DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

I praksis for den planleggende turisten blir det nå kr 620 pr. passasjer billigere å fly en typisk t/r-weekend mellom OSL og HAU Tommy777. Jeg har sett på et ubesudlet området (uten spesialtilbud fra Norwegian og uten at SAS har reagert på at Norwegian vil starte) på høsten, nærmere bestemt tur fredag 9. oktober kl. 16:35 og 16:55 og retur 11. oktober kl. 19:40 og 21:50 (den billigste kveldavgangen til SAS). Prisene blir som følger:
- SAS kr 1650 (inkl. kaffe, bagasje og fast sete)
- Norwegian kr 1030 (inkl. koffert og sete begge veier, men kaffe kommer i tillegg)

Denne prisdifferansen ser ut til å være rimelig konstant frem til jul, men spørsmålet er hva SAS gjør nå? Ned i pris? Kutte avganger? Furte og trekke seg helt ut av HAU?

Hadde det ikke vært for at jeg kom tilbake fra en liten rundtur den 18. august, så kunne det vært morsomt med en tur med første avgang til HAU kl. 16:35 for å besøke sin gamle moder og returnere om morgen dagen etter. Dessverre tillater ikke implementeringsplanen det :(

PS Og for de som henger seg opp i fullflex-priser
- SAS kr 3853
- Norwegian kr 2800
Med andre ord kan man spare et laken på en t/r-flex
 
Last edited:
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

Det finnes da Sildajazz-kafeen på HAU, men den får du ikke tatt med ombord. For de ekstra tørste finnes det også en brusautomat på innsiden av sikkerhetskontrollen på HAU.
 
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

PA, espresso er det - den går i en gulp :)
 
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

To daglige fra 20.august!

Norwegian er som alltid, i støtet!
 
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

I Prisene blir som følger:
- SAS kr 1650 (inkl. kaffe, bagasje og fast sete)
- Norwegian kr 1030 (inkl. koffert og sete begge veier, men kaffe kommer i tillegg) Denne prisdifferansen ser ut til å være rimelig konstant frem til jul, men spørsmålet er hva SAS gjør nå? Ned i pris? Kutte avganger? Furte og trekke seg helt ut av HAU?

Du må huske på at prisene reflekterer at SAS har solgt billetter på disse flyene i lang tid, mens DYs fly er "tomme" og dermed har et større utbud av laveste bookingklasser. Denne prisforskjellen vil utjevne seg etterhvert som DY selger ut sine billigste klasser også.
 
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

Du tar nok feil der Flyer, det var derfor jeg la "innkjøpene" så langt frem i tid slik at basisprisene (laveste tilgjengelige pris uten spesialtilbud/introduksjonstilbud) kom til syne. Med andre ord er prisene de som er satt av revenue managementet, og for SAS viser det hvilke priser de ønsket seg uten konkurranse.
 
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

I praksis for den planleggende turisten blir det nå kr 620 pr. passasjer billigere å fly en typisk t/r-weekend mellom OSL og HAU Tommy777. Jeg har sett på et ubesudlet området (uten spesialtilbud fra Norwegian og uten at SAS har reagert på at Norwegian vil starte) på høsten, nærmere bestemt tur fredag 9. oktober kl. 16:35 og 16:55 og retur 11. oktober kl. 19:40 og 21:50 (den billigste kveldavgangen til SAS). Prisene blir som følger:
- SAS kr 1650 (inkl. kaffe, bagasje og fast sete)
- Norwegian kr 1030 (inkl. koffert og sete begge veier, men kaffe kommer i tillegg)

Denne prisdifferansen ser ut til å være rimelig konstant frem til jul, men spørsmålet er hva SAS gjør nå? Ned i pris? Kutte avganger? Furte og trekke seg helt ut av HAU?

Hadde det ikke vært for at jeg kom tilbake fra en liten rundtur den 18. august, så kunne det vært morsomt med en tur med første avgang til HAU kl. 16:35 for å besøke sin gamle moder og returnere om morgen dagen etter. Dessverre tillater ikke implementeringsplanen det :(

PS Og for de som henger seg opp i fullflex-priser
- SAS kr 3853
- Norwegian kr 2800
Med andre ord kan man spare et laken på en t/r-flex

He he.. Naa blir det vel kanskje mer korrekt aa sammenligne med priser som er tilgjengelig hver dag. Ferieturisten er nemlig litt mer fleksibel enn deg som absolutt vil velge den dyreste avgangen til SAS paa en absolutt dato

Kan kanskje se ut som at DY har gitt opp ruten allerede siden de kun selger ut billetter ut oktober og som forventet er 249 prisen tilgjengelig 1 torsdag begge veier hele maaneden. Den reelle laveste prisen er 395 med DY hver vei pluss bagasje, kredittkortgebyr og annen moro.

SAS har derimot tilgjengelig deres laveste pris, 554 alle dager i hoest. Saa for de som er lei av DYs nickel & diming, er prisforskjellen dermed veldig liten.

SAS beholder ogsaa frekvensen som er minst dobbel saa bra som Norwegian.

Det er ingen som kjoeper full fleks, Kurt. Man kjoeper flex som koster 400 kroner mer enn Norwegian og med SAS sin suverene frekvens, er det verdt de ekstra 400.

Men det var egentlig ikke derfor jeg ville poste her.

I en annen traad beviser man hvordan DY oppfoerer seg i en monopolsituasjon slik vi diskuterte tidligere i denne traaden. Spoers hvor dum Ola Dunk er naar sleske-Kjos kommer med sin standard "naa kommer endelig DY og redder Ola fra trollet SAS". Vel, paa Bardufoss har han rasert tilbudet for lokalbefolkningen og prisene har skutt i vaeret. Greit at man skal tjene penger, men da kan han spare seg markedssvadaen sin for han er slett ikke noen reddende engel og oppfoerer seg verre enn det SAS gjoer.
 
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

http://www.rbnett.no/article/20090703/NYHETER06/381813861/1085

Gratulerer, Molde!!!!!!!^_^

SAS kutter to av fem daglige rundturer Oslo-Molde-Oslo som følge av at Norwegian 20. august starter flyginger på Årø.

"Middagsflyet" med avgang fra Oslo kl. 1255 og retur fra Molde kl. 1415, forsvinner. Det blir ingen Oslo-fly på Årø mellom kl. 1000 og kl. 1640. Siste fly fra Oslo til Molde blir SAS sin avgang kl. 1935, mens Norwegian-avgangen kl. 1850 blir den siste fra Molde til Oslo.

Fra Oslo vil SAS ha avganger kl. 0840, kl. 1545 og kl. 1935. Det betyr at avgangene fra Oslo kl. 1255 og kl. 2245 forsvinner. Det samme gjør avgangene fra Molde kl. 1415 og kl. 2055.
 
Last edited:
Re: DY til Molde og Haugesund i løpet av 2009

Ikke overaskende, da sitter Molde igjen med et dårligere rutetilbud etter Norwegians sin ankomst. Vil man dra sent fra OSL eller midt på dagen, så kan man bare glemme det. Men hva gjør man ikke for å spare noen hundrelapper, som uansett går med til gebyrer hos DY
 
Back
Top