DY EI-FHF/LN-NOB - status

Re: LN-NOB er paa sin jomfrutur

Disse setene er av den nye typen som også er innstallert på en del -300, bla KKX, KKY, KKW, KKZ og KKB. De er gode og sitte i, dessuten høy seterygg som gir god komfort for rygg og nakke. Dette blir noe annet enn XL til Holmarna....

ARGH!
Den kom "for tidlig" inn - så da jeg passerte sørenden av 19R holdt den på å taxe bort til hangaren. Snudde GO-bilen og raste bort til hangaren. Rakk å ta noen få bilder - gjennom TO sett med gjerder - før den forsvant inn i hangar (og de lukket dørene). Her er det beste!

DY-maskinene ser fremdeles ut som omskårede pensier, men denne var i det minste veldig blank og fin. Gratulerer Bjørn & Co! Dette er en merkedag for NAS.

Attachments

• LN-NOB-OSL260108-003.jpg
    LN-NOB-OSL260108-003.jpg
    67.3 KB · Views: 469

Smaken er som baken, noen liker DY´s livery, mens andre er forelsket i hvite klubbfly med mose og militærgrønne sjatteringer. Noen liker kjedelige hvite fly med røde motorer og noen liker lego farger.

Det som teller er gjerne at flyene kan sees på lang avstand og der er DY i særklasse. De røde motorene til SAS syns også på ganske lang avstand, mens de fleste andre som traffikerer her nord stort sett passerer inne i den grå kjedelige dussinvare-tåka.

Hvem blir først med airlinere i fluoriserende orange eller gul grunnfarge med prangende reklameslagordbobler. . . .

:nor

Var der og tok endel bilder idag.
Følg med på www.hangar.no så kommer de ut der om litt...

Utrolig flott maskin dette her, MEN skulle det ikke være skjermer i seteryggen da?
For det var det ikke på LN-NOB...

Airbus 330.

Nedfellbare LCD skjermer i begge overhead bins, en for hver tredje rad.

Hvilken flight og når skal være -NOBs første som kommersjell?

DY_B738.jpg

Foto: copyright (C) Hangar.no

Stor bildeserie på Hangar kan nå finnes her:

http://galleri.hangar.no/cgi-bin/pro/emAlbum.cgi?c=slide_show;a=pause;s=3;p=Videofiler;i=0

Artikler om nyheten:

http://www.hangar.no/news/117/ARTICLE/1295/2008-01-26.html

http://www.boarding.no/art.asp?id=30063

Last edited:

Gikk litt fort i svingene for Hangar tydeligvis ... mye stavefeil ...

Grattis til Kjos & Co .. Dette maa foeles som opprykk til tippeligaen!

den kommer nok PP

Det må man håbe - er det tiltænkt at den skal rotere i flåden på lige fod med de nuværende 737-300 maskiner eller er der bestemte lange ruter som den særligt skal flyve?

..vil tro den går inn på LPA, TFS og RAK for å erstatte XL's 320. Destinasjoner utenom det vil nok være for å fylle opp ledig kapasitet..men det kommer da flere 738 rimelig raskt.. :-)

DY kan jo ikke snu maskinen like fort som -300. Ikke fordi vi i kabinen ikke vil eller kan, men fordi det er 40 flere PAX som skal ut samme døren foran og det tar nødvendivis litt mer tid. Så det er vel å anta at de ikke setter den inn på de hyppige OSL-BGO-OSL osv...

Den skal IKKE fly til Krakow 01 FEB hvisker en bestemt bestyrerinne meg på øret.....

DY kan jo ikke snu maskinen like fort som -300. Ikke fordi vi i kabinen ikke vil eller kan, men fordi det er 40 flere PAX som skal ut samme døren foran og det tar nødvendivis litt mer tid. Så det er vel å anta at de ikke setter den inn på de hyppige OSL-BGO-OSL osv...

En -800 skal snus på like mange minutt som en -300. Her på utestasjonene bruker vi trapp bak i motsetning til OSL.

Glitrende satsing på korte T/A tider. Tar jeg feil når jeg påstår at DY da har kortere bakkestopp enn FR?

Hva er SK's bakkestopp i BGO og SVG?

Me too .. det begynner aa se normalt ut nedi doskaala, saa da ser vi hvordan det gaar med litt skotsk kvalitetsmateriale oppaa pasienten ....

So far so good ......
Information overflow :drunk:

Glitrende satsing på korte T/A tider. Tar jeg feil når jeg påstår at DY da har kortere bakkestopp enn FR?

Hva er SK's bakkestopp i BGO og SVG?

T/A tidene til disse 3 selskapene ligger vel for det meste rundt 20-25 min. Men det vet vel stuerene her noe mer om.

Back