Får ikke sjekket inn online hos Turkish

nesjon

ScanFlyer Blue
Får ikke sjekket inn online hos Turkish

Hei.

Jeg reiser med DM-billett i business til Sør-Afrika i morgen og hadde store planer om å sjekke inn online på thy.com 24 timer før avreise for å få velge gode seter. Vi er to stk som reiser på to separate PNR-er, så det er ekstra viktig med setevalg for at vi skal få sitte sammen. Jeg har også forsøkt å forhåndsreservere seter uten noen form for bekreftelse på at det gikk i orden, bare en kjapp beskjed om at "vi skal se hva vi får til". Flyet er stappfullt, så jeg har på følelsen at det ikke er bare bare å velge seter ved skranken.

Når jeg forsøker å sjekke inn på nettet, så får jeg beskjed om at "your reservation is not ticketed" og jeg kommer ikke videre. Det eneste jeg får til er å "se" reservasjonen med bosktavene HK under status-rubrikken. E-billettnummeret er heller ikke fungerende.

Jeg ringte TKs kontorer i Tyrkia, og agenten gjentok bare at "your ticket is exchanged" uten noe mer info om hva jeg burde gjøre. Jeg ringte deretter US Airways, og de sa at billettene er utstedt og alt skal være i skjønneste i orden. Er det noen som vet hva som er årsaken til dette? Og er det noe jeg kan gjøre for å få sjekket inn online når TK påstår at billetten ikke er utstedt? Viktigst av alt, kan jeg være sikker på at skrankepersonalet på OSL finner reservasjonen min i morgen og at alt er i orden der?

På forhånd takk.

Re: Får ikke sjekket inn online hos Turkish

Ta med deg en utskrift av DM booking med etkt Nr. Noen ganger kan det skje at etkt ikke blir overført til andres selskaps systemer. Mye enklere å ordne opp hvis man har utskrift med etkt. Som oftest er det bare for agent å manuelt skrive inn etkt i systemet, og voila!!
Men det er ikke like enkelt å lete etter etkt Nr fra andre selskap hvis det er fraværende i booking. God tur!

Jeg tror TK bruker et annet internt bookingnr enn det som er amadeus reservasjonsnr. Hvis du henter frem bookingen din på checkmytrip.com og viser detaljer får du opp det "lokale" bookingnr hos TK (også seks tegn). Bruk det til online check in så får du velge sete.

Dette hendte meg og. Da var flyet overbooket og jeg var nedgradert til økonomiklasse.
Ha backup routing klar !

Nøyaktig det samme skjedde meg forrige uke.
Da med DM tur og SK, TK og SQ involvert.
Fikk ikke sjekket inn hos noen av dem, men da jeg kom til flyplass for manuell innsjekk så var alt ok uansett.

Takk for innspill. Kom oss da til slutt på et Istanbul-fly, men det var ingen god start på turen.

Dama i innsjekkingsskranken på OSL fikk som ventet problemer med å finne bestillingen da det kun sto "exchanged". Hun sendte oss til TKs lille kontor på OSL, og vi fikk etter hvert en frekk beskjed om at dette måtte vi ta med US Airways, TK hadde mottatt et ugyldig etkt-nummer fra dem, og det måtte vi ordne opp i selv. Noe motvillig begynte jeg å ringe US for å få hjelp. De fortsatte med at alt skulle være greit. Fikk etter hvert gitt telefonen min til TK-agenten slik at de to kunne diskutere problemet sammen. Etter totalt 90 minutter med innsjekkingskluss, fikk de ordna det til slutt. Jeg tør ikke gjette på hvor problemet lå. De nevnte noe om et siffer for mye eller lite i etkt-nr, kanskje det var feilen.

Uansett, utfordringen ble taklet av TK på en lite kundevennlig måte, og jeg er veldig glad for at jeg har bittelitt kjennskap til systemet, for ellers kunne vi fort ha blitt stranda på OSL.

Håper det ordner seg videre på turen, har en litt dårlig magefølelse på resten av bestillingen også. Dette får bli som en liten advarsel til andre som ev. ikke får opp billetten på nettet (f.eks. på checkmytrip.com, fant den ikke der med TKs eget ref.nr).

Møt opp tidlig hvis du aner ugler i loungen!

Dersom dette er gjenganger på bakken, så skremmer det meg litt. TK skal være et Star Alliance-selskap, men også min erfaring er at de minner fint lite om et når noe går galt - og er dette representativt så har de ikke blitt mye bedre de siste årene.

Btw, min tripreport for tre år siden: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=70265

Må si jeg er glad jeg har sluppet sånne problemer som jeg stadig leser om her inne med THY. Som nevnt i flere andre tråder så har jeg egentlig bare lovord å si om THY og jeg har flydd dem en god del gjennom årene. Har ikke noe religiøst forhold til Turkish, men synes det er noe av det bedre der ute. Eneste jeg stadig opplever er at innsjekk ikke virker, men det skjer jo annenhver gang med andre selskaper også.

Men når jeg leser hva som skjer når noe går galt og man trenger hjelp på bakken så blir jeg litt skeptisk til THY. Det er i mine øyne minst like viktig som selve flyturen, så litt skremmende synes jeg.

Om din billett var "Exchanged", så betyr det at din opprinnelige billett har blitt omskrevet til en ny billett, og det gamle billettnummeret blir da ugyldig og erstattes med et nytt. Hvorfor den var exchanged vet jeg ingenting om (kanskje du har gjort noen forandringer på den etter utstedelse?), men det er ikke helt uvanlig at andre selskapers systemet kan ha problem med å plukke opp det nye billettnummeret i situasjoner som dette.

Jeg har ikke endret noe på billettene siden de ble bestilt for et snaut år siden. Det eneste er at avreisetidspunktet ble flyttet 15 min fram i vår, og jeg trykka på knappen hvor jeg aksepterte endringene.

Jeg har jevnlig kontrollert bestillingen på usairways.com og det har alltid sett bra ut. Jeg logget i tillegg inn på thy.com med det spesifikke ref.nr og fikk opp bestillingen med "HK - confirmed" som status helt fram til jeg kom til OSL. Så jeg føler ikke at det var noen måte jeg kunne ha unngått dette på, alt har sett lysende ut hele veien.

Back