Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Fly med oss

ScanFlyer Gold
Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Jeg fikk i dag tilsendt en invitasjon til en spørreundersøkelse fra SAS EuroBonus, med løfte om 250 ekstrapoeng som takk for deltakelsen. Jeg tenkte jeg skulle svare, både fordi jeg vil si min mening men også fordi jeg er en poenghore. Men etter å ha holdt på en stund blir jeg forvirret.

Instruksjonen over alle påstandene er Vennligst oppgi de 10 påstandene som betyr minst for deg i din hverdag som flyreisende...
Deretter ramses det opp 20 påstander. Når jeg huker av foran påstandene forsvinner de ned i en ny liste på bunnen av siden, med overskriften Du har nå fjernet x av 10. Men er det da de påstandene jeg har huket av for som betyr minst for meg, eller er det de som fortsatt står igjen? Jo flere ganger jeg leser teksten på siden, jo mindre forstår jeg.

Er det noen andre som har fått undersøkelsen, og som la merke til instruksjonene om hva vi egentlig skal gjøre med alle påstandene? Jeg trodde jeg leste det, men nå er jeg plutselig i tvil :drunk:
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Du finner det ut om noen måneder når de kun har vegan-wraps og salat i loungen og grønn te. ...Og store postere hvor det står våre beste kunder har talt! ;)
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Fikk den samme. En massiv og etter hvert helt sinnsykt irriterende undersøkelse.

Forstod det som at man krysser av det som betyr minst.

Til slutt stemte jeg på pur trass at sikre fly og erfarne crew var betydningsløst for meg. Jeeeez.
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Etter 3 av 16 sider med spørsmål orka jeg ikke mere, tror jeg står over de 250 poengene... :)
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Fikk denne jeg også.

Utrolig spesiell vinkling av en undersøkelse. Antar det er Eurobonus-gjengen som står bak det, ettersom lounge, fast track, app og diverse EB-relaterte greier med poeng og partnere, var en del av alternativene.
Hvorfor ikke spørre oss om hva som betyr MEST?

But then again, de alternativene som flest ser på som minst viktig, er det de kommer til å fjerne i EB volume 2.0?

Merker jeg er litt skeptisk. Fullførte litt på trass mot slutten. Ble ekstremt mye gjentakelse.
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Jeg fikk denne uken en spørreundersøkelse fra et meningsmålingsbyrå med ukjent oppdragsgiver hvor jeg ble spurt om flyging på business-class og hva som var det viktigste med det. De hadde kun et eneste alternativ på sete/plass som var "bedre benplass" ellers gikk det på alle andre tjenester som følger med biz.
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Det virket som om de skulle fiske frem hvor viktig det var å kunne ta med en venn i lounge ihvertfall. Spørs om ikke det forsvinner fra Gold da. Likeledes om man verdsetter flere lounger - type arrival lounge.

En interessant ting var det med å forhåndsbestille mat. Litt som Air Berlin og Singapore har. Det synes jeg hadde vært stas.

Resten var jo bare marketing mambo-jambo. Verdsetter du driftssikre fly, Er det viktig for deg å vite at du har et sete ombord, verdsetter du erfarent crew, betyr det noe at flyet lander til oppsatt tid? Sånne alternativer som nesten får hodet mitt til å eksplodere og tenke at et selskap som fornærmer intellektet mitt såpass egentlig ikke fortjener meg som kunde.
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Jeg fikk heldigvis ikke denne undersøkelsen, så da slapp jeg å bli irritert av den!
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Og da var 250 ekstrapoeng inne på konto for deltakelse i undersøkelsen.
 
Re: Forvirrende spørreundersøkelse fra SAS

Jeg fikk heldigvis ikke denne undersøkelsen, så da slapp jeg å bli irritert av den!

He he ;)

Andre del var faktisk mye bedre enn den første. Ble ikke sint en eneste gang, og alle tastene på tafsaturet er dermed fremdeles intakt
 
Back
Top