Dette er ganske komplisert og det er ikke bare å bytte ut skiltene. Dette er med i bygningsspesifikasjonene og å få endret dette er en dyr og komplisert prosess. Derfor vil vi få se Np Smoking skilt til 737 får avløsning.....
Hvilke fly snakker vi om? Det gammle DC8 flyet eller noe nyere som 757 eller noe slikt?
Blir digg med mer -800WL i NAX sin flåte![]()
DY har så my press på flåten for tiden at det blir nok helt random hvor flyene kommer til å brukes. Planene på en spesifikk rute kan forandres 2-3 ganger natten før. Selv om sommerprogrammet er snart ferdig blir det ikke bedre av at de skal fly nesten halvparten av Star tours produksjon snart.OG JA, spørsmålet har noe med tråden å gjøre, for jeg lurer på om en slik side kan brukes til å se hvilke ruter DY's nye fly kommer til å fly. Tviler egentlig totalt på at det kan sjekkes allerede nå, men likevel, kan jo brukes på andre flyvninger i nær fremtid i mellomtiden
Og da gjenstår bare dette spørsmålet:Det ble stilt mange spørsmål rundt omkring hvor hvilke fly faktisk flyr: Svaret er lett. Så lenge performance tillatter dette, roterer alle fly gjennom ruter. Pga av aircraft performance insetter man likevel på noen ruter bare -800er (tenk av rekkevidden) og til DXB er det stort sett bare de fabrikk-nye som flyr der.
Forøvrig ankommer NOW til OSL alrede denne uka![]()
Fra Luftfartstilsynets postjournal offentliggjort i dag:
Dok.dato: 06082010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOW - Flyteknisk mappe
Dok: LN-NOW - Presentasjoner fra Norwegian - Produktforbedringer B737-800
Er det noen som vet hvilke produktforbedringer det gjelder?
The 737 performance improvement package (PIP) will arrive in mid-2011, delivering about a 2% cut in fuel burn on longer stages. It comprises the CFM56-7B Evolution powerplant providing a 1% improvement in overall aircraft efficiency, and a minor clean-up of the airframe's aerodynamics giving a further 1% gain.
Kombinert med optimalisert design av skroget, kontrolloverflater og motordeler vil samlet forbruk av drivstoff per setekilometer reduseres med ca. 2 prosent sammenlignet med andre helt nye fly som leveres i dag.