Fly av rullebanen på Stord

Re: Fly av rullebanen på Stord

vgnett melder at det er en rute SVG-SRP-MOL

Tidene stemmer ikke med RC670...

Uff!! Også på heimplassen min, og i tillegg jobber eg i Aker, så det er sikkert kollegaene mine ombord.... Får håpe dette går bra...

Nå rapporteres det at det er Færøline, de har vel ikke CRG ?

stord503lb_1160460681.jpg

:(

Fly i brann på Stord

Et fly med 16 personer har sklidd av rullebanen på Stord flyplass, og står i brann.
(Først publisert: 10.10.06 Oppdatert: 10.10.06 kl. 08:20 )
MORTEN ANDERSEN

STORD LUFTHAVN

Stord kommune (79 prosent) og Hordaland fylkeskommune eier Stord Lufthavn Sørstokken. Den drives av Sunnhordland Lufthavn AS.

Lufthavnen ble åpnet i 1985, og rullebanen er i dag 1460 meter.

Lufthavnen er plassert på vestsiden av øya Stord.
Les mer

- Et fly med 16 personer ombord har tatt fyr etter å ha sklidd av rullebanen, sier operasjonsleder Harald Myklebust ved Haugaland og Sunnhordaland politidistrikt til Aftenposten.no.

Ifølge Myklebust tok flyet fyr umiddelbart etter at det skled av av rullebanen like etter klokken 07.30 i dag.

- Derfor frykter vi at dette kan ha store dimensjoner, sier han.

Det er ikke kjent om noen har kommet seg ut av flyet.

Vitner på flyplassen forteller at flyet står i full fyr, og det velter svart røyk ut fra flyet.

Brannvesenet er i gang med å slukke brannen nå.

- SeaKing-helikpoter, luftambulanse, vanlig ambulanse og politi er på vei til flyplassen, sier Myklebust.

Politiet kjenner foreløpig ikke flytype eller flyselskap.

Aftenposten.no følger saken.

Originally posted by captaink

Jo, OY-CRG var selskapets første og eneste BA146 i mange år.

Trodde det var Atlantic Airways som hadde CRG, men da har ikke jeg fulgt med.

Skadde skal være fraktet til avgangshallen uten at det sies noe om antall

Nøttavisen melder om 12 pax og 4 crew

Dette bildet fra VG ser ikke bra ut, vi ser vel halen og cockpiten på flyet, alt imellom står i fyr:

1160461171874_572.jpg

Dagbladet.no har nå fått bekfreftet at det var 12 passasjerar og 4 besetningsfolk i flyet. Åtte er nå evakuert. Fire besetninger og fire passasjerer er fortsatt i flyet.

En av flyvertinnene i Atlantric er naboen min.... :( Dette ble ingen god start på dagen :(

"Ei hundepatrulje kom til flyplassen like før klokka 09.30, og er no på veg inn til flyet. Tre ambulansar og tre helikopter ventar.
- Åtte mann kunne gå ut sjølv. Andre måtte hentast ut, fortel augnevitne Tormod Våge til Sunnhordland.no. Han var på staden då ulukka skjedde.
Sunnhordland-journalist Jane Jünger har sett at ti menneske er sendt vekk i sjukebil.
- Nokre ser forbrente ut, svarte av sot i andletet og truleg med brannskader. Nokre får intravenøst, fortel ho.
På Stord sjukehus får Sunnhordland.no stadfesta klokka 08.20 at dei er i beredskap."

Lokalavisa (Sunnhordland)

Det meste som seies er at det har sklidd over rullebanen, og ikkje "gått" rett i bakken. Men kan dessverre verken bekrefte eller avkrefte.

Forøvrig har eg ubekrefta medlinger om at 8 pax tilhøyrer Aker Kværner Elektro.

Jeg regner med det er snakk om en av disse?

Stavanger Stord RC610 06:40 07:05 avreist 06:47

Stavanger Stord RC670 07:10 07:35 avreist 07:17

Back