DY EI-FHF/LN-NOB - status

Re: LN-NOB er paa sin jomfrutur

De kan få bilde av meg på flyhalen. På flere fly om de vil. GRATIS! ;)

sikker? Bjørn Kjos har vel tidligere sagt at det er et "krav" at vedkommende som er på halen er død...

Svingte forbi BFI paa vei til flyplassen ... visste at NOB'en skulle ut og fly, men desverre var de to miniutter for tidlig ute ...

Tok foelgende mens jeg hang ut av vindduet i et lyskryss ....

Attachments

• nob.jpg
    nob.jpg
    32.4 KB · Views: 811

Da får vi se om den kommer lørdag morgen, men var det ikke til SVG den skulle først? ;)

Lørdag og SVG hadde passet utmerket. :colgate: Men blir nok OSL er jeg redd. :(

LN-NOB kommer lørdag morgen. Sliding carpet blir montert på OSL. Den settes i rute 1 februar.

Dette er skrevet fra Norwegian i dag : trip is planned out of Seattle Boeing Field on Friday at 2 pm (2200 UTC) on call sign NAX7381, and we plan to land OSL the 26th (Saturday) around 9 am (0800 UTC).

OG NSA har begynnt aa sette opp sperringene rundt BFI saa ingen kan faa spotte:)

Og som jeg skrev i en annen tråd i går; På tur ned til LPA med XL- maskinen i går opplyste personalet at nytt fly ikke var langt unna. De sa at lørdag i neste uke allerede skulle de fly nytt fly ned dit. Det vil vel si 2. februar.

Bare lurer på en ting. Når flyene blir levert fra USA, er det da testpilotene fra Boeing som flyr flyene til Norge, eller reiser piloter fra Norwegian, SAS osv. over til USA og flyr de?

Hvem har nå (allerede) utsjekk på B378 / B73x NG i DY?
Nei, jeg vil ikke frem til evt navn, men om noen allerede har fått typeratinga?

Det er alltid kunden som flyr leveringsflighten. Og hvis maskinen skal i trafikk allerede neste helg, faar jeg haape DY har et par sett crew utsjekket ...

Ja, flere i DY har fått utsjekk på 737NG. De skal fly den hjem til Norge selv, med ca 25 pax i kabinen. Stor delegasjon for å overta den første maskinen kan man si.

Hvem har nå (allerede) utsjekk på B378 / B73x NG i DY?
Nei, jeg vil ikke frem til evt navn, men om noen allerede har fått typeratinga?

Det er vel mange piloter og teknikere som har kommet over fra Sas/STS/BTS som har utsjekk og typekurs på NG.

For teknikerenes del så trenger de kun 6 mnd praksis, de siste 2 årene, på typen/klassen for å beholde sertifikatet.

Teknikerne fra BTS vet jeg at har NG kurs. Ikke nødvendig vis alle fra STS.

Back