Norwegians nye fly - heretter

• Thread starter Thread starter GF1
  • Start date Start date
Synd, syntes KHD var fin jeg, sett ifra mitt setet ihvertfall. Den hadde endel "features" som ikke våre egne fly har.

Det var vel derfor jeg hadde trodd det ble endret ved totalgjennomgang av kabinen.

Jeg mener bestemt at jeg har sett det byttet ut med noe annet et sted. Har jeg muligens drømt?

Det kan være du har oppfattet at knappen med lyssignal for tilkalling av cabin crew flyttes unna leselysbryter. Dette for å hindre unødvendige call i kabinen når lyset dimmes ned.

Fra Luftfartstilsynets postjournal offentliggjort i dag:

Dok.dato: 06082010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOW - Flyteknisk mappe
Dok: LN-NOW - Presentasjoner fra Norwegian - Produktforbedringer B737-800

Er det noen som vet hvilke produktforbedringer det gjelder?

I dagens postjournal fins følgende notis om nok en produktforbedring.
Denne gang gjelder det altså LN-DYE:

Dok.dato: 17092010
Fra: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-DYE - Flyteknisk mappe
Dok: LN-DYE - CARBON BRAKES - Presentations & Guides

Last edited:
Nå er faktisk registreringen LN-NOR blitt litt mer konkret:

Dok.dato: 22092010
Til: Norwegian Air Shuttle ASA
Sak: LN-NOR - Flyteknisk mappe
Dok: LN-NOR - Tildeling av tildeling av ICAO 24-biters kode

...fra postjournalen som ble offentlig i dag.

Noen som vet hvem flyet skal leies fra?

PS: i postjournalen står det også akkurat samme notis om flyene LN-NOY, LN-NOZ, LN-DYP, LN-DYQ, LN-DYR, LN-DYS, LN-DYT.

Last edited:
Synd, syntes KHD var fin jeg, sett ifra mitt setet ihvertfall. Den hadde endel "features" som ikke våre egne fly har.

Se hva postjournalen offentliggjør i dag:

Dok.dato: 28092010
Fra: Asgeir Nyseth
Sak: LN-KHD - innleie av luftfartøy
Dok: LN-KHD - Søknad om forlengelse av innleieavtale

LN-KHD kommer definitiv ikke tilbake. Ny operatør av MSN33022 blir Air Italy Polska.

LN-KHD kommer definitiv ikke tilbake. Ny operatør av MSN33022 blir Air Italy Polska.

Bekreftet av postjournalen i dag, ja:

Dok.dato: 08102010
Til: Teresa Hannon
Sak: LN-KHD - slettelse av luftfartøy
Dok: LN-KHD - positioning flight prior to dereg

Noen som vet om det er LN-DYF eller LN-DYG som blir først ut med Sky Interior da? Noen som vet forventet levering på disse flyene. Desember på begge? Kan jo hende det blir no langrute prat på levering av første fly med sky interior da eller tro?

Noen som vet om det er LN-DYF eller LN-DYG som blir først ut med Sky Interior da? Noen som vet forventet levering på disse flyene. Desember på begge? Kan jo hende det blir no langrute prat på levering av første fly med sky interior da eller tro?

I post 15 i denne tråden har jeg sitert en liste fra postjournalen til Luftfartstilsynet: LN-NOW, LN-NOX, LN-DYE, LN-DYH, LN-DYI, LN-DYF, LN-DYG. Erfaringen viser at slike opplistinger "alltid" viser leveringsrekkefølgen. Altså kommer LN-DYF først.

Back