 1.000 points, mot 1.200 som man fikk för de poenger ble kutted ned til 25%. Oversikten virker at flere omrader har blitt "sminked" pa slik en 5/6 mate...

Uansett, en steg i rett retning, selv om SK har forsatt en vei a ga för man kommer virkelig tilbake til de gamle nivaer...

Det er riktig, men det er fortsatt mer poeng enn de fleste andre hvor opptjeningen er lik antall miles ;)

Og langt mer enn 300 poeng, som jeg har fått på omtrent alle mine Tysklandsturer de siste årene
 
Back
Top