Er MUC lagt inn nå de siste dagene da eller?
Jeg kom med SK fra MUC på mandag denne uka, og da gikk det IKKE an å gå direkte til innenlands...
Kim
Jeg tror SAS har trukket seg fra dette prosjektet foreløpig.
Trukket seg? Vil de ikke ha enklere transfer allikevel? Er det noen dansker som har bestemt dette?
Det stemmer. Det ryktes at Copenhagen Connected har betalt SAS store summer for å trekke seg fra prosjektet slik at lekkasjen til CPH kan stoppes...
God fredag!:drink
Tar det virkelig sålang tid å fikse dette? DY har jo kun to-tre flyvninger i uken fra GVA og tre fra MUC. GVA er betraktelig bedre betjent om vinteren da Swiss og SAS (om de kommer tilbake) også flyr direkte, men hvis det kun gjelder DY foreløpig er det jo en forsiktig og særdeles treg start dette.
Trukket seg? Vil de ikke ha enklere transfer allikevel? Er det noen dansker som har bestemt dette?
Det er ikke så rart. Viktig at en slik ny ordning blir gjennomgått og evaluert fra et sikkerhetsperspektiv og ikke minst fra de reisende for de slipper alle løs og skaper et potensielt kaos dersom ikke alt er like velfungerende og -smurt. Det er vel det som kalles beta-testing.
Jeg er sikker på at SAS også ønsker enklere transfer.
Det er fremdeles (for) mange utfordringer selv med så få flighter. Spesielt på bagasje-siden.
Ikke at jeg har innsikt i "problemene", men kan ikke forstå at dette skal være så jæ*** vanskelig å få til. Istedenfor å få ett helt fly i ny og ne, så burde man gitt tilfeldige beskjed om å gå, slik at man oppnår kontinuitet i dette, og lærer underveis, selv om det er alvorlige ting.
Det er OSL sin største hemmende faktor. At SK trekker seg skjønner jeg lite av, de kan miste kunder til andre allianser pga tolltullet ved OSL, og burde jo trøkket på for å få dette implementert på fast basis. Men mistenker at Avinor kanskje har en kostand vedr dette?
Litt sånn "vi har sendt folk til månen - hvor j**** vanskelig skal det være å......"-retorikk. Det kan nok være tilfellet at ting er noe mer komplisert enn hva vi besserwissere her inne mener som ikke alltid har en fullverdig forståelse om hva som trengs...
Og hvem kan bekrefte at SAS har trukket seg?! Kanskje vi skal vente med å mene alt for mye før vi får litt mer substans enn et løst rykte fra én kilde.
Hele prosjektet er i hvert fall på vent til det foreligger en bedre løsning.
Hvordan "er" løsningen i dag?
Er det bånd til bagasje som er problemet? Regner med at man skal ta bagasje med seg gjennom ny grønn/rød sluse for så å legge den på nytt bånd etter slusa. Det må da sef være bånd som går til avgang, eller hadde de tenkt å ta dette manuelt?
Nei, den løsningen de forsøker prøve ut nå så er man aldri i kontakt med bagasjen. Men går gjennom grønn/rød sone men det er uten bagasje, da denne skal sjekkes uten at man selv er i kontakt med den
Nei, den løsningen de forsøker prøve ut nå så er man aldri i kontakt med bagasjen. Men går gjennom grønn/rød sone men det er uten bagasje, da denne skal sjekkes uten at man selv er i kontakt med den
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.