• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Braathens flygBRA - Status

Planlagt Visby-program

https://aeroroutes.com/eng/220331-tfvbyns22

Visby – Angelholm 29JUN22 – 14AUG22 3 weekly ATR72
Visby – Helsinki 27JUN22 – 11AUG22 2 weekly ATR72
Visby – Norrkoping 29JUN22 – 14AUG22 2 weekly ATR72

Expanded service at Visby features:
Visby – Gothenburg eff 27MAR22 Service resumption, 8 weekly ATR72 (1 daily 27JUN22 – 14AUG22; In NS21 this route operated from late-June 2021)
Visby – Malmo eff 27MAR22 2 weekly ATR72 (6 weekly 27JUN22 – 14AUG22; Service expands to entire summer season, compared to 7-week in NS21)
 
Ser ut som at for å "øve" eller forberede seg på de kommende A319 operasjonene for Ving neste sommer, så vil BRA i høst wetlease en A319 fra Volotea, som blant annet skal brukes på BMA-MMX

https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=14894

- Malmö har alltid varit en av våra starkaste linjer och under våren och sommaren har vi haft välbokat. Nu ser vi att det behövs än mer kapacitet och sätter därför in en wetleasad A319 från Volotea i tillägg till våra ATR på just den linjen under tre månader i höst, säger BRA’s vd Ulrika Matsgård till Flygtorget.
 
Ser ut som flåtes skal økes, samtidig som det er slutt på å fly egne ruter_

https://www.dn.no/luftfart/sas/bra/...skap-blir-underleverandor-for-sas/2-1-1710426

I meldingen fremgår det at BRA fra og med neste år kun skal fly passasjerer, men ikke selge billettene selv.

«BRA kommer til å tilpasse organisasjonen ut ifra en rendyrking av virksomheten uten den ulønnsomme planlagte driften», heter det i meldingen.

Beslutningen vil ramme bakketjenester og administrative funksjoner, samtidig som flåten vil ekspanderes og det vil være behov for flere piloter og kabinpersonell.
 
Dagens annonsering om langsiktig wet lease avtale med SAS er samtidig en milepæl for selskapet, som da i praksis gir opp kommersiell drift i egen regi.

Så gjenstår det å se hvor sårbare de er når denne avtalens utløp nærmer seg. ACMI-delen av bransjen er ikke direkte mild, den heller.
 
Da går vel regnestykket opp, basert på hav som er signalisert de skal fly for SAS, samt fortsatt fly 3 maskiner for Austrian.
 
Da går vel regnestykket opp, basert på hav som er signalisert de skal fly for SAS, samt fortsatt fly 3 maskiner for Austrian.

Hva er egentlig regnestykket? Per et par dager siden hadde BRA 12 maskiner rundt omkring på SK-flightnumre.
 
Hva er egentlig regnestykket? Per et par dager siden hadde BRA 12 maskiner rundt omkring på SK-flightnumre.

Er vel snakk om inntil 14 maskiner for SAS. Skal også 3 fly for Austrian, så trengs de jo 17 maskiner.

De har vel før disse tre 14 i flåten.
 
Ikke sett noe bilde ennå, men Skyliner rapporterer første maskin for Austrian, er malt i Austrian sine farger, av en eller annen utgave?

ATR 72 -600 1357 SE-MKF Braathens Regional ferried 05/07feb25 MMX-LFBF-VIE, paint into AUA cs
 
Ikke sett noe bilde ennå, men Skyliner rapporterer første maskin for Austrian, er malt i Austrian sine farger, av en eller annen utgave?

De får ikke lakkert den på kun 2 dager, så spørs om det er foliering kanskje!?
 
De maskinene som flyr for Austrian skal de være i BRA sitt design eller byttes disse med maskiner i SAS design?
 
Back
Top