Re: Forex - Elendige kurser på valuta?
De kjøper og selger euro i RGN òg. Sikkert THB og annet mer eksotisk i tillegg hvis du finner en uoffisiell veksler (anbefales ikke). Problemet for oss som bor i gamlelandet er at det ikke fins minibanker her som spytter ut dollar. Skal man ha tak i sterk valuta må man hoste opp satsene til Forex eller bankene. Euro kan man riktignok ta ut med Visa sine rater i minibank hvis man har transfer i eurosonen.
Ikke den skranken som ligger i bagasjehallen, men det er jo flere skranker på utsiden.
Rangoon er jo veldig banan, ifølge hotellet, har man i utgangspunktet ikke lov å ta imot kredittkort, er noen restriksjoner, men de aksepterer mot et gebyr. Nå var jo alt latterlig billig i Burma, så jeg har 90% av dingopengene igjen.
Om jeg hadde bodd i Norge, hadde jeg uansett ikke giddet veksleboder. Klarer ikke helt å kjøpe "det er ett slit å finne en minibank på flyplassen" dealen. Tenkte igjennom hvor jeg det siste året har funnet minibanker i Bangkok, Singapore; Narita, Shanghai, Hong Kong, Seoul, Bali, LHR, Arlanda, Amsterdam med mange flere. Rett foran nesen etter tollen alle steder.
Reidar, come on.. Du er ikke så gammel at du ikke har funnet disse minibankene, men det er vel First Class Champersen som sender deg opp og ned trapper og korridorer
Forex er og blir en dårligere deal siden de fleste har banker som ikke har minibankgebyr/refunderer minibankgebyr både i USA og Norge (ala Skandiabanken, Capital One, Citi og Chase).
Og det er enklere å finne en minibank på en flyplass enn å begynne å tråle området rundt hotellet