Norwegians nye fly - heretter

• Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date
Jeg ser på bildene hos Boeing at det fortsatt er røyking forbudt-skilt. Jeg trodde dette var på veg ut for å bli erstattet med noe mer nyttig, som elektronikk forbudt?

Dette er ganske komplisert og det er ikke bare å bytte ut skiltene. Dette er med i bygningsspesifikasjonene og å få endret dette er en dyr og komplisert prosess. Derfor vil vi få se Np Smoking skilt til 737 får avløsning.
Men det er da fortsatt 737-kunder som tillater røyking i Asia, er det ikke?

Hilsen han som fikk en Tristar groundet pga et manglende askebeger på dodøren ....

Dette er ganske komplisert og det er ikke bare å bytte ut skiltene. Dette er med i bygningsspesifikasjonene og å få endret dette er en dyr og komplisert prosess. Derfor vil vi få se Np Smoking skilt til 737 får avløsning.....

Det var vel derfor jeg hadde trodd det ble endret ved totalgjennomgang av kabinen.

Jeg mener bestemt at jeg har sett det byttet ut med noe annet et sted. Har jeg muligens drømt?

Det ble stilt mange spørsmål rundt omkring hvor hvilke fly faktisk flyr: Svaret er lett. Så lenge performance tillatter dette, roterer alle fly gjennom ruter. Pga av aircraft performance insetter man likevel på noen ruter bare -800er (tenk av rekkevidden) og til DXB er det stort sett bare de fabrikk-nye som flyr der.

Forøvrig ankommer NOW til OSL alrede denne uka ;)

Fra Luftfartstilsynets postjournal offentliggjort i dag:

Dok.dato: 06082010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOW - Flyteknisk mappe
Dok: LN-NOW - Presentasjoner fra Norwegian - Produktforbedringer B737-800

Er det noen som vet hvilke produktforbedringer det gjelder?

OG JA, spørsmålet har noe med tråden å gjøre, for jeg lurer på om en slik side kan brukes til å se hvilke ruter DY's nye fly kommer til å fly. Tviler egentlig totalt på at det kan sjekkes allerede nå, men likevel, kan jo brukes på andre flyvninger i nær fremtid i mellomtiden
DY har så my press på flåten for tiden at det blir nok helt random hvor flyene kommer til å brukes. Planene på en spesifikk rute kan forandres 2-3 ganger natten før. Selv om sommerprogrammet er snart ferdig blir det ikke bedre av at de skal fly nesten halvparten av Star tours produksjon snart.

Det ble stilt mange spørsmål rundt omkring hvor hvilke fly faktisk flyr: Svaret er lett. Så lenge performance tillatter dette, roterer alle fly gjennom ruter. Pga av aircraft performance insetter man likevel på noen ruter bare -800er (tenk av rekkevidden) og til DXB er det stort sett bare de fabrikk-nye som flyr der.

Forøvrig ankommer NOW til OSL alrede denne uka ;)
Og da gjenstår bare dette spørsmålet:
Hvilken dag kan vi forvente at den kommer? :)

Planlagt levering var egentlig i dag ... C-1 flight var i går - spørsmålet er vel om det holdt med den eller om de må ha en customer acceptence flight til ....

Fra Luftfartstilsynets postjournal offentliggjort i dag:

Dok.dato: 06082010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOW - Flyteknisk mappe
Dok: LN-NOW - Presentasjoner fra Norwegian - Produktforbedringer B737-800

Er det noen som vet hvilke produktforbedringer det gjelder?

Her dreier seg Performance Improvement Package.

.. tydeligvis litt foran skjemaet ...

The 737 performance improvement package (PIP) will arrive in mid-2011, delivering about a 2% cut in fuel burn on longer stages. It comprises the CFM56-7B Evolution powerplant providing a 1% improvement in overall aircraft efficiency, and a minor clean-up of the airframe's aerodynamics giving a further 1% gain.

Kombinert med optimalisert design av skroget, kontrolloverflater og motordeler vil samlet forbruk av drivstoff per setekilometer reduseres med ca. 2 prosent sammenlignet med andre helt nye fly som leveres i dag.

Blir det noen visuelle forandringer på flykropp, vinger eller motor?
Mener jeg leste en plass på dette forum at motorene skulle få en større omkrets som igjen medførte at hjulopphenget måtte forlenges osv. Mulig jeg forveksler med en annen flytype nå :colgate:

Bortsett fra et par modifikasjoner i cockpit. Og at nacelle sannsynligvis blir lenger enn standard -7B

Last edited:
Back