Re: Flyflåten i 2008 SAS Norge modifiseres.
2 736 inn og 1 736 ut.. Hva er egentlig poenget med og bytte fly slik? Dersom man netto ender opp med 1 mer 736-maskin til SAS NO, hvorfor ikke bare overføre kun 1 med en gang?
:nor
SAS Norge overtar 2 stk B737 600 (123 seter) fra SAS Sverige. Flyene har registrering LN-RRC og LN-RRD og trafikksettes ca 10 januar 2008
Videre er planen at SAS Norge trafikksetter 3 stk nye B737 800 som leveres fra Boeing i april, mai, juni 2008. Disse flyene var i utgangspunktet kjøpt av Air Europa, men SAS har nå fremforhandlet en overtakelse og det er besluttet at SAS Norge skal ha flyene
Som "gjenytelse" skal SAS Norge levere 1 stk. B737 600 og et stk. B737 800 til SAS Sverige etter nærmere avtale. Tidsplanen for dette er i skrivende stund ikke avklart.
Netto flytilgang i 2008 ser derfor ut til å bli 3 stk B737 :cool2
2 736 inn og 1 736 ut.. Hva er egentlig poenget med og bytte fly slik? Dersom man netto ender opp med 1 mer 736-maskin til SAS NO, hvorfor ikke bare overføre kun 1 med en gang?