EuroBonus 2.0

Opptjening til Søreuropa ned 75% i billig Go og 81,25% i billig +

Ja så bare på ruten helt til høyre, MAO enda værre devaluering, tror det blir vanskelig med MR i fremtiden.

Kjedelig med reiser som allerede er bestilt, er det noe sjanse for å få opptjeningen som var gjeldene på bestillingstidspunktet, hvor er paragrafen med liten skrift som sier de har lov til å endre på så kort varsel, burde jo vært annonsert for lenge siden ikke kun en mnd før det trer i kraft.

Dette var jo elendige nyheter. Tror ikke jeg har sett en større devaluering i noe program før..... Var dette det SAS hadde å by på til jul? Tror jeg foretrekker kalender i stede.

Opptjening, det var det eneste som gjorde meg lojal til SAS. Den var kanskje i overkant bra, men det var også det eneste.

Om jeg prøver bestilling av en reise før og etter nyttår kommer fortsatt samme opptjening opp. Det er altså enda ikke oppdatert og de feilinformerer de som booker nå om hvor mye de vil få?

Ja så bare på ruten helt til høyre, MAO enda værre devaluering, tror det blir vanskelig med MR i fremtiden.

Kjedelig med reiser som allerede er bestilt, er det noe sjanse for å få opptjeningen som var gjeldene på bestillingstidspunktet, hvor er paragrafen med liten skrift som sier de har lov til å endre på så kort varsel, burde jo vært annonsert for lenge siden ikke kun en mnd før det trer i kraft.

Kanskje man kan krangle seg til noen poeng ekstra i billig Go/Plus.
Når man booker billetten står det jo 100% og 200% opptjening. (Samt reklamer for plus)
ref. Norwegiansaken om Dreamliner.

Endringen av hva 100% er, antar jeg man bare må godta.

Om jeg prøver bestilling av en reise før og etter nyttår kommer fortsatt samme opptjening opp. Det er altså enda ikke oppdatert og de feilinformerer de som booker nå om hvor mye de vil få?

Mener flighten jeg sjekket i Feb var oppdatert. Men godt mulig jeg har sett feil.

Time will show.

Da var det kroken på døra for meg. Kvalifiserer til diamantkort, men kommer nok kun til å bruke det til lounge mens jeg kvalifiserer på et nytt program (Hvilket vet jeg ikke enda). Skrev et litt krass innlegg på Facebook, så får vi se hva de sier.

Dette vil få store konsekvenser for mitt valg av flyselskap dessverre. Turen min til San Francisco i januar taper jeg mye på, om ikke OptionTown går igjennom, men det er vel også til de laveste klassene i henholdsvis Plus og Business.

En ting jeg lurer på, jeg har kvalifiseringsperiode som slutter 31. januar, og nærmer meg faretruende 90 000 poeng med planlagte reiser, lurte på å ta en ekstra MR for å få Diamond på 100', men det kan jeg jo bare glemme nå. Tviler på at det er 90 000 poeng som gjelder som grense for inneværende periode, men neste? Ihvertfall om de skal følge samme fremgangsmåte som sist gang når de endret grensene for EBG?

Er vel bare å vente på flere gode nyheter.... Hvis de ikke devaluerer opptjening med partnere også, så taper de vel endel kunder til f.eks. United. Her kommer det nok mer....

Da var det kroken på døra for meg. Kvalifiserer til diamantkort, men kommer nok kun til å bruke det til lounge mens jeg kvalifiserer på et nytt program (Hvilket vet jeg ikke enda). Skrev et litt krass innlegg på Facebook, så får vi se hva de sier.
Sendte selv en beskjed på Twitter..

Dette vil få store konsekvenser for mitt valg av flyselskap dessverre. Turen min til San Francisco i januar taper jeg mye på, om ikke OptionTown går igjennom, men det er vel også til de laveste klassene i henholdsvis Plus og Business.

En ting jeg lurer på, jeg har kvalifiseringsperiode som slutter 31. januar, og nærmer meg faretruende 90 000 poeng med planlagte reiser, lurte på å ta en ekstra MR for å få Diamond på 100', men det kan jeg jo bare glemme nå. Tviler på at det er 90 000 poeng som gjelder som grense for inneværende periode, men neste? Ihvertfall om de skal følge samme fremgangsmåte som sist gang når de endret grensene for EBG?

Endrer de opptjeningen fra 01.01.15 så endrer de også kravet for opptjening, tror faktisk du vil få diamond etter nyttår

Endrer de opptjeningen fra 01.01.15 så endrer de også kravet for opptjening, tror faktisk du vil få diamond etter nyttår

Blir spennende å se, fyrer avgårde spørsmålet på Facebook :-)

Men, var det slik at de med Diamond fikk soft-landing til gull året etter?
I såfall så er jo det et interessant kost/nytte regnestykke kontra å rekvalifisere for gull i 2016.

Last edited:
Blir spennende å se, fyrer avgårde spørsmålet på Facebook :-)

Men, var det slik at de med Diamond fikk soft-landing til gull året etter?
I såfall så er jo det et interessant kost/nytte regnestykke kontra å rekvalifisere for gull i 2016.

For min del betyr dette at jeg må ha inn 30k poeng før nyttår (istedet for mars, da min periode går ut) for å få diamant. mildt sagt ganske sinna.

"Fra 1. januar har vi flere gode nyheter til deg som er medlem i SAS EuroBonus. Vi senker poengopptjeningen for de billigste billettene i SAS Go og SAS Plus"

En må jo le av denne innledningen.. som tidligere påpekt så er det helt utrolig at de får lov å legge ut dette. De ber jo om å bli latterliggjort.

Hva i alle verdens dager.....?!

Dette er jo deprimerende lesning.

SAS går virkelig ett skritt frem og to tilbake.

Tenk å betale 999,- BOO-OSL for 250 poeng?....

Ingen blokkert midtsete, Priority Boarding som ikke fungerer, varierende service i både Plus og Go, og nå færre poeng.

Nå begynner det bli stusselig å fly SAS. EuroBonus er jo deres øverste konkurransefortrinn.

Hva i alle verdens dager.....?!

Dette er jo deprimerende lesning.

SAS går virkelig ett skritt frem og to tilbake.

Tenk å betale 999,- BOO-OSL for 250 poeng?....

Ja du sier noe nå, innenriksbilletter er i utgangspunktet ganske dyre og opptjeningen ikke vært all verdens, men nå blir det enda værre. Selv UA sin devaluering der man fikk opptjening pr dollar spent, er jo nesten mer rettferdig, særlig på innenriks.

Var vel modent for noen justeringer, men Sas skjærer imo av seg huet i forsøk på å klippe håret.
Reduksjon til 150% i enkelte plus-klasser ville vel vært til å leve med, samme med plus på langdistanse. Men antallet klasser det gjelder og fjerningen av 2 opptjeningssoner i Europa er å gå for langt. 50% for Go kan også tolereres på kampanjebilletter. Men heller ikke her i det omfanget de har gjort.

Ja du sier noe nå, innenriksbilletter er i utgangspunktet ganske dyre og opptjeningen ikke vært all verdens, men nå blir det enda værre. Selv UA sin devaluering der man fikk opptjening pr dollar spent, er jo nesten mer rettferdig, særlig på innenriks.

Man kan vel trøste seg med at antallet legs går ned også, iallefall for de av oss som flyr MYE innenriks. Menmen

Ingen blokkert midtsete, Priority Boarding som ikke fungerer, varierende service i både Plus og Go, og nå færre poeng.

Nå begynner det bli stusselig å fly SAS. EuroBonus er jo deres øverste konkurransefortrinn.

Ja, og måten de har gått ut og snakket om EuroBonus så er de jo veldig klar over dette selv. Må vel ha blitt for mange poeng i omløp da..

Back