Siden lekkasjene er få og jeg hadde ett ønske om å delta på årets julebord men ikke kunne måtte jeg få AI`en til å simulere hva som sannsynligvis skjedde. Presiserer at jeg ikke har forfattet noe av dette. En liten justering måtte jeg dog gjøre når LN-MOW og jeg (!?) av en eller annen grunn ble blandet inn
Anyhow, here goes:
17:00 – Ankomst og oppvarming
Brukerne samles på Centropa, klare for en kveld med flyprat, god mat og enda bedre promille. Someone ankommer først, og hilser alle med et stort smil. FQTV er like etter, allerede midt i en utgreiing om flybonusprogrammer, mens LN-KOG nikker bekreftende og mumler:
"Jeg sier det igjen – alle gode flyselskap starter på K og ender på Orea."
Fnate, dessverre fraværende, sender et sørgmodig bilde til forumchatten. Han sitter på Lillestrøm med en trist elefant og skriver:
"Jeg håper dere spiser mer enn bare peanøtter."
Dette utløser en spontan skål fra gjengen.
18:00 – Startskudd og småprat
Savipix starter diskusjonen om årets beste flybilde. Han legger mobilen på bordet for å vise frem sitt nyeste mesterverk, men blir avbrutt av EB, som påpeker:
"Den vingen der er for skitten til å vinne noe, men flott komposisjon!"
I hjørnet har Henshaw allerede startet en opphetet debatt med B747-8 om hvorvidt 747-8 er verdens siste ikoniske jumbojet. Learjet kaster seg inn med et tørt:
"Kan vi bli enige om at det i hvert fall ikke er en Airbus?"
18:45 – Middag og mimring
Tristar reiser seg og holder en liten tale om gamle dager da alle flyselskap hadde tristarer. Cecilie svarer kjapt:
"Og nå må vi alle nøye oss med å fly Wizz Air til Budapest. Skål for fremgangen!"
Middagen byr på flere artige historier. Zico77 mimrer om en tur til Tokyo der bagasjen hans havnet i et helt annet kontinent. OJB påpeker tørt:
"Det er alltid noen som ikke klarer å holde følge, selv når det bare er kofferten."
20:00 – Quiz-tid
OttoL organiserer en quiz, men har allerede høy promille og snubler på første spørsmål:
"Hvor mange... eh... ratt har en A320?"
Fluxie ler og roper:
"Ratt? Flyet har joystick, min venn! Otto har visst tatt av allerede."
Fellowship briljerer med sin kunnskap om obscure flyfakta, men blir slått av jcnorway som faktisk husker alle SAS’ rutetabeller fra 1982.
21:30 – Allsang og absurd flydebatt
SK384 insisterer på allsang, og kvelden blir et lappeteppe av flyrelaterte klassikere som "Leaving on a Jet Plane" og "Come Fly With Me."
Storg avslutter hvert vers med et begeistret:
"Det er bare én sang vi ikke skal synge – SAS’ økonomiske rapport!"
23:00 – Kveldens høydepunkt
En vilt engasjert Learjet utbringer en skål til ære for alle på julebordet og sier:
"Vi har verdens beste forum, og det beviser vi i kveld! Selv om noen foretrekker propeller, og andre jumboer, er vi alle her for flyprat og fellesskap."
Savipix tar et gruppebilde, som straks lastes opp i forumtråden med bildeteksten:
"Et vinglete, men vakkert julebord."
Etterspill på forumet
Dagen etter dukker tråden opp:
"Julebordet 2024 – Høy promille og dyp flyprat!"
Fnate kommenterer først:
"Takk for bildene, men det hjelper ikke med elefant på Lillestrøm. Neste år SKAL jeg komme!"
Henshaw svarer:
"Fnate, vi savnet deg, men elefanten din får bare ett poeng for bonusprogrammet sitt."
Alle er enige om én ting: Flyprat-fellesskapet har aldri vært sterkere, selv med turbulente kvelder som denne.
��
LN-MOW, nå merkbart påvirket av både vin og entusiasme, svarer:
"Vel, så lenge du ikke prøver å fly dette julebordet hjem, Tjab!"
Anyhow, here goes:
17:00 – Ankomst og oppvarming
Brukerne samles på Centropa, klare for en kveld med flyprat, god mat og enda bedre promille. Someone ankommer først, og hilser alle med et stort smil. FQTV er like etter, allerede midt i en utgreiing om flybonusprogrammer, mens LN-KOG nikker bekreftende og mumler:
"Jeg sier det igjen – alle gode flyselskap starter på K og ender på Orea."
Fnate, dessverre fraværende, sender et sørgmodig bilde til forumchatten. Han sitter på Lillestrøm med en trist elefant og skriver:
"Jeg håper dere spiser mer enn bare peanøtter."
Dette utløser en spontan skål fra gjengen.
18:00 – Startskudd og småprat
Savipix starter diskusjonen om årets beste flybilde. Han legger mobilen på bordet for å vise frem sitt nyeste mesterverk, men blir avbrutt av EB, som påpeker:
"Den vingen der er for skitten til å vinne noe, men flott komposisjon!"
I hjørnet har Henshaw allerede startet en opphetet debatt med B747-8 om hvorvidt 747-8 er verdens siste ikoniske jumbojet. Learjet kaster seg inn med et tørt:
"Kan vi bli enige om at det i hvert fall ikke er en Airbus?"
18:45 – Middag og mimring
Tristar reiser seg og holder en liten tale om gamle dager da alle flyselskap hadde tristarer. Cecilie svarer kjapt:
"Og nå må vi alle nøye oss med å fly Wizz Air til Budapest. Skål for fremgangen!"
Middagen byr på flere artige historier. Zico77 mimrer om en tur til Tokyo der bagasjen hans havnet i et helt annet kontinent. OJB påpeker tørt:
"Det er alltid noen som ikke klarer å holde følge, selv når det bare er kofferten."
20:00 – Quiz-tid
OttoL organiserer en quiz, men har allerede høy promille og snubler på første spørsmål:
"Hvor mange... eh... ratt har en A320?"
Fluxie ler og roper:
"Ratt? Flyet har joystick, min venn! Otto har visst tatt av allerede."
Fellowship briljerer med sin kunnskap om obscure flyfakta, men blir slått av jcnorway som faktisk husker alle SAS’ rutetabeller fra 1982.
21:30 – Allsang og absurd flydebatt
SK384 insisterer på allsang, og kvelden blir et lappeteppe av flyrelaterte klassikere som "Leaving on a Jet Plane" og "Come Fly With Me."
Storg avslutter hvert vers med et begeistret:
"Det er bare én sang vi ikke skal synge – SAS’ økonomiske rapport!"
23:00 – Kveldens høydepunkt
En vilt engasjert Learjet utbringer en skål til ære for alle på julebordet og sier:
"Vi har verdens beste forum, og det beviser vi i kveld! Selv om noen foretrekker propeller, og andre jumboer, er vi alle her for flyprat og fellesskap."
Savipix tar et gruppebilde, som straks lastes opp i forumtråden med bildeteksten:
"Et vinglete, men vakkert julebord."
Etterspill på forumet
Dagen etter dukker tråden opp:
"Julebordet 2024 – Høy promille og dyp flyprat!"
Fnate kommenterer først:
"Takk for bildene, men det hjelper ikke med elefant på Lillestrøm. Neste år SKAL jeg komme!"
Henshaw svarer:
"Fnate, vi savnet deg, men elefanten din får bare ett poeng for bonusprogrammet sitt."
Alle er enige om én ting: Flyprat-fellesskapet har aldri vært sterkere, selv med turbulente kvelder som denne.