Flyprats Julebord: Corona Edition, Zoom 3 desember

Jobb PC’en min vil ikke ha Zoom... Men får se om vi finner et gammelt privat apparatur her som det går an å få liv i. Stiller[emoji3]

Zoom funket greit i nettleser da jeg prøvde det for et par uker siden, men det pluss online brettspill i nettleser fikk hele maskinen til å gå i stå, så sikkert greit med noe mer moderne enn 4GB minne

Men andre ord samme som Teams, forstår jeg det rett. Der holder det vel arrangøren har programmet, og andre kan logge på via link?

Men andre ord samme som Teams, forstår jeg det rett. Der holder det vel arrangøren har programmet, og andre kan logge på via link?

Jeg opplevede egentlig teams som relativt mye mer klønete å joine uten å være Teams bruker i starten. Derfor jeg gikk for Zoom her, da det virker å funke godt på alt mulig av plattformer.

Zoom er også kanskje mer en "sosial" platform mens Teams er litt mer proff greie?

Jeg får mer enn nok Teams i jobben, så da høres det perfekt ut med Zoom, hvis det innebærer jeg slipper opptre proff :p

Syns Zoom funker bedre enn Teams. Mindre mulighet for deltakerne å endre på settings i Teams. Likte ikke det.
Får se hva jeg klarer å få til. Kan hende jeg sitter med hengende øyelokk da jeg har tidligskift og vi har mørketid. Men for all del, meld meg på tentativt da!

En strålende idé , jeg bekrefter om jeg kan/ikke kan så snart jeg vet. Et virkelig kontemporært julebord.

Blir det en «moderator» - eller fri ferdsel? Ser for meg et salig kaos om 15stk preiker samtidig? Hva kan man forestille seg? :p

Blir det en «moderator» - eller fri ferdsel? Ser for meg et salig kaos om 15stk preiker samtidig? Hva kan man forestille seg? :p

Vi har testet dette et par ganger i vår, da "zoom var såååååå spennende". Det funket veldig bra selv om vi var mange. Det fortsatte å funke bra selv når vi hadde bedugget oss noe.

Det fine er at vi ofte har med folk fra hele verden og at man kan komme og gå.

Men om du blir kranglete har jeg mulighet til å mute deg ;)

Vi har testet dette et par ganger i vår, da "zoom var såååååå spennende". Det funket veldig bra selv om vi var mange. Det fortsatte å funke bra selv når vi hadde bedugget oss noe.

Det fine er at vi ofte har med folk fra hele verden og at man kan komme og gå.

Men om du blir kranglete har jeg mulighet til å mute deg ;)

Kona mente dog mitt volum etterhvert ble for høyt, så fikk rimelig grei beskjed etter endel timer om å mute meg selv :p

Jeg melder meg på Bongos tryllereiser sitt Zoom julebord.

Zoom er mye bedre alternativ enn Teams. I Zoom kan en ha 25 bilder oppe samtidig (49 hvis en har en noenlunde skikkelig maskin). Her er forresten en liten video som jeg laget viser ulike oppsett på Zoom blant annet alternativer om du deler en presentasjon eller om andre gjør det.

https://youtu.be/pIWyQjXpgSU

Jobb PC’en min vil ikke ha Zoom... Men får se om vi finner et gammelt privat apparatur her som det går an å få liv i. Stiller[emoji3]

Zoom fungerer fint på Ipad og mobil også. Det er bare å laste ned programmet fra google play eller app store.

Zoom fungerer fint på Ipad og mobil også. Det er bare å laste ned programmet fra google play eller app store.

Takk for tipset, da laster jeg ned på padda som back-up. IT-dama vår mente at det også skulle funke i nettleseren på laptoppen.

Er med. Føler jeg ikke har noen unnskyldning siden jeg har tor/fre fri resten av året. #koronaferie

Da begynner jeg så smått å sende alle PM med link til møtet, passord og evt call-in nummer.

Jeg håper jo egentlig å ha et par programposter på gang også. Men det må ytterligere litt organisering og litt flaks til for å fikse det. Så jeg återkommer.

Uansett kan vi vel begynne å hamstre inn øl og kake.

Back