Re: Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Connecting Norway
Hele bagasjestyret ved innenlands transfer på Gardermoen er bare tull og tøys, all bagasje burde gått direkte til destinasjon så måtte tollvesenet finne en løsning på det selv! Bare tull at man skal bruke år etter år med tester og varianter, bare å intruere dem om at slik er det, og det gjelder fra i morgen. Punktum!
Kom selv via OSL i går ettermiddag, og mistet flyet mitt videre til TRD på grunn av akkurat dette bagasjehelvetet. All bagasje virket IGJEN å komme på bånd 8, sammen med DY-flights fra Alanya, Dubrovnik, Split etc... Betyr igjen at båndet er fullt av kofferter slik at ny bagasje ikke kommer ned på båndet. Forbanna idioter og tølpere som planlegger dette, kan ikke DY og de charterkjerrene ha egne bånd der man kan spille litt dansebandsmusikk og selge paraplydrinker mens de venter da?
Så kan vi som har det travelt for helvete få koffertene våre kjapt?? Ventet over 45 min på kofferten med SK fra ARN, og da var min connection tapt..... En annen sak er at min koffert hadde Prioritytag og kom helt sist av all bagasje fra vårt fly. her har SAS noe å jobbe med for det er for dårlig!!
Så en bønn til de som styrer bagasjen på Gardermoen:
Egne bånd for flyselskapene SK og DY.
Lag RUSH-tags for de med under 1 time connection så stuerne vet de må på båndet kjapt.
Ansett noen av Norges 84000 arbedisledige til å fjerne de koffertene som chartemafiaen på taxfree aldri henter, så båndet ikke fylles opp og problemene forplanter seg!
Har med vilje fått ombooket flere flighter i dag for å unngå OSL på hjemreise fremover, og ikke si det blir bedre i 2017 når nydelen åpner. Den er nok allerede ved åpning underdimensjonert så problemene med bagasje fortsetter!
DER fikk jeg det ut...
Kim