Frakt på OSL

Re: Frakt på OSL

Er det FedEx som Swift i blant nå driver å flyr en 737-400 frakter mellom OSL og CDG for?

Tror det er DHL de flyr for. Pleier ikke de å fly på Eurotans callsign?

West Atlantic flyr vel for Fedex.

A.

Har UPS delvis byttet routing? Dagens maskin kom som vanlig opp fra Køln via Malmø, men ser ut som den nå går til London Stansted i kveld

Hvor ofte flyr DHL dobbelt på OSL? Ser de i kveld sendte både en 757 og A300 frakter OSL-LEJ

Hvor ofte flyr DHL dobbelt på OSL? Ser de i kveld sendte både en 757 og A300 frakter OSL-LEJ

Etter hva jeg har forstått så er det "etter behov".

De tilpasser alt er hva som skal inn og ut av pakker/gods fra de forskjellige europeiske hubene. På mandager er det alltid mye som skal inn for da har det det hopet seg opp med pakker som har kommet inn til CPH/LEI fra Asia og Amerika gjennom helga. På mandager ankommer alltid flyene inn til Norge tidligere på dagen i forhold til resten av uka pga mye gods.

Til Norge er det jo mest gods som skal inn, DHL merker jo særlig dette i B2C markedet.
På vei ut så prøver de så godt de kan å fylle opp ledig kapasitet med ordinær flyfrakt for 3.parter. Det er jo attraktivt i disse dager...

A.

Jeg ser av historikken den ikke er ny, men ser DHL også de fleste lørdager nå slinger en 757 maskin LEJ-OSL-SVG-LEJ

Martin Langaas melder på Linkedin at Ethiopian Airlines har fått transsibirske overflyvningsrettigheter mellom Oslo og Seoul. Da blir deres jevnlige frakter mellom OSL og ICN litt mer effektiv og bærekraftig

Som andre har sagt tidligere, så fly DHL dobbelt til OSL så lenge det er frakt til det. Normalt så kjører de 2 fly, en A300 airbus og en 737-400 noen ganger -300. Untatt på Mandager da kommer de med en 757 med mindre det enten er teknisk eller mindre frakt.

DHL kommer også om Natta (mellom 0100-0200), for de som lurer på hvordan pakker kommer så fort om Mandagen hehe :P Kommer normalt en Airbus A300 og en 757.

Får de som har merket at DHL kommer på Lørdager så stemmer det, det er pårunnet noen toll regler i Tyskland som hindere dem å trucke det fra Tyskland over Helgen (dette er noe jeg har blit fortalt, så jeg vet ikke 100% grunnen til at de har bestemt seg å bruke fly, pleide ikke å gjøre det hvis du går tilbake til 2019 for eksemple for det jeg husker) Pleier hovedsakelig å være en 757, men noen ganger så kommer de med en Airbus A300.

Har Swift med Brasiliaen tatt over for Amapola på OSL-TRD som DHL feeder? Eller er dette i tillegg eller for noen andre?

I går var det tre Qatar-fly på utland. Er det bare for å hente laks eller var det noe mer spennende?

I går var det tre Qatar-fly på utland. Er det bare for å hente laks eller var det noe mer spennende?

QR176: Vanlig passasjerflyvning, med frakt i lasterommet.
QR8885: Rein fraktflyvning, med «Preighter».
QR8266: Rein fraktflyvning, med vanlig fraktfly.

Er nok variert hva som var med som frakt, men det er nok stor sannsynlighet at det var en del fisk med på alle tre flyvningene.

For hvem er det West Atlantic for mellom Oslo og Jönköping. Er det pakker for Posten?

Back