Frokosten (gratis) tilbake

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Originally posted by EB

Vel lunsjtidspunkt/varighet er jo også forskjellig landene i mellom. Prøv å få tak i en svcenske mellom 12 og 13.00....:angry:
Ja ikke alle som har betalt lunsj og er tilgjengelig i lunsjtiden i Sverige...men så går jo nordmenn ofte hjem en time før svenskene....:colgate:

Skulle gjerne hatt svenske/kontinentale lunchpauser her hjemme jeg, en halvtime er jo knapt nok til å få maten :angry: ).

Frokosten til SAS intraskandinavisk er absolutt ikke ekkel, den består av varme rundstykker, ost, skinke, yoghurt og appelsinjuice. (m.a.o. det jeg vanligvis spiser til frokost)

Originally posted by LCH

Skulle gjerne hatt svenske/kontinentale lunchpauser her hjemme jeg, en halvtime er jo knapt nok til å få maten :angry: ).

Frokosten til SAS intraskandinavisk er absolutt ikke ekkel, den består av varme rundstykker, ost, skinke, yoghurt og appelsinjuice. (m.a.o. det jeg vanligvis spiser til frokost)

Men hvis du til vanlig spiser ei poelse i broed med rekesalat og skyller det ned med Cola paa Shell stasssjon - er nok SAS frokosten i det ekkleste laget :p :p

Originally posted by Dag-Yngve

Jeg kjøper heller billett til halv pris hos Norwegian. Folk er prisbevisste, enkelt og greit. Kari og Olav Nordmann er prisbevisste. SAS vil miste fritidsreisende. En ekkel gratis frokost, er dette virkelig så mye å rope hurra for ? :drunk:

Ja, Norwegian er alltid halve prisen i forhold til SAS Braathens... :p (sprøyt)

SAS hadde en meget god vekst i 2006, også på fritidsmarkedet. SAS Braathens har en stor flåte fly med et meget godt nettverk og tar levering av 2 nye 737er i år.

Gratis kaffe, te og nå frokost kommer til å bety mye mer enn de fleste tror. Frokosten er meget delikat og dette får opp kvaliteten og opplevelsen av flyreisen. Trivsel er vel et meget godt ord å bruke for å beskrive denne endringen. Meget positivt.

Men det er klart at det å reise med et skikkelig flyselskap er også viktigst. Norwegian kan hyle og skrike om mange destinasjoner. Synd at de kun server de fleste destinasjonene en gang i uken. Norwegian er vel heller nærmere charter enn et flyselskap.

Endringene som kommer på torsdag kan bli tøft for Norwegian! :clap

Originally posted by Tommy777

Originally posted by Dag-Yngve

Jeg kjøper heller billett til halv pris hos Norwegian. Folk er prisbevisste, enkelt og greit. Kari og Olav Nordmann er prisbevisste. SAS vil miste fritidsreisende. En ekkel gratis frokost, er dette virkelig så mye å rope hurra for ? :drunk:

Ja, Norwegian er alltid halve prisen i forhold til SAS Braathens... :p (sprøyt)

SAS hadde en meget god vekst i 2006, også på fritidsmarkedet. SAS Braathens har en stor flåte fly med et meget godt nettverk og tar levering av 2 nye 737er i år.

Gratis kaffe, te og nå frokost kommer til å bety mye mer enn de fleste tror. Frokosten er meget delikat og dette får opp kvaliteten og opplevelsen av flyreisen. Trivsel er vel et meget godt ord å bruke for å beskrive denne endringen. Meget positivt.

Men det er klart at det å reise med et skikkelig flyselskap er også viktigst. Norwegian kan hyle og skrike om mange destinasjoner. Synd at de kun server de fleste destinasjonene en gang i uken. Norwegian er vel heller nærmere charter enn et flyselskap.

Er helt enig at servering er en viktig del av flyreisen, og synes SAS Braathens gjør noe lurt nå.
Norwegian innfører seating og automatinnsjekk og gjør også noe lurt. Totalt sett hever begge selskapene seg i mine øyner.

Å påstå at Norwegian kun server DE FLESTE destinasjonene med kun 1 ukentlig avgang synes jeg er litt søkt. Det stemmer da ikke.
Norwegian annonserte f.eks idag at dem øker til 14 daglige avganger mellom Norges 2 største byer, og øker antall avganger til Trondheim. I tillegg øker dem jo antall avganger til Berlin, London. Warszawa, Paris etc.

Originally posted by AirbusTero

(...)
Og så er det vel å håpe at det kommer flere nyheter om severing også på andre tider av døgnet. Husker en gang jeg fikk hamburger og rødvin (gratis) på OSL-AES en fredag kveld. Så hyggelig at jeg husker det mange år etterpå! (Det var en billig Paul Masson i karaffel, men likevel da..)

Dette var jo "endelig fredag" -konseptet til Braathens.

Originally posted by SAJblue

Originally posted by AirbusTero

(...)
Og så er det vel å håpe at det kommer flere nyheter om severing også på andre tider av døgnet. Husker en gang jeg fikk hamburger og rødvin (gratis) på OSL-AES en fredag kveld. Så hyggelig at jeg husker det mange år etterpå! (Det var en billig Paul Masson i karaffel, men likevel da..)

Dette var jo "endelig fredag" -konseptet til Braathens.

... og nå ser vi fram til endelig torsdag-konseptet til Mats:colgate:

Nå er det mulig at media har overdrevet litt, det blir nok desverre ikke frokost på oss som skal reise på Torsdag , men det kommer nok "riktig" informasjon om kort tid.....

Endelig fredag konseptet bør vekkes fra de døde! Det var en kjempefin touch som jeg var en stor fan av. Vinen var ikke den beste, men spurte man pent, fikk man en øl.

Jeg hadde en skikkelig hyggelig opplevelse et halvannet års tid tilbake. Jeg skulle flyge BOO-TRD på en fredag, jeg kom i prat med purseren og vi snakket om endelig fredag hvor spesielt konseptet egentlig var. Enkelt, men genialt. Midt i flighten kom purseren ned til setet mitt og ga meg en flaske rødvin på huset slik at jeg kunne få litt av følelsen tilbake et par minutter.

Et stort fly øyeblikk

Originally posted by pendler

Så kommer ett annet spörsmål når det gjelder dette! Hvor lang tid tar det å implementere dette? Jeg tror nok det tar en stund för vi ser frokosten ombord igjen! SAS og SASBRAATHENS bruker å ta tid på seg når det er forandringer som koster selskapet mere penger, hadde det värt den andre veien så hadde det nok gått fortere^_^

Det bør ikke ta noe særlig lang tid å få dette implementert. Allerede i dag lastes det jo et visst antall frokostbokser for salg på alle fly innlands i alle fall( vil tro at det er slik på de andre rutene også) I så måte bør det ikke være en større logistikkøvelse enn at det nå bestilles til antall bookede passasjerer og kjøre i gang på relativt kort varsel, om ikke cateringselskapene må ha en viss forvarsel på det økte volumet.
Jeg tror også at dette er et bra trekk fra SAS, og for min del vil det bety at jeg nå slipper å betale for frokosten som jeg i de siste årene har valgt å kjøpe;-) :clap

Idag er det forresten en liten forskjell på frokostene. Den man får gratis på SKBU intra-scand er bedre enn den man kan kjøpe til 50kr på SK DK!

Originally posted by P.A. VIKING

Nå er det mulig at media har overdrevet litt, det blir nok desverre ikke frokost på oss som skal reise på Torsdag , men det kommer nok "riktig"....

Så ingen frokost på 7-flyet fra Vigra på fredag, går bra siden turen fortsetter med KLM forran gardina...

Braathens "Endelig fredag" var stort....og en kjempebra framstøt....men selvsagt gikk det så langt at det hele ble diskutert i Stortingets spørretime da noen politikere (gjett fra hvilket parti) mente gratis vinservering ombord i flyet var drikkepress og forkastelig...fysjom.

Kanskje de kunne starte med egg og bacon til alle mandag morra og kalle det "Mandagen kom fortere enn du trodde" eller kanskje heller "God start på uken"???

Kunne jo vært en gimmick!

Etter en tur/retur CPH-LHR i Biz synes jeg egentlig servicen var fin jeg. Bortsett fra at maten omtrent var lik begge veiene. Det var kylling (kyllingspyd den ene veien, helt bryst den andre) servert på en kald nudelsalat. Helt greit. Finner det noe merkelig at hvis man sitter på 2 raderen på MD80 flyene så må man sitte ved siden av noen, og sitter man på 3 raderen så er det ledig sete. Det må da gjøre D og F setet til de mest populære på C?

BF:cool2

Er vel ikke så mange flighter som har fler enn 8-9 pax på business at det er noe stort problem...

Originally posted by Bizflyer

Kanskje de kunne starte med egg og bacon til alle mandag morra og kalle det "Mandagen kom fortere enn du trodde" eller kanskje heller "God start på uken"???

Kunne jo vært en gimmick!

Etter en tur/retur CPH-LHR i Biz synes jeg egentlig servicen var fin jeg. Bortsett fra at maten omtrent var lik begge veiene. Det var kylling (kyllingspyd den ene veien, helt bryst den andre) servert på en kald nudelsalat. Helt greit. Finner det noe merkelig at hvis man sitter på 2 raderen på MD80 flyene så må man sitte ved siden av noen, og sitter man på 3 raderen så er det ledig sete. Det må da gjøre D og F setet til de mest populære på C?

BF:cool2

Ingen dum ide. I USA har Mc Donalds gratis kaffe på mandager. Deres slogan er: Now Tuesday is the crummiest day of the week. ^_^

Business Europa er slett ikke så verst. Satt raden bak divideren på LH i går. Frokosten deres så ikke særlig bra ut i C...

Jeg tror SAS kan ha godt av å gjøre det samme som BA har gjort når det gjelder seter: Sett inn 2+2 på alle flytypene på de 6 første radene på Europaversjonene, lik amerikansk innenriks F. Det blir jo et logistikkproblem når det er innenriksversjoner inne i bildet, men ikke mer enn det latterlige 2+3 sete opplegget de har på en del av flyene sine.

2+2 vil sette SAS i klassen over konkurrentene

Vi har ikke fått noen info om nye catering rutiner på stasjonen, så dette kommer ikke i morgen. Men det lanseres helt sikkert da, siden Nye Kommersielle SAS blir presentert da. Men inføringen tar nok sin tid. Cateringselskapene bl.a. må jo også bemannes til jobben. ;)

Originally posted by Superhai

Vi har ikke fått noen info om nye catering rutiner på stasjonen, så dette kommer ikke i morgen. Men det lanseres helt sikkert da, siden Nye Kommersielle SAS blir presentert da. Men inføringen tar nok sin tid. Cateringselskapene bl.a. må jo også bemannes til jobben. ;)

Du får beskjed senere i dag å stikke ut og kjøpe 300 baguetter hos bakern på hjørnet ;)

Originally posted by Hurum

Braathens "Endelig fredag" var stort....og en kjempebra framstøt....men selvsagt gikk det så langt at det hele ble diskutert i Stortingets spørretime da noen politikere (gjett fra hvilket parti) mente gratis vinservering ombord i flyet var drikkepress og forkastelig...fysjom.

JA til "endelig fredag"!

Det gjenstår vel å se om publikum virkelig ønsker denne fantastiske frokosten når de omtrent må tre den ned i halsen. Uansett skal det bli spennende og se. Jeg f.eks proriterer heller en rolig tur med mulighten for litt søvn eller jobbing. Mye stress med servering på så korte turer. Videre vil jeg se at Norwegian har spart meg i alle fall for mange mellomlandinger i København, Amsterdam og Paris. De stedene jeg tenker på går vel omtrent daglig.

Hvis Norwegian er et charter selskap så ønsker flyr jeg heller charter enn et stressende full pris konsept

Back