EuroBonus 2.0

SAS sin app for samtlige OS tuller litt på utløpsdato, tror det alt er omtalt i tråden om sas.no og alle de rare feilene. Det fysiske kortet du får i posten, samt smartpass viser derimot korrekt. :)

Er du helt sikker på dette? Jeg trodde det sto feil på mitt kort + smartpass.... Jeg skulle hatt Diamant etter periodeslutt i februar 2014, men fikk det vel ikke før i mai-juni p.g.a. alt rotet i forbindelse med lanseringen, med utløpsdato 2016. Trodde egentlig jeg kom til å gå ned til Gull igjen i 2015 hvis ikke jeg fløy inn 100K+ denne perioden.

Er du helt sikker på dette? Jeg trodde det sto feil på mitt kort + smartpass.... Jeg skulle hatt Diamant etter periodeslutt i februar 2014, men fikk det vel ikke før i mai-juni p.g.a. alt rotet i forbindelse med lanseringen, med utløpsdato 2016. Trodde egentlig jeg kom til å gå ned til Gull igjen i 2015 hvis ikke jeg fløy inn 100K+ denne perioden.

Jeg tror bare du har bare vært veldig heldig. Du kvalifiserte til diamant i perioden jan 13-feb 14, men på grunn av at rot og diverse retroperspektive hensyn som ble tatt ved lanseringen av 2.0 så ble Diamant statusen kreditert neste periode i stedet for den inneværende (da kvalifiserings grensen ble nådd), da blir det jo ut perioden + 1 år og 3 mnd, og da er vi jo i 2016 :) Helt optimalt.

Har aldri opplevd at det som står på det fysiske kortet er feil. Appen derimot viser nesten alltid feil hvis du er i inneværende opptjeningsperiode, da du kvalifiserte til stausen eller fornyet den. Men det blir automatisk oppdatert når du når datoen i appen.

Hehe, mulig du har rett. Men, jeg kommer vel ganske nærme grensen uansett. Så vet ikke helt om jeg vil sjanse på det.

Muligens feil tråd, men prøver meg med et kjapt spm;

Bestilte en billett før jeg gikk opp et nivå. Vil billetten være oppdatert med ny status slik at jeg automatisk før alle fordeler? Mener å ha opplevd før at det ikke skjer.

Bestilte en billett før jeg gikk opp et nivå. Vil billetten være oppdatert med ny status slik at jeg automatisk før alle fordeler? Mener å ha opplevd før at det ikke skjer.

Dette skjer ikke automatisk. Du kan endre dette ved innsjekk, ved å endre på nettet (feks. fra EBB til EBS).

Du kan også fikse det på chatten på sas.no. Enkelt og greit :)

Sjekk også billetten at det faktisk har blitt oppdatert, jeg har måttet purre flere ganger før det endelig ble registrert.

Ta det på chatten, så ring, og så ring / chat en gang til for å sjekke om status faktisk er oppdatert på bookingen. Hvis ikke gå i serviceskranken på flyplassen før innsjekk og be de om å fikse det. Så spør du i skranken ved innsjekk om det er i orden.

Jeg gikk gjennom alt dette da jeg bikket til gull halvveis i en tur/retur-reise i fjor. Kan også nevne at ingenting av det fungerte. Men skrankebetjeningen på gullstuen CPH var ikke vanskelig på det, så slapp inn der likevel.

Ta det på chatten, så ring, og så ring / chat en gang til for å sjekke om status faktisk er oppdatert på bookingen. Hvis ikke gå i serviceskranken på flyplassen før innsjekk og be de om å fikse det. Så spør du i skranken ved innsjekk om det er i orden.

Jeg gikk gjennom alt dette da jeg bikket til gull halvveis i en tur/retur-reise i fjor. Kan også nevne at ingenting av det fungerte. Men skrankebetjeningen på gullstuen CPH var ikke vanskelig på det, så slapp inn der likevel.
Er forskjell på om *G ikke er registrert fordi de siste flightene for å bikke grensen ikke har kommet inn enda, kontra å bli det (også i systemene deres) mellom turen var booket og frem til den starter. I det siste tilfellet er det bare å ta kontakt vi chat og fjerne f.esk. EBS-nummeret og legge til EBG-nummeret.

Har opplevd gjentatte ganger at EBG ligger inne i bookingen, men at automaten gir EBB til fruen. Mulig det har sammenheng med at turen er bestilt før hun ble EBG (men var EBS), så dette er litt bingo.

Etter mye frem og tilbake, med både gullmail, diamantmail og kundeservice, har jeg nå fått bekreftet at 30% rabatt for diamantmedlemmer på "Beste Tilgjengelighet" kun gjelder for enveisbilletter og T/R biletter, ikke for retur fra en annen by. Det må jeg ærlig talt si ikke er mye å skryte av. Hva er logikken med det?

EDIT: Et kjapt regnestykke viser nå at det er billigere med to enkeltreiser enn en tur med retur fra en annen by. Dette kan ikke stemme.

Last edited:
Skal reise på bonusbillett med SAS som er booket med min samboers konto og poeng. Hvordan får jeg registrert min EBG-status så jeg får reservert sete? Reiser i Go.

De skal kunne hjelpe på SAS Chat.
Jeg var i en identisk situasjon for noen uker siden. Kontaktet SAS Chat og fikk følgende svar:

"SAS Chat: XXXXXX ligger det ett bonusnummer inne redan men med silverstatus, för att uppdatera den så måste jag hänvisa dig till eurobonussupporten på nummer 05400."

Jeg har ALDRI klart å få noe som helst produktivt ut av SAS Chat. Burde legges ned sporentreks.

Det er for øvrig ganske utrolig at SAS enda ikke gir mulighet for å legge inn/endre bonusnummer på EB-reiser. Særlig ettersom salesinfo poengterer viktigheten av at EB-nummer ligger inne slik at man kan få tilgang til automatiserte Fast Track-sluser (f. eks. BGO). Jeg har t.o.m. forsøkt å bruke EB-kort som e-ticket - i den naive tro på at systemet ville koble EB-nummer mot status - men den gang ei.

Jeg var i en identisk situasjon for noen uker siden. Kontaktet SAS Chat og fikk følgende svar:

"SAS Chat: XXXXXX ligger det ett bonusnummer inne redan men med silverstatus, för att uppdatera den så måste jag hänvisa dig till eurobonussupporten på nummer 05400."

Jeg har ALDRI klart å få noe som helst produktivt ut av SAS Chat. Burde legges ned sporentreks.

Det er for øvrig ganske utrolig at SAS enda ikke gir mulighet for å legge inn/endre bonusnummer på EB-reiser. Særlig ettersom salesinfo poengterer viktigheten av at EB-nummer ligger inne slik at man kan få tilgang til automatiserte Fast Track-sluser (f. eks. BGO). Jeg har t.o.m. forsøkt å bruke EB-kort som e-ticket - i den naive tro på at systemet ville koble EB-nummer mot status - men den gang ei.

Som sagt fungerte den fint for meg vha chatten, og sete er reservert.

Har fungert ofte for meg også via chat.. Men de er absolutt ikke oppe og nikker på alle problemstillinger :-/

Back