EuroBonus 2.0

Ser ut som sas har "soft landing" på at ebs har tilgang til fasttrack og lounge, for jeg hadde vist tilgang idag også ;-)

Og morroa skulle vel bare vare til 31 august.

Det kan være i samme kategori som de jeg kjenner som bruker EBG kort når de flyr norwegian? Altså dårlig kontroll av billetter..

Det kan være i samme kategori som de jeg kjenner som bruker EBG kort når de flyr norwegian? Altså dårlig kontroll av billetter..

Vel nå står det faktisk fast track på boarding kortet mitt idag. Og kortleseren i lounge slipper meg inn ( med Go billett og EBS).

Så tviler på det er i samme kategori som vennene dine. Skal ut å fly samme rute neste mandag, får se om jeg får samme behandling da. begge billettene var bestilt i august, så det kan være derfor.

Update :

Ser nå at det var SAS IT som var treige å oppdatere, så når jeg skulle hjem hadde jeg ikke tilgang til fastrrack eller lounge. :/

gode nyheten er at gullkortet bare er noen uker unna.

Last edited:
Hei!
Følgende spørsmål har sikkert vært postet tidligere, men fant ikke noe relevant da jeg søkte det opp, så jeg prøver:

Jeg har 82 000 grunnpoeng, men 34 985 tilgjengelige poeng på mine Eurobonus-sider på sas.no. Opptjeningsperioden utløper 30. september. Jeg var blant de som slo til på "2X T/R i Plus til Europa gir deg EBG"-kampanjen i fjor høst, så jeg fikk 50 000 poeng i påfyll på kontoen.

Vil dette medføre at jeg da har tjent opp nok til å beholde EBG neste år også? Jeg spurte SAS på chatten og de bekreftet det, men svaret var så kort at jeg nesten ikke tror han skjønte spørsmålet...

Går du inn på sas siden vil du jo se om du har tjent nok til å bli oppgradert, Hva mener du med at du har 82k grunnpoeng, men ca 35k tilgjengelig. At du har tjent 82k i opptjeningsperioden?

Går du inn på sas sidene dine vil du kunne se følgende.

Er normalt ganske enkelt å se om man har nok poeng eller ikke ;)

Attachments

• Points.PNG
    Points.PNG
    7.2 KB · Views: 672
Går du inn på sas siden vil du jo se om du har tjent nok til å bli oppgradert, Hva mener du med at du har 82k grunnpoeng, men ca 35k tilgjengelig. At du har tjent 82k i opptjeningsperioden?

Går du inn på sas sidene dine vil du kunne se følgende.

Er normalt ganske enkelt å se om man har nok poeng eller ikke ;)

Hehe, ja. Normalt er det jo det, men jeg ble bare litt usikker, siden det jeg får opp er litt annerledes...

Attachments

• EBGsept.PNG
    EBGsept.PNG
    36.7 KB · Views: 668
Hehe, ja. Normalt er det jo det, men jeg ble bare litt usikker, siden det jeg får opp er litt annerledes...

Du er godt over gull grensen på grunnpoengene og på god vei mot diamant. Beholdningen av Eurobonus poeng på konto som er tilgjengelig for bruk har ingen påvirkning. Du har EBG til den datoen som står på kortet ditt.

Skal du rekvalifisere neste periode så må du reise for nye 50.000/ 50, for å få forlenget kortet. Da blir forlengelsen et år av gangen.

Hei!
Følgende spørsmål har sikkert vært postet tidligere, men fant ikke noe relevant da jeg søkte det opp, så jeg prøver:

Jeg har 82 000 grunnpoeng, men 34 985 tilgjengelige poeng på mine Eurobonus-sider på sas.no. Opptjeningsperioden utløper 30. september. Jeg var blant de som slo til på "2X T/R i Plus til Europa gir deg EBG"-kampanjen i fjor høst, så jeg fikk 50 000 poeng i påfyll på kontoen.

Vil dette medføre at jeg da har tjent opp nok til å beholde EBG neste år også? Jeg spurte SAS på chatten og de bekreftet det, men svaret var så kort at jeg nesten ikke tror han skjønte spørsmålet...

Det er grunnpoengene som teller. Så du skal bli Gold neste periode også.
EBG kampanjen i fjor ga 50 000 grunnpoeng, de teller som vanlige grunnpoeng for perioden. Men du kan ikke bruke de på bonus billetter.

Men, du stiller feil spørsmål....
Det du burde spurt om: hvordan tjene 18 000 grunnpoeng før perioden er ferdig, så du blir Diamond :)

Men, du stiller feil spørsmål....
Det du burde spurt om: hvordan tjene 18 000 grunnpoeng før perioden er ferdig, så du blir Diamond :)

Du har helt rett :-) Jeg fikk såpass mye storm på hjemmebane for mine turer til Paris og Nice i fjor (to dager på rad) for å gjenoppta min EBG-status at jeg ikke tør ta sjansen på en ny runde med bråk for Diamond. Må sies at alt var tilgitt av fruen da jeg tok henne med til Brüssel noen uker etterpå, med fast track, lounge osv ;-)

OK, takk for oppklaring. Samtidig står det på mitt EBG MasterCard at det utløper 12/14, men det er vel nettopp fordi det er et MasterCard som fornyes årlig, vil jeg tro?
Korrekt. Fornyes årlig tre måneder etter utløp av opptjeningsåret så lenge du har status.

Du har helt rett :-) Jeg fikk såpass mye storm på hjemmebane for mine turer til Paris og Nice i fjor (to dager på rad) for å gjenoppta min EBG-status at jeg ikke tør ta sjansen på en ny runde med bråk for Diamond. Må sies at alt var tilgitt av fruen da jeg tok henne med til Brüssel noen uker etterpå, med fast track, lounge osv ;-)

Du får friste fruen med et gullkort i gave, hvis du får ta deg et par turer :)

Sliter med det samme selv, så diamant kortet blir nok borte på nyåret for meg..... :(

Kanskje vært oppe før i tråden, men kan noen bekrefte at Bonus Challange ikke trenger å være tur/retur, men dobbelt med enkeltreiser?

Kan jeg fly OSL-BGO-TRD-OSL-TRD, enten på samme eller ulike referanser og hanke inn "2 stk. tur/retur" på Bonus Challange?

Ser nå at det er lagt ut flere hodetelefoner i Goodie Bag for dere som har Diamond-status. Det er Zinken Headphones, og det er tre ulike farger å velge mellom.

Ser nå at det er lagt ut flere hodetelefoner i Goodie Bag for dere som har Diamond-status. Det er Zinken Headphones, og det er tre ulike farger å velge mellom.

Takk for tipset:) Da er det et par på vei... Ser de koster en drøy 1000-lapp på Platekompaniet, så det syntes jeg er en hyggelig gave.

Et spørsmål angående gyldighet på nivå.

Jeg ble EBG før helgen, og har opptjeningsperiode ut november i år. Hvor lenge vil min gull status være gyldig?

Et spørsmål angående gyldighet på nivå.

Jeg ble EBG før helgen, og har opptjeningsperiode ut november i år. Hvor lenge vil min gull status være gyldig?
Opptjeningsperiode + påfølgende opptjeningsperiode + 3 mnd. ;)

Så i følge mine kalkulasjoner til og med feb 2016.

Back