Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer

Re: Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Connecting Norway

Så lenge bagasjen kommer kjapt og man slipper kaoset kan man gjerne levere ut kofferten på dass for min del... :)

Og JA, for oss i provinsen (les TRD) er dette et problem!

Kim

Så lenge bagasjen kommer kjapt og man slipper kaoset kan man gjerne levere ut kofferten på dass for min del... :)

Og JA, for oss i provinsen (les TRD) er dette et problem!

Kim

Nå et jo hele poenget med den nye ordningen nettopp at du skal slippe plukke opp bagasjen.......

Nemlig, men foreløpig kun fra Milano, så skal det vurderes og justeres.

Rart man klarer det i resten av verden du... Tar nok lang tid før dette går smertefritt, håper selvsagt jeg tar feil!

I mellomtiden er det tilbake til CPH og ARN i stedet for dassen på OSL:)

Kim

Rart man klarer det i resten av verden du... Tar nok lang tid før dette går smertefritt, håper selvsagt jeg tar feil!

Resten av verden er vel å ta i litt? Det er jo stort sett et Europeisk fenomen at man tar tollbehandlingen på sluttdestinasjon. USA og en del andre store er jo ikke helt der enda, tross at de er store luftfartsnasjoner.

Resten av den verden som er nærmest oss i alle fall!

Resten av den verden som er nærmest oss i alle fall!

Hvilke land er det egentlig der man gjør transfer mellom utenriksavganger og innenriksavganger som ikke lander på internasjonale flyplasser, uten å bære bagasjen gjennom tollen?

Jeg vet de har fått det til i Sverige, men er det spesielt mange flere?

Danmark. Finland. Tyskland. Belgia og Nederland blir litt dumme å ramse opp siden innenlandstrafikken der er litt ... begrenset.

Danmark. Finland. Tyskland. Belgia og Nederland blir litt dumme å ramse opp siden innenlandstrafikken der er litt ... begrenset.

Finland og Danmark har innlandstrafikk. Men las oss ramse opp utenfor EU (EU er en felles tollsone). I Thailand kan man, men begrenset til noen få plasser som allerede har internasjonale avganger (så vidt jeg vet). Usikker på om det også er begrenset til visse flyselskap.

Last edited:

Løsningen i Thailand er jo ganske spesiell og personalkrevende, men både Thai, Bangkok Airways og Air Asia praktiserer gjennomgående bagasje så vidt jeg skjønner (mulig Air Asia bare gjør det for egne ruter).
Fra internasjonale ruter til utvalgte innenriksflyplasser får man en "sticker" til å feste på seg før passkontrollen (i Bangkok) for å vise at man skal til internasjonal ankomst ved endedestinasjonen.
Passasjerene separeres ved ankomst til enten innenlands eller internasjonal ankomsthall hvor bagasjen kommer.

Det spesielle med denne løsningen er jo at man bare kan kaste stickeren underveis og gå på innenlands ankomst hvis man bare har med håndbagasje - da slipper man unna tollen også...

Men vil ikke bagasjen komme på internasjonal område, eller er det etter man får bagasjen? I så fall så var ikke det et spesielt genialt system akkurat, i og med at man kan omgå hele systemet med å bare kaste stickeren.

Men vil ikke bagasjen komme på internasjonal område, eller er det etter man får bagasjen? I så fall så var ikke det et spesielt genialt system akkurat, i og med at man kan omgå hele systemet med å bare kaste stickeren.

Les siste setningen til TG923 en gang til ;)

Hva blir neste rute som inkluderes i dette? Og hvordan fungerer det?

Noen her som egentlig har prøvd dette opplegget?

Spark de jævla tollerne og helautomatiser hele opplegget. Utrolig at faggrupper- og foreninger fortsetter å ha så forbanna stor makt i 2015.

Spark de jævla tollerne og helautomatiser hele opplegget. Utrolig at faggrupper- og foreninger fortsetter å ha så forbanna stor makt i 2015.

Hæ? At faggrupper har stor makt er vel ok, da det er de som faktisk sitter på kunnskap og kan noe i dette landet. At fagforreninger har stor makt er vel en annen diskusjon, og jeg skjønner ikke helt hva det har med denne saken å gjøre.

Du verden!
Håper dette var et spontant utspill og ikke noe du har reflektert over og bearbeidet over tid.

Last edited:

"KLM annonserer 3 nye daglige avganger til Amsterdam. LAN Colombia annonserer Bogota - Oslo."

Og hvordan skulle en kroppslig kontroll foregå uten toller? Det er ihvertfall en affære jeg ikke ville vært med på. Tror vi skal være glade de er der, så lenge vi kan få "normal" transfer!

Hej!
Jag undrar hur de löser detta på Arlanda. Där går ju bagaget direkt om man flyger med SAS. Tullen måste då vara nere i bagagehanteringen för att hitta något? På Arlanda måste man byta från Terminal 5 utrikes till Terminal 4 inrikes så då går man igenom tullen. Om de hittar något tar de personen vid gaten då?
Nej, inte vid gaten, dem är mer diskreta än så... Om tullens hundar markerar på ditt bagage så meddelas polis eller tull på slutdestinationen, dem möter sedan upp där och tar dig vid bagagebsndet på slutdestinationen.

Syntes det sto en flight fra München på skjermen når jeg hastet forbi på onsdag. Noen som kan bekrefte at det er flere ankomster enn Milano nå?

MUC ble lagt inn siden det er så få Milano-flighter om vinteren.

Back