EuroBonus 2.0

Altså... Tror du SAS har diamanter slengende rundt på kontoret for å kunne lage diamantkort umiddelbart etter noen kvalifiserer? Nei, dette må man bare finne seg i at tar tid ;)

@Staroe Om du har co-branded kredittkort vil du ikke få noe kort fra SAS, men du har kanskje ikke det?
Cobrandet kort EBD kommer meget rasktb er min erfaring.

Min erfaring fra jeg mottok sølv og senere gull i gave, er at MC tar 2 dager, Diners 4-5 dager og Amex 2-3 uker.

Har fått 4! sølvkort det siste halve året, og da har jeg samtidig hatt et cobranded Amex.

Venter dog på EBG kortet nå, blir spennende å se om de sender meg like mange.

Et par ting jeg er usikker på som helt sikkert er besvart før og beskrevet på sas sine sider, men vi får i så fall skrive det på nybegynner kvoten :)

Jeg har reist uvanlig mye siste 2 mnd og på god vei mot EBG (antall reiser), men klarer det ikke siden min kvalifiserings periode går ut nå denne mnd. Siden jeg har så mange flights disse to mnd: er det mulig å endre på opptjeningsperioden til å være et annet 12 mnd vindu? Feks at den heller starter i september?

Jeg ser også at man kan overføre poeng fra andre konti (regner med dette ikke gjelder grunnpoeng). Men er det mulig at andre kan registrere sine reiser på mitt EB kort uten selv være medlem? Om jeg reiser med samboer, og vil hente maks poeng, må hun da også ha sitt eget kort som videre overfører poeng til meg, eller kan begge bruke mitt?

Thanks!

Et par ting jeg er usikker på som helt sikkert er besvart før og beskrevet på sas sine sider, men vi får i så fall skrive det på nybegynner kvoten :)

Jeg har reist uvanlig mye siste 2 mnd og på god vei mot EBG (antall reiser), men klarer det ikke siden min kvalifiserings periode går ut nå denne mnd. Siden jeg har så mange flights disse to mnd: er det mulig å endre på opptjeningsperioden til å være et annet 12 mnd vindu? Feks at den heller starter i september?

Jeg ser også at man kan overføre poeng fra andre konti (regner med dette ikke gjelder grunnpoeng). Men er det mulig at andre kan registrere sine reiser på mitt EB kort uten selv være medlem? Om jeg reiser med samboer, og vil hente maks poeng, må hun da også ha sitt eget kort som videre overfører poeng til meg, eller kan begge bruke mitt?

Thanks!

1. Nei, det er ikke mulig.

2. Nei, det er heller ikke mulig. Hun må ha sitt eget kort. Dere kan benytte dere av en familiekonto: http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/familiekonto/
Den kan du sette opp slik at poengene blir automatisk overført til deg (som ekstrapoeng, hun beholder dem som rene grunnpoeng som teller mot hennes status).

Thanks!

Nei og Nei dessverre.
Men hun kan registrere seg som medlem, og via "famileopptjening" så går poengene rett til deg (ekstrapoeng). Overføring av allerede opptjente poeng må betales ekstra for.

Interessant observasjon, i går var det smekkfullt i pluss, type 2 ledige midtseter, i go var det rikelig med plass.. Sikkert titalls ledige midtseter...
Dette gjør vel ikke akkurat pluss til et mer attraktivt alternativ..

Sett det flere ganger, helt håpløst. Når SAS først har bestemt seg for å ikke garantere ledig midtsete til Plus burde de i det minste flyttet skiltet bakover når det er mulighet.

Mine erfaringer med å fly i Norge og europa med SAS er etter 4 flighter i Pluss og et uttall i Go:

-Pluss: 0% ledig midtsete
-Go: over 50% ledig midtsete

La det ikke være noen overraskelse hva jeg booker neste gang. ;)

Interessant observasjon, i går var det smekkfullt i pluss, type 2 ledige midtseter, i go var det rikelig med plass.. Sikkert titalls ledige midtseter...
Dette gjør vel ikke akkurat pluss til et mer attraktivt alternativ..
Dette er ganske vanlig nå, desverre.

Skjønner dette ikke var noe avvik da..
Normalt flyr jeg en annen rute og da er det fullt i go også, men i går var det ikke tilfelle..

Jeg flyr ukentlig mellom Oslo og København og har de siste ukene rett og slett gitt opp Plus til fordel for ledig midtsete fra rad 20 og bakover, som det som oftest er selv på godt trafikkerte fly som SK1470, SK1472 og SK451. På de to førstnevnte flyvningene er Plus gjerne redusert til de 7-8 første radene, som stort sett er smekkfulle (unntatt fredager), mens jeg bare to ganger ikke har funnet et C- eller D-sete lenger bak med ledig midtsete. Ledig midtsete betyr langt mer enn en simpel gratis vin og 500 ekstrapoeng, for å si det mildt.

Jeg flyr ukentlig mellom Oslo og København og har de siste ukene rett og slett gitt opp Plus til fordel for ledig midtsete fra rad 20 og bakover, som det som oftest er selv på godt trafikkerte fly som SK1470, SK1472 og SK451. På de to førstnevnte flyvningene er Plus gjerne redusert til de 7-8 første radene, som stort sett er smekkfulle (unntatt fredager), mens jeg bare to ganger ikke har funnet et C- eller D-sete lenger bak med ledig midtsete. Ledig midtsete betyr langt mer enn en simpel gratis vin og 500 ekstrapoeng, for å si det mildt.

Det du sier viser hvor misslykket dette produktet er... Jeg har sluttet å fly SAS, men det er jo ikke et alternativ for dere som flyr fra Oslo-litt rundt om.

Det SAS burde gjort var å lansere SAS Go "Plus", hvor du får Flex, Fasttrack og lounge, men ikke noe spesielt sete foran i kabinen. Akkurat som DY Flex. Ingen bryr seg om de må betale 20,- for en muffins uansett.

Akkurat samme erfaring på kystruten SVG-BGO-TRD-BOO-TOS. Flere ganger stinn brakke fremme og tynt besatt bak.

Back