DY EI-FHF/LN-NOB - status

Re: LN-NOB er paa sin jomfrutur

Hmm, jeg får da opplyst nå fra kilder i DY at maskinen skal fly OSL-KRK-OSL-ALC-OSL den 1FEB?

Nå må markedsavdelingen i NAS ta kontakt med Geminijets slik at det blir mulig å handle en aluminiumsmodell av LN-NOB i skala 1:200 !! :D

Geir
Ihuga modellsamler

Blank og herlig denne metallbiten her! Spent på hva Norwegian skal fylle TV-programmene med, noen som vet?

Glitrende satsing på korte T/A tider. Tar jeg feil når jeg påstår at DY da har kortere bakkestopp enn FR?

Hva er SK's bakkestopp i BGO og SVG?

FR (som er Ryanair?) har også 20min på sine -800 mener jeg. KennetGS hva sier du? En full -800 med mye bag skal det mye til å klare å snu på 20min. I hvertfall viss sliding carpet er U/S

SK sine bakkestopp har vel LN-RRA et svar på?

SK har vel 25 min , og fortrinsvis med trapp foran og bak ved belegg over xx%

Flotte greier.. morsomt å høre ENGM ATC'ene mikse mellom norsk og engelsk :D

FR (som er Ryanair?) har også 20min på sine -800 mener jeg. KennetGS hva sier du? En full -800 med mye bag skal det mye til å klare å snu på 20min. I hvertfall viss sliding carpet er U/S

Det er 25 minutter turnaround på FR sine B738...

- Alltid trapp bak pga. fueling.
- Optimalt 190 bag foran (160+30), rest bak.
- Fire stuere: To inne og to ute under lossing, to inne og én ute under lasting, mens fjerdemann kjører inn bagasjen. Er det bagasje i bakre lasterom, enten inn eller ut, så må man normalt ha 2-3 stuere til for å klare tiden.

- Sliding hvafornoe? ^_^ Det eneste som sklir i buken på Ryanair er bagasjen, og den sklir fort...:rolleyes:

står ikke den klar til (mis)bruk i budapest mener jeg å ha lest her inne et sted??

Det er 25 minutter turnaround på FR sine B738...

- Alltid trapp bak pga. fueling.
- Optimalt 190 bag foran (160+30), rest bak.
- Fire stuere: To inne og to ute under lossing, to inne og én ute under lasting, mens fjerdemann kjører inn bagasjen. Er det bagasje i bakre lasterom, enten inn eller ut, så må man normalt ha 2-3 stuere til for å klare tiden.

- Sliding hvafornoe? ^_^ Det eneste som sklir i buken på Ryanair er bagasjen, og den sklir fort...:rolleyes:

Så Ryanair har ikke sliding carpet altså. Optimalt 190bag foran? eh... håper du har skrevet feil her? Alltid trapp bak pga. fueling er vel pga. at flyene ikke står på gate?

SAS bruker i hvertfall svært sjelden trapp bak på SVG.

Så Ryanair har ikke sliding carpet altså.

Korrekt...

Optimalt 190bag foran? eh... håper du har skrevet feil her?

Nei, tallet er korrekt...

Alltid trapp bak pga. fueling er vel pga. at flyene ikke står på gate?

Neppe... Ryanair vil alltid ha to utganger klare med trapper så lenge fueling pågår med pax ombord/på vei ut/inn. Den fremre har de som oftest selv, og den bakre besørger vi. Den bakre trappen kan fjernes når fuelslangen er koblet fra...

SAS bruker i hvertfall svært sjelden trapp bak på SVG.

Ikke vet jeg.. FR liker vel å ha evakueringsmulighetene klare dersom noe skulle oppstå under fueling, da den normalt alltid foregår med pax i flyet...

...med 190 kolli foran - hvor mange blir det ca bak? Innbiller meg at det ikke er noen optimal trim iht fuel ut av TRF..
Om det ikke er så at maskinen kommer inn med last bak, og dere laster foran for å spare bakketid?

Ikke vet jeg.. FR liker vel å ha evakueringsmulighetene klare dersom noe skulle oppstå under fueling, da den normalt alltid foregår med pax i flyet...

Det er vel et krav om at de skal ha 2 utganger når de fueler med pax fremdeles ombord

...med 190 kolli foran - hvor mange blir det ca bak? Innbiller meg at det ikke er noen optimal trim iht fuel ut av TRF..
Om det ikke er så at maskinen kommer inn med last bak, og dere laster foran for å spare bakketid?

Normalt er det tomt bak, både inn og ut, for det er sjelden så mye som 190 bag...

Er faktisk sjelden med over 160 bag på en flight, men her om dagen var det visst over 220 bag ut på en maskin, hvorav omtrent 40 var skiposer...
Tipper disse ble lagt bak.. ^_^

Poenget er at Ryanair ønsker 190 bag foran (eller evnt. volumetrisk fullt) før man begynner å laste bak...

Innerst inne er man jo igrunn overlykkelig over det, da det å losse CPT 3 er svintungt, siden man sender bagasjen i motbakke... Altså, CPT 3 er lett å laste, og tung å losse...

Back