Frokosten (gratis) tilbake

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by LN-BUB

Gratis kaffe, te og nå frokost kommer til å bety mye mer enn de fleste tror. Frokosten er meget delikat og dette får opp kvaliteten og opplevelsen av flyreisen. Trivsel er vel et meget godt ord å bruke for å beskrive denne endringen. Meget positivt.

Men det er klart at det å reise med et skikkelig flyselskap er også viktigst. Norwegian kan hyle og skrike om mange destinasjoner. Synd at de kun server de fleste destinasjonene en gang i uken. Norwegian er vel heller nærmere charter enn et flyselskap.

Endringene som kommer på torsdag kan bli tøft for Norwegian! :clap

Det gjenstår vel å se om publikum virkelig ønsker denne fantastiske frokosten når de omtrent må tre den ned i halsen. Uansett skal det bli spennende og se. Jeg f.eks proriterer heller en rolig tur med mulighten for litt søvn eller jobbing. Mye stress med servering på så korte turer. Videre vil jeg se at Norwegian har spart meg i alle fall for mange mellomlandinger i København, Amsterdam og Paris. De stedene jeg tenker på går vel omtrent daglig.

Hvis Norwegian er et charter selskap så ønsker flyr jeg heller charter enn et stressende full pris konsept

Jo er enig at det er roligere i kabinen uten servering....men selv om SAS Braathens innfører gratis frokost, så MÅ du ikke spise den ^_^

Faktum er at mange ikke bryr seg om at kaffekoppen i dag er gratis! De sier nei og sitter heller og slapper av. Det betyr mer i dagens stressamfunn. Og kaste i seg en frokost på de korte flytidene er bare tull.

Kjos har rett, inflight service på de korte rutene innen Sør Norge er bare stress:exclamati

Jeg er en av de mange som takker nei til kaffen ombord, rett og slett fordi flykaffe er pyton, og dessuten er det stort sett kald drikke som frister når jeg sitter på flyet. Hadde de tilbudt meg en boks brus gratis hadde jeg takket ja.

Originally posted by MD11

Faktum er at mange ikke bryr seg om at kaffekoppen i dag er gratis! De sier nei og sitter heller og slapper av. Det betyr mer i dagens stressamfunn. Og kaste i seg en frokost på de korte flytidene er bare tull.

Kjos har rett, inflight service på de korte rutene innen Sør Norge er bare stress:exclamati

Totalt uenig !

Jeg synes ihvertfall det er deilig med en kopp te når jeg er ute å flyr. Selv om en øl eller cola eller aldri er å forakte:p

Er enig i at flykaffe generelt ikke er særlig bra. Liker hverken Norwegian eller SAS Braathens sin kaffe. Braathens tidligere Friele-kaffe var en klasse for seg. Kaffe skal smake kaffe...og ikke vann med kaffesmak!

Synes likevel det er bra at SAS Braathens tilbyr en varm kopp drikke. Det er et steg i riktig retning, men skjønner ikke hvorfor man ikke skal kunne få en brus..eller et glass kaldt vann gratis istedet for.

Originally posted by Hurum

Er enig i at flykaffe generelt ikke er særlig bra. Liker hverken Norwegian eller SAS Braathens sin kaffe. Braathens tidligere Friele-kaffe var en klasse for seg. Kaffe skal smake kaffe...og ikke vann med kaffesmak!

Synes likevel det er bra at SAS Braathens tilbyr en varm kopp drikke. Det er et steg i riktig retning, men skjønner ikkek hvorfor man ikke skal kunne få en brus..eller et glass kaldt vann gratis istedet for.
Fordi en kopp kaffe koster sånn ca 1 krone, mens brus er en del dyrere.:p

Originally posted by amatør

Originally posted by Hurum

Synes likevel det er bra at SAS Braathens tilbyr en varm kopp drikke. Det er et steg i riktig retning, men skjønner ikkek hvorfor man ikke skal kunne få en brus..eller et glass kaldt vann gratis istedet for.
Fordi en kopp kaffe koster sånn ca 1 krone, mens brus er en del dyrere.:p

Tør ikke tenke på hva vannet koster da....uten at det har blitt varmet opp:lol:

For noe tull. Nesten alle passasjerene mellom OSL/ARN/CPH tar i mot den gratis frokosten som serveres, samt kaffe og te på morran. Det er overhodet ikke stressende, det er meget avslappende. Vil man sove, tar man en vindusplass, ferdig med det
På alle andre ruter enn de innen sør Norge går Norwegian rundt med tralla si og selger ting. Det er like noe mindre forstyrrende/stressende det...

Jag tror att frukosten på morgonplanen finns där primärt för business resenärerna och sedan är det gratis till övriga också eftersom single class konceptet används inrikes.
Kom ihåg att på morgonflighterna så är majoriteten (efter vad jag vet) på "dyra" biljetter... Vissa inrikes flighter i Sverige på morgonen mellan GOT-ARN exempelvis är det ENDAST EBG! Det är helt otroligt och säger en del om hur viktiga dessa flighter är för SAS! Därför gratis mat! Det är flighter det är värt att investera lite extra i!

Så jag tror det klara budskapet i morgon kommer att vara att SAS satsar på affärs resenärerna. Ökad service kommer förmodligen (småsaker tror jag såsom uppgraderad mat på intra-Europa och interkont) inkl uppdatering kring den nya interkont C-class som de redan har pratat så mycket om. Förväntar mig inga revolutioner.

Något måste dock göras! Tänk på att man nu kan omboka och uppgradera de billigaste ekonomi biljetterna helt utan gränser, endast en liten extra kostnad tillkommer, så varför köpa fullpris längre när det faktiskt inte ger mycket extra längre?

Originally posted by Tommy777

For noe tull. Nesten alle passasjerene mellom OSL/ARN/CPH tar i mot den gratis frokosten som serveres, samt kaffe og te på morran. Det er overhodet ikke stressende, det er meget avslappende. Vil man sove, tar man en vindusplass, ferdig med det
På alle andre ruter enn de innen sør Norge går Norwegian rundt med tralla si og selger ting. Det er like noe mindre forstyrrende/stressende det...

Det er jeg totalt uenig i. Folk setter pris på en stille og rolig kabin med dempet belysning, god atmosfære og avslapning. Og jeg vet hva jeg snakker om, jeg jobber ombord...og de som har lyst på en frokost, kjøper den:D

Det er jeg totalt uenig i. Folk setter pris på en stille og rolig kabin med dempet belysning, god atmosfære og avslapning. Og jeg vet hva jeg snakker om, jeg jobber ombord...og de som har lyst på en frokost, kjøper den:D

Misstenker at dere i kabinen ikke "orker" det stresset det er å servere på korte legs'...

Men det må da gå raskere å dele ut til alle, enn sånn som det er i dag, styr med penger, kredittkort, veksel etc....

Jeg er veldig glad i flymat så det er veldig bra om SAS får det på plass igjen. En ting jeg ikke liker er det skarpe lyset over vindusrekken. Det burde vert slått av på alle flygninger når det er mørkt ute. Folk har da egne lys over setene som kan brukes. I midtgangen er det vel en fordel med lys slik at kabinpersonalet ser hva de gjør :lightbulb

Originally posted by MountainDew

En ting jeg ikke liker er det skarpe lyset over vindusrekken. Det burde vert slått av på alle flygninger når det er mørkt ute. Folk har da egne lys over setene som kan brukes. I midtgangen er det vel en fordel med lys slik at kabinpersonalet ser hva de gjør :lightbulb

Her må jeg si meg helt enig. På morgenflightene er man trøtt og det er helt pyton når det blir skrudd på full belysning etter takeoff. Det burde holde med lys i midtgangen.

Ja, jo mindre lys, jo bedre, stort sett. Ser ikke ut i dagslys! :lol:

For øvrig synes jeg det er viktig at man serverer noe bra når man først har servering. Det er ok å bli "forstyrret" av en skikkelig frokost, men å forstyrre folk på en vanlig formiddagsreise for å dele ut en tørr muffin synes jeg bare blir litt irriterende.

I romjula for et par år siden fikk jeg servert en smultring og en klementin hos Braathens en sen ettermiddag. I romjula tror jeg de fleste har fått nok av dette. Enda kjipere fra AES en "sommerdag" det var 11 grader en senere ettermiddag - iskrem! Takket nei, ja!

Totale kostnaden per kopp blir vel litt over 20øre? Husk det er endel andre kostnader også inne i bildet, men uansett er en svært lav sum

Back