Flyprats Julebord: Oslo 11 desember - Oslo Spiseforretning 19:00

Someone

Moderator
Medlem
Som tradisjonen er blir det også i år arrangert julebord av Flyprat.

Som i fjor så vil årets julebord bli avholdt på Oslo Spiseforretning (Oslo gate 15). Dato er tirsdag 11 desember og tidspunkt for matservering er 19:00

Betaling for maten og bekreftet påmelding gjøres via deltager.no

https://www.deltager.no/julebord_2013_11122012

Som mat har vi gått for Oslo Spiseforretnings julemeny:

Forrett: Kamskjell med blomkålpure og skalldyrssaus
Kamskjell

Igjen en av favorittene hva råvarer angår. Vi behøver ikke gjøre særlig annet enn å rense dem og vise dem en varm panne. Blomkålen er kjørt til en luftig pure. Kraften til sausen er kokt på sjøkreps og gir en god smak i skalldyrsausen

Hovedrett: Her står valget enten mellom Juletorsk, og Nissens gode hjelper Rudolf:
Valg 1) Juletorsk
Juletorsken råder grunnen på de sørlandske julebordene. Med tanke på kvaliteten på torsk på denne tiden av året, er dette lett å forstå. Vår ”juletorsk” skinnstekes. Serveres med pure på grønne erter, saltbakte rødbeter og sprøstekte baconterninger. Kremsausen er laget på fiskekraft og tilsmakt med sennep

Valg 2) Reinsdyr
Godt mørnet lårstykke av reinsdyr helstekes og hviles slik at du får saftig og velsmakende kjøtt. Selleri og vilt er en god kombinasjon og her koker vi pure på selleri. Den røde perleløken er syltet med epleddik. Den kremede viltsjyen er tilsmakt med einebær

Dessert: Fløterand
Vi har satt vår ære i å få puddingen på spisekartet igjen! Og denne gangen har vi laget en fløyelsmyk fløterand som er tilsmakt med karamell og bringebærhonning fra Eiketoppen. Sorbeten er laget på aromatiske Tindved bær.

Prisen er edruelige 465kr per person. Vel møtt :)

Foreningen Flyprat vil avholde sitt årsmøte i forkant av julebordet

Mvh
Julebordskomiteen

Tentativt påmeldt:
Someone
Gustavf
Fnate
learjet
SQ777
fluxie
JoeW
imm
Vede
HenrikP
zico77
OJB
Commuter
Robbiedeluxe

Last edited:
Re: Flyprats Julebord: Oslo 11 desember

Fennomenalt! Dato holdt av - Jeg er med.

Endelig påmelding vil skje gjennom betaling senere, men en tentativ påmelding for de som tror de kan skader jo ikke.

Har veldig lyst, men tviler på at jeg klarer å få det til. Om jeg blir beordret til å ta ut ytterligere ferie før jul, så kommer jeg. Jeg får stå på standbylisten.

Jeg er med, kan i dag ikke se noen hindring...:D

Siden jeg er bosatt i Oslo igjen er det vel på tide å gjøre julebord-debut -- ørlite forbehold om deadlines på jobb, men satser på at det går seg til!

Jeg hadde kommet men siden det tilfaller på en vanlig ukedag så har jeg ikke mulighet å komme. 11. desember er jo tross alt på en tirsdag.

Til neste år må dere i Julebordskommiteen prøve å legge julebordet til en fredag- eller lørdagskveld.

Syns det er merkelig at alle flyprat sine julebord skal avholdes til vanlige jobbdagen slik som mandag til torsdag er.

LN-RPL

Meld meg på. 90% sjangs for jeg kommer.

Til neste år må dere i Julebordskommiteen prøve å legge julebordet til en fredag- eller lørdagskveld.

Erfaring tilsier at helgene før jul er vanskeligere enn hverdager for å få folk til å treffes, så det er et bevisst valg å velge en hverdag.

Erfaring tilsier at helgene før jul er vanskeligere enn hverdager for å få folk til å treffes, så det er et bevisst valg å velge en hverdag.

Hverdag er fint som snus det.

Fint for de med normale arbeidstider ;)

Jeg har forøvrig lyst om det skulle skje et mirakel som fører til at jeg jobber tidlig den dagen.

Normale, du... ;) Prøv fleksible, men høyst unormale. He he.

Jeg ville forsøkt å liste meg inn på sjefens kontor og så starte å rope mens jeg løp rundt i ring og veivet med armene. evt kloret litt i tapeten.

Det er en fordel å ikke komme naken. Noen kommer pent kledd, noen i olabukse og genser.

Back