flygBRA - Status

Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

De fløy fra Østersund til Memmingen i går med det svenske skilandslaget. Nordmennene benyttet Widerøe med Q400 på lørdag.

Espen
 
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

Per G. Braathen sitt selskap flygBRA blir værende på Bromma. Det meldes også at BRA i fremtiden vil satse på klimanøytrale flyvninger og blant annet ha elektrisk drevne maskiner i drift alt fra 2026. Det er det svenskproduserte Heart Aerospace ES-19 med kapasitet til 19 pax som er tiltenkt oppgaven.

Noen som vet om disse maskinene er istedenfor BRA sin bestilling på CS-300/A220-300?

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14106

https://heartaerospace.com
 

Attachments

  • IMG_2707.PNG
    IMG_2707.PNG
    590 KB · Views: 1,979
Last edited:
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

Men blir Bromma værende, som flyplass?

A220 er jo avbestilt for lengst, og man kan vel ikke akkurat hevde en 19 seter med ganske kort rekkevidde er en erstatning. Men de kan jo også åpne opp for noen nye lavvolumsruter
 
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

19 betalende passasjerer per avgang? Sikkert flere enn meg som er nysgjerrig på økonomien i dét.
 
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

19 betalende passasjerer per avgang? Sikkert flere enn meg som er nysgjerrig på økonomien i dét.

Det er et godt spørsmål! .. men spørs om ¨svensekene¨ er villig til å betale mere om det er med en miljøvennlig flytype?
 
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

Lys i enden på tunellen..
Den 12 maj ska bolaget vara uppe i luften igen. Till en början med ett fåtal destinationer, för att successivt öka. Om utvecklingen i pandemin tillåter, vill säga.

”Sommaren 2021 har vi flygningar till ett flertal av de orter som vi flög till innan pandemin och under hösten är planen att starta upp igen på alla orter”, säger Per G. Braathen.
https://www.flygbra.se/bra-agarens-nya-besked-blir-kvar-pa-bromma/
 
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

Jag hade en biljett med dem när de tog paus förra året. Beloppet har jag kunnat använda till att boka en ny biljett vilket jag gjorde idag. Jag hoppas på BRA.
 
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

BRA starter opp sin virksomhet fra Bromma i dag! De starter med 13 avganger og første maskin gikk til Malmö, så følger avganger til Ängelholm, Göteborg og Umeå utover premieredagen!

Per G Braathen ser for seg å vokse denne sommeren i tillegg til å gjenerobre sine 30 % av den svenske innenrikstrafikken. Dette innebærer på sikt at BRA sin nåværende flåte på tolv ATR72-600 dobles til 24 maskiner. Denne flåteøkningen skyldes også delvis at de aldrende Avro RJ100 som nå er borte, kunne ta opptil 100pax mens ATR-maskinene som erstatter, kun tar 72.

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14191
 

Attachments

  • IMG_3426.jpg
    IMG_3426.jpg
    16.1 KB · Views: 1,023
  • IMG_3427.PNG
    IMG_3427.PNG
    693.1 KB · Views: 1,043
Last edited:
Re: flygBRA søker konkursbeskyttelse

BRA melder om gode booking tall, flere ruter og frekvenser gjenopptas og de regner med ha 10 fly i drift etter sommeren

https://www.flygbra.se/om-bra/press

Trenden just nu är att privatresandet börjar komma tillbaka ju mer vi närmar oss sommaren och bedömningen är att efterfrågan ökar i ännu större utsträckning efter sommaren när även affärsresandet kommer tillbaka. I slutet av augusti ökar BRA därför antalet avgångar rejält och lanserar två nygamla linjer. Den ena, som går mellan Växjö och Stockholm Bromma, startar 30 augusti och den andra, som går mellan Ronneby och Stockholm Bromma, startar 6 september. BRA har flugit båda linjerna även före pandemin och de är väl etablerade i respektive region och bland kunderna.
 
I følge en DN+ artikkel planlegger BRA hente inn "flere hundre millioner" i friske midler for å får BRA til å vokse til et større selskap
 
Det svenske pensjonsfondet (?) AMF skyter inn 200 millioner i BRA gjennom en emisjon og får 19% av aksjene. Dermed prises selskap til over 1 mrd, så ikke verst for noe som de facto nylig var konkurs
 
Hva er status for dette selskapet nå?

Umiddelbart ser det ud som om at selskabet kæmper en indædt kamp på at komme oven på igen efter en hård corona nedlukning worldwide. krisen har i sverige dog ikke været så hård i Sverige som den har været i Danmark og Norge på nedlukningsområderne, men krisen har kunne mærkes. BRA lancerede her igår en rute fra Bromma til Helsinki. BRA har samtlige af deres 12 ATR fly i luften ser det ud til, jeg kender dog ikke til om de flyver fuldt trafikprogram i forhold til før COVID.
 
Jeg tror det går «greit» med dem ut fra BMA ja..
 

Attachments

  • C8509470-846C-414C-BE87-EC5CCA16AA17.jpg
    C8509470-846C-414C-BE87-EC5CCA16AA17.jpg
    84.7 KB · Views: 361
  • 9A8520D3-283A-454E-A270-61EC32BE0F60.jpg
    9A8520D3-283A-454E-A270-61EC32BE0F60.jpg
    81.6 KB · Views: 365
  • 8837EBD1-0C79-4A0E-93FB-C248072881D6.jpg
    8837EBD1-0C79-4A0E-93FB-C248072881D6.jpg
    80.4 KB · Views: 78
  • C0C9B1AF-0E2A-4A8B-A43C-ACFAB36FC372.jpg
    C0C9B1AF-0E2A-4A8B-A43C-ACFAB36FC372.jpg
    87.8 KB · Views: 78
Man slap jo huske at BRA før krisen akkurat hadde kvittet seg med Avro-flyene som skulle erstattes av Embraer-fly på wetlease. Isteden har de nå kun propellene sine tilbake, så nok en god del under før-Covid-nivået ennå…
 
BRA satser på at svenskene vil til Gotland i sommer, og skal fly til Visby fra Malmø, Ängelholm/Helsingborg, Gøteborg og Norrköping, i tillegg til den faste ruten fra Stockholm Bromma

Helsinki ser jeg også legges til
 
Back
Top