EuroBonus 2.0

De må jo da også gjøre en rekke betydelige endringer i kommunikasjonen sin og i systemene. Spørsmålet er hva som skjer med allerede bookede reiser for neste år, blir rimelig sur om jeg plutselig får betydelig mindre poeng på noe jeg allerede har betalt for.

Det står vel en fin liten tekst om at de kan gjøre dette.

Kunne klart vært verre, men reduksjonen til Sør-Europa er jo brutal.

Edit.
Kunne kanskje ikke vært så mye verre. (om man ser bort ifra gamle 1125 til Usa og 150/300 i Europa)

Last edited:
Slutt på MR for poeng dessverre.. Må heller kjøre antall legs i stedet. Biz i Z gir jo ikke rare opptjeningen nå heller. Jeg er ikke veldig imponert!

Ganske brutalt inneriks også, 250 poeng evt 750 i pluss er ikke så mye å rope hurra for.

Økningen på plus og Biz til USA og Asia er vel heller også marginal og i de fleste tillfeller dårligere . Så dette var elendig sas! Eneste positive er at kravene for å mota gull / diamant går ned.

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan en markedsavdeling får lov til å bruke følgende innledning...
Fra 1. januar har vi flere gode nyheter til deg som er medlem i SAS EuroBonus.

og så levere følgende beskjed...

Vi senker poengopptjeningen for de billigste billettene i SAS Go og SAS Plus

Hvordan i alle dager kan det være en god nyhet?

Jeg forstår fortsatt ikke hvordan en markedsavdeling får lov til å bruke følgende innledning...

og så levere følgende beskjed...

Hvordan i alle dager kan det være en god nyhet?

Jeg sliter faktisk med å finne en god nyhet, mulig den gode nyheten er at man får 1000 poeng mer for biz over dammen. Men det er vel den eneste gode nyheten også.

Dette var dårlig nytt ja, på papiret så ser det jo som det blir lettere
å oppnå EBG eller EBD , men saken er jo det at når dem også trapper ned på
antall poeng så blir det jo like vanskelig.

Men SAS fant vel ut at dem tapte for mye penger på at folk hadde for mye poeng
men en nedgang på 50% er mye og det gjør ihvertfall for min del mer lukrativt og
bruke Norwegian innenriks visst dem er 200 kr billigere....eller mer

Jeg sliter faktisk med å finne en god nyhet, mulig den gode nyheten er at man får 1000 poeng mer for biz over dammen. Men det er vel den eneste gode nyheten også.

Tja, til NY er det 600/200/0 mer fra osl/cph/arn, og Z-klasse er redusert.

Dårligere enn ved første øyekast da jeg oppfattet forsiden om at Europa er én sone også gjaldt uttak.

OK, for å være litt mindre negativ, drev å regnet på en reise jeg skal ha til Vegas i Februar, den går i pluss, og antallet poeng øker faktiskt endel. Hadde beregnet å få rundt rett under 30k poeng når ca antall poeng for UA + gullbonus var medregnet.

Ser nå at jeg får 30k poeng for den turen uten UA poengene, så noe bedre. Men siden jeg flyr desidert mest innenriks er jeg forsatt negativ.

Tja, til NY er det 600/200/0 mer fra osl/cph/arn, og Z-klasse er redusert.

Dårligere enn ved første øyekast da jeg oppfattet forsiden om at Europa er én sone også gjaldt uttak.

Morsomt at Europa blir 1 opptjeningsone, men de beholder mange soner for utak. Ser ut som SAS går inn for å drepe Poeng MR.

:old

Ser ut som Best avaibility også øker i poeng pris, eller er det bare meg?

Men SAS fant vel ut at dem tapte for mye penger på at folk hadde for mye poeng
men en nedgang på 50% er mye og det gjør ihvertfall for min del mer lukrativt og
bruke Norwegian innenriks visst dem er 200 kr billigere....eller mer

I mange tilfeller tjener man vel en gratisbillett raskere med Norwegian Reward enn med Eurobonus.

Sorry halvveis OT

Senker kravet til gull/diamant med 10%, senker opptjening i billigste klasser med 50%, selv plus til sydeuropa blir devaluert med opptil 50%.

Lurer på hvordan dette kommer frem når man skal bestille billetter fremover, får man nå 4 forskjellige valg på en innenriks billett, SAS GO, SAS GO+, SAS plus og SAS plus full flex

Lurer på hvordan dette kommer frem når man skal bestille billetter fremover, får man nå 4 forskjellige valg på en innenriks billett, SAS GO, SAS GO+, SAS plus og SAS plus full flex

Mange vil også få et femte valg, rødsnute.
Dette er ikke bra...

Senker kravet til gull/diamant med 10%, senker opptjening i billigste klasser med 50%, selv plus til sydeuropa blir devaluert med opptil 50%.

Opptjening til Søreuropa ned 75% i billig Go og 81,25% i billig +

Blir faktisk dårligere og dårligere for hver gang jeg leser denne tabellen. Jeg skjønner at de gjør det, fordi det har gått inflasjon i særlig gullkort. Men DY blir definitivt et alternativ på innenriks nå for min del.

Jeg kan ikke forstå dette som noe annet enn elendig. Europa blir én sone mot tidligere tre, forkynner SAS, og legger lenke til "new points chart from January 1", som fremdeles viser tre soner i Europa. Klapp, klapp, klapp. Poengopptjeningen reduseres jevnt over med omlag 50 % i Europa (litt mindre oversjøisk), i bytte mot 10 % lavere terskel for EBG og EBD. Dette betyr udiskutabelt at det blir enda vanskeligere å oppnå status (unntatt for de som har oppnådd status basert på antall reiser fremfor poeng).

I sum kan jeg ikke se annet enn at disse endringene gjør det enda mindre attraktivt å reise med SAS. Prisforskjellene tatt i betraktning, så nærmer det seg mer lønnsomt å reise med Norwegian, desto mer ettersom man reelt sett, med hensyn til billettpriser, nesten får mer igjen for poengopptjeningen der, samtidig som fast track kan kjøpes til en rimelig penge på de billigste klassene. Da gjenstår lounge, men her må jeg medgi at det ofte skrale utvalget - eller rettere sagt den totale mangelen på variasjon av mat og drikke - i SAS-loungene ikke gjør dette til et must for meg.

Back