EuroBonus 2.0

Det er jo så man kvier seg for å booke EB-award billetter, når man skjønner man må sitter og trøkke i kø på SAS chatten (hvis den funker, da) ... Nei takke meg til "vanlige" billetter og Widerøe :p

Vet dette er blitt diskutert før, men fant ikke tråden så tar den her.

Utfordringen min er som følger, er 3200poeng fra gull, når jeg lander ikveld og de poengene er på konto er jeg 800 poeng fra gull.

Neste torsdag skal jeg tr bergen, som gir 1k poeng. På fredag skal jeg til london. Noen som har erfaring eller formeninger om det er poeng å prøve seg å få SAS til å oppgradere meg til EBG før bergen poengene kommer på konto? ( målet er jo selvsagt å kunne nyte gull fordeler på london turen).

Neste torsdag skal jeg tr bergen, som gir 1k poeng. På fredag skal jeg til london. Noen som har erfaring eller formeninger om det er poeng å prøve seg å få SAS til å oppgradere meg til EBG før bergen poengene kommer på konto? ( målet er jo selvsagt å kunne nyte gull fordeler på london turen).

Nei det er ikke noe vits å kontakte SAS, det går vel alt fra 1 til 7 dager før poengene er på konto og du blir oppgradert til EBG.

Nei det er ikke noe vits å kontakte SAS, det går vel alt fra 1 til 7 dager før poengene er på konto og du blir oppgradert til EBG.

Det jeg antok, får satse på at poengene på magisk vis kommer inn iløpet av et døgn ( har dog aldri skjedd før) :P

Det du derimot KAN gjøre, om du absolutt vil ha gullkortet innen London turen, er å kjøpe 1000 basis poeng på 15000 ekstra poeng her;

SAS Basis point shop

Tanken har slått meg, men 15k poeng for noe som er nice to have er litt overkill, får etter alle solemerker gullkortet til hjemturen, hadde bare vært fint å ha når man skal til CPH ( plutselig får man et lengre opphold pga "fagmøder")

Vet dette er blitt diskutert før, men fant ikke tråden så tar den her.

Utfordringen min er som følger, er 3200poeng fra gull, når jeg lander ikveld og de poengene er på konto er jeg 800 poeng fra gull.

Å bruke 15000 poeng for 1000 grunnpoeng er en mildt sagt dyr løsning. Jeg ville brukt noen hundrelapper på å kjøpe meg inn i Plaza Loungen på LHR og evt. OSL loungen. Jeg har forøvrig rapport fra Plaza loungen i T2, og den er finfin - http://forum.bonusfeber.no/threads/loungerapport-lhr-t2.1615/

Vet ikke hvor lenge du skal være i London, men på Loungen på Gardermoen har jeg lest at folk har kommet inn ved å å vise at man bare er noen poeng unna og at poengene ikke er kommet inn enda. Hvis poengene fra Bergen turen er kommet inn på vei tilbake så skal appen være oppdatert

Og OBS, hvis du finner på å kjøpe grunnpoeng, så kommer ikke disse inn på kontoen umiddelbart de heller, kan fort ta en dag eller to det også!

Og OBS, hvis du finner på å kjøpe grunnpoeng, så kommer ikke disse inn på kontoen umiddelbart de heller, kan fort ta en dag eller to det også!

En dag eller to?????

De brukte 16 dager når jeg gjorde det. Og da masa jeg MYE..

Blir nok ikke kjøp av Poeng, satser på at poengene dukker opp, alternativt får man prøve og godsnakke med dragen. Og skulle det bli krise og "fagmøde" på CPH igjen, så kan man alltid kjøpe seg inn i loungen, har vel et Priority pass liggende også, så mulighetene for lounges å velge i er gode.

Noen her som vet hvor lang tid det tar før SAS sine systemer oppdaterer seg hvis man får et kort i gave? Forstår at kortet i seg selv tar en stund, men det er jo ikke nødvendigvis noe problem dersom appen oppdaterer seg og viser det nye kortet. Håper det tar litt kortere tid enn å registrere poeng ..

Noen her som vet hvor lang tid det tar før SAS sine systemer oppdaterer seg hvis man får et kort i gave? Forstår at kortet i seg selv tar en stund, men det er jo ikke nødvendigvis noe problem dersom appen oppdaterer seg og viser det nye kortet. Håper det tar litt kortere tid enn å registrere poeng ..

Jeg fikk sølvkort i gave i går. Da tok det et minutt før jeg fikk en mail for og bekrefte at jeg godtok det, og da jeg sjekket inn i dag morges så jeg at statusen min var satt til sølv. Så da tar ihvertfall under 24 timer, og tilsynelatende enda raskere

Jeg fikk sølvkort i gave i går. Da tok det et minutt før jeg fikk en mail for og bekrefte at jeg godtok det, og da jeg sjekket inn i dag morges så jeg at statusen min var satt til sølv. Så da tar ihvertfall under 24 timer, og tilsynelatende enda raskere

Ah, fantastisk! Så da vil det være nok å vise bildet av kortet i appen ved FastTrack eller Lounge osv da? Hvis ikke billetten selv også sier EBG isteden for EBS osv. Må vell fremdeles ha kort (fysisk eller app) tenker jeg meg.

Jeg tror det virker mye bedre nå enn da gavesystemet ble introdusert i april. Da jeg fikk mitt kort tok det ca to uker før alt var oppdatert, mens da jeg ga et sølvkort til min far var appen oppdatert umiddelbart og boardingkortet hans til CPH dagen etter viste EB*S slik at han fikk bruke fast-track og lounge (dette var i august).

Har vært Diamond ca tre uker. App oppdatert raskt og greit, men ikke noe fysisk kort. På telefanten opplysende SAS at det ikke vil komme noe kort og slikt i posten før oppunder jul. Ja, ja...

Har vært Diamond ca tre uker. App oppdatert raskt og greit, men ikke noe fysisk kort. På telefanten opplysende SAS at det ikke vil komme noe kort og slikt i posten før oppunder jul. Ja, ja...

Kan du ikke bare bestille et kort via innloggingssidene til SAS? Eller har de kanskje ikke flere diamantkort? :wow:

Eller har de kanskje ikke flere diamantkort? :wow:

Altså... Tror du SAS har diamanter slengende rundt på kontoret for å kunne lage diamantkort umiddelbart etter noen kvalifiserer? Nei, dette må man bare finne seg i at tar tid ;)

@Staroe Om du har co-branded kredittkort vil du ikke få noe kort fra SAS, men du har kanskje ikke det?

Back