Er et duopol så mye å trakte etter? Såvidt økonomistudenten har forstått er heller ikke dette helt optimalt.e. Et monopol har ingen godt av og ingen skal fortelle meg at ikke flyprisene ikke har gått ned etter at EB forsvant på innland og DY kom på markedet.
Jeg er litt i tvil her, er det DYs fortjeneste at det ble rimeligere flypriser, eller rett og slett det faktum at SK sluttet med EB innenriks? Jeg har tro på at DY som ny aktør var prisdriveren - jeg har vanskelig for å tro at EB skulle ha så fryktelig mange lojale custommers at DY ikke ville klart seg uten.
Du får nå 150 poeng på en rimelig billett OSL-CPH. Skal vi tippe man ville fått 100 poeng OSL-BGO/TRD el om de innførte bonus på innland på en rimelig billett? Det er selvsagt en annen greie, men jeg tror nå ikke de 100 nano-poengene gjør den kjempestore forskjellen.
Ang. enveisprising så har vel faktisk samtlige av SAS Norges ruter enveisprising uten lørdagsrestrictions eller annet...?