EuroBonus 2.0

Her er noen eksempler fra mine reiser kommende uke:
Man 10.11 SK238 3 tilgjengelige seter i Plus, alle midtseter. C9D9Z9R0J9Y0S0B0P0A0E9M0H0Q0V0W0U0K0L0T0O0G5N0
Tir 11.11 SK4113 9 tilgjengelige seter i Plus, alle midtseter. C9D9Z9R2J9Y9S0B0P0A0E9M0H0Q0V0W0U0K0L0T0O0G0N0

Det er ikke sannsynlig at disse blir utsolgt i Go, og all erfaring tilsier at skillet neppe blir flyttet heller. At det kommer flere i Plus er derimot svært sannsynlig.

Det du sier viser hvor misslykket dette produktet er... Jeg har sluttet å fly SAS, men det er jo ikke et alternativ for dere som flyr fra Oslo-litt rundt om.

Det SAS burde gjort var å lansere SAS Go "Plus", hvor du får Flex, Fasttrack og lounge, men ikke noe spesielt sete foran i kabinen. Akkurat som DY Flex. Ingen bryr seg om de må betale 20,- for en muffins uansett.

Man kunne jo innvende mot argumentet mitt at man også, med Plus, får Fast Track og Lounge dersom man ikke er EBG. Men det er sjelden jeg ser det helt store behovet for FT verken i Oslo eller København, selv i morgen- og ettermiddagsrush. Det er i beste fall noen minutter å spare, men fremdeles ikke noe som utjevner prisforskjellen mellom Go og Plus. Når det gjelder Loungen, så har jeg for lengst begynt å skippe OSL, spesielt etter at det ved siste anledning gikk 25 minutter uten at personalet orket å etterfylle frokostpålegg. Lounge i Kbh er fin nok, men etter det samme etterhvert skrekkelig kjedelige utvalget av småretter uke inn og uke ut (tomatsuppe, broccolimiks, risotto/laks, pølse i lompe) og den skrekkelig søte Rieslingen, så føler jeg ikke helt det store behovet her heller. Da er det bedre å bruke mellomlegget mellom Plus og Go til å spise noe bedre og mer interessant et annet sted.

Kort sagt: som pendler mellom OSL og CPH ser jeg overhodet ikke noe behov for SAS Plus, selv om jeg får det dekket og således står fritt til å velge det. Jeg sparer heller arbeidsgiver for penger og gir meg selv et midtsete.

Businessprisene på Best Availability virker å ha blitt satt opp. USA koster nå 210' for fixed og 250' for flex mot 200'/220' før.

Businessprisene på Best Availability virker å ha blitt satt opp. USA koster nå 210' for fixed og 250' for flex mot 200'/220' før.

Life proft med uannonserte endringer, men 200 000 - 30% for EBD - poengopptjening for Flex C var vel for godt til å vare.

Får forsatt 200k for t/r i Flex C. Husk at dette har noe med priser(fare buckets) å gjøre, så det er mulig at prisene er høyere på avgangene du sjekket. Jeg sjekket for desember, og da fikk jeg t/r for 200.000 før rabatt.
Thomas

Jeg får opp 100 000 poeng pr tur.
Men det er vel så enkelt som at 250 000 poeng tur/retur er før rabatt.

Fullfleks C har vel bare en bucket..

Finnes det noe mer irriterende enn cabin crew som begynner å servere i Go FØR Plus?

Hvis du f.eks sitter på siste rad i Plus på rad 10, så begynner de å servere Go på rad 11 først.

Hadde det ikke vært bedre at man kjører begge traller i Plus først, og deretter serverer Go etterpå?

Hva mener du?

mvh
TV

I samspillet mellom Go og Plus er følgende ting mer irriterende enn at første rad på Go får servering før siste rad på Plus:
- Toalettkø med Go-passasjerer som strekker seg gjennom hele Plus-kabinen
- Ledige midtseter i Go, men ikke i Plus
- Kabinbesetningen forsvinner bak gardinen etter første servering og viser seg ikke med mindre Plus-passasjerer plinger på knappen (for f. eks. å få påfyll)
- Go-passasjerer som legger all håndbagasjen sin i Plus

I samspillet mellom Go og Plus er følgende ting mer irriterende enn at første rad på Go får servering før siste rad på Plus:
- Toalettkø med Go-passasjerer som strekker seg gjennom hele Plus-kabinen
- Ledige midtseter i Go, men ikke i Plus
- Kabinbesetningen forsvinner bak gardinen etter første servering og viser seg ikke med mindre Plus-passasjerer plinger på knappen (for f. eks. å få påfyll)
- Go-passasjerer som legger all håndbagasjen sin i Plus

Ja, ja, ja og ja!

Trallekjøring ja, har opplevd flere varianter, men den mest effektive var ombord på en Airbus 321 mellom OSL og CPH. 100%, og 14-15 rader Plus! Hele kabinsetningen, med alle traller, begynte foran, på rad 1-3-5-7. Det gikk fort å få servert i Plus!, og de tok resten av kabinen ganske fort også. Jeg ble imponert!

Det går an å irritere seg over at Go-bagasje havner foran, men syns nesten det er verre når alle i Plus!, sjefer og sånn sikkert ikke kan telle til en, og derfor har koffert + håndbagasje med seg, og de må fylle opp bagasjehyllene lengre og lengre bak i flyet. Da blir det fort litt kaos. De bak kan ikke telle like bra, så de sjekker oftere inn kofferten har jeg erfart...

25%-en kommer tilbake?

http://www.businessclass.se/forum/threads/förändrad-intjäning-och-nivåer-i-eurobonus.21471/

"...Efter årsskiftet väntar en förändring av intjäningen. I vissa bokningsklasser tjänar du samma antal poäng som idag, i andra färre och i några fler. Du får fortfarande fler poäng i SAS Plus än i SAS Go. Det blir också enklare att nå nästa nivå, 45 000 baspoäng eller 45 enkelresor tar dig till Guld - 90 000 baspoäng eller 90 enkelresor till Diamant."

De må jo da også gjøre en rekke betydelige endringer i kommunikasjonen sin og i systemene. Spørsmålet er hva som skjer med allerede bookede reiser for neste år, blir rimelig sur om jeg plutselig får betydelig mindre poeng på noe jeg allerede har betalt for.

Har ikke fått opp noe traveler magazin på SAS Appen, så dette er vel strengt tatt rykter fra Sverige.

Back