Embraere til "SAS Link"?

RSV ,den 13.ende blir levert når de har crew til å bemanne alle 13.
Virker som det har ligget inne i systemet at den skulle komme før, for den er per nå satt opp på å fly BGO-OSL, OSL-HAU og HAU-OSL i morgen lørdag 29 (hvilket selvsagt ikke skjer)

Har ikke helt satt meg inn i fra når, men planen fremover er at alle Cityjet maskiner som tidligere overnattet eller halvveis var baserte i Norge, skal erstattes av Link maskiner.

Har ikke helt satt meg inn i fra når, men planen fremover er at alle Cityjet maskiner som tidligere overnattet eller halvveis var baserte i Norge, skal erstattes av Link maskiner.

Det er fordi crew har base CPH og er en del av "cost cutting measure" for å redusere overnattinger ved å slinge crew mest mulig tilbake til CPH hver dag.

Skifte fra WX til SVS støtter jo opp under ryktene om SAS Link-base på TRD,
noen som har hørt noe mere om dette?

Har teknikere SAS tech OSL, ARN og CPH utsjekk på embraer eller er det som på BGO Litausk firma som er der og skrur og?

Last edited:

Ser ut som det først er fra Vinterprogrammet? Fortsatt endel CRJ på nightstops som en del av norsk innenriksproduksjon

Et øyeblikksbildet og høyst useriøs analyse om hvor Link maskinene bruker i starten av ferien:

Fredag 20: Cirka 1/3 hver av kapasiteten nesten jevnt fordelt mellom Norsk innneriks fra OSL, Norsk regionalt og Europeisk/Skandinavisk utifra CPH.

Lørdag 21: Norsk innenriks fra OSL holder seg, mens deler av kapasitensom ble brukt på norsk regionalt brukes på CPH basen, for å opprett holde ruter og frekvens, men de større Airbussene er opptatt til Syden. På OSL så vris trafikken bort fra de mindre rutene, mens en slags frekvens opprettholdes på stamrutene, mens Airbussene er opptatt å fly til Syden

I tillegg er det en og annen slenger internasjonalt utifra OSL.

Hvor overnattet maskinen natt til lørdag:
OSL: 4
BGO: 3
SVG: 2
CPH: 2
TRD: 1
VNO: 1

Back