DY og Boeing 787 ??

Status
Not open for further replies.
Nei, dette var vel det man kalle WOW! Har hatt en hektisk dag i dag og rett i barneselskap etter jobb. Så dette har jeg ikke sett nå.

Som sagt, WOW! :up:

Hmmm

selv om jeg star i fare a kaste litt salt i suppa.

A330 rykte ble bygged pa Slot Requests. Media har gjort sitt beste sensasjons-journalisme og DY har egentlig ikke mere svart enn ja "vi vil/önsker dersom det det det det kommer til a skje..." Uten reconfirmed slots vil jeg ikke enna kommentere dette. Reserverer kan du en masse, hva kommer a skje er en annen sak. Likevel kan det benyttes a lure konkurrente...

En helt annen ting er organisasjon og jeg tror at DY er rett og slett for sma for a kunne klare dette. Det trenges en helt annen apperat enn for rene 737-ops. De som spörer hos Air Berlin vil fa svar.

Naa er vel A330 mere enn et rykte...og det ikke bare bygget paa Slot Requests....at DY reserverer tid A330 Simulator underbygger nok dette mere...det er ikke noe man gjoer uten konkrete planer.....

Om jeg har laert en ting av aa foelge Norwegian fra de knatret rundt med F50 og fikk sine foerste 737-300 saa er det en ikke kan maale dem opp mot noen eksisterende Carrier....Air Berlin er ingen ideel sammenligning, noe av det de sliter med har med at en er i ferd med aa sammenkjoere flere selskaper med forskjellelige Organinsasjoner, operative rutiner med mere....LTU klarte seg ganske saa bra i mange aar....de gikk vel paa foerste smellen med satsningen paa LTE og "delte" ressurser....Virgin Blue og V Australia er nok mere noe en kan se paa...men selv disse er ingen ideel sammenligning...og Virgin Atlantic tildels de har en svaert liten organisasjon....det er ikke alltid stoerrelsen som teller;)

Og mange supper blir bare bedre med litt salt ;)

Første IC-trafikk for DY, nå skal de være så godt som først ut på Dreamliner... skal vi toppe dette nå må det bli Chicago i rutenettet og Tommy777 som fast kunde. ;)

-A

En helt annen ting er organisasjon og jeg tror at DY er rett og slett for sma for a kunne klare dette. Det trenges en helt annen apperat enn for rene 737-ops. De som spörer hos Air Berlin vil fa svar.

Her starter man fra scratch, så det blir litt annerledes enn å integrere en eksisterende flåte. Mange har gjort dette før, og DY har folk som er denne oppgaven voksen på den operasjonelle siden.

Dette gjør meg mer skeptisk til at vi får se noen A330'er .. Annet enn simulatorbooking (som godt kan være smokescreen), er det lite konkret info å finne ...

Første IC-trafikk for DY, nå skal de være så godt som først ut på Dreamliner... skal vi toppe dette nå må det bli Chicago i rutenettet og Tommy777 som fast kunde. ;)

-A

Et lavt Line Number LN er ikke det samme som tidlig "in service" LN3 og LN4 vil komme i trafikk 5-6 Maaneder etter de foerste 787'ene som blir levert.....9som vil ha hoeyere LN)

Dette gjør meg mer skeptisk til at vi får se noen A330'er .. Annet enn simulatorbooking (som godt kan være smokescreen), er det lite konkret info å finne ...

Strangt tatt gikk vel ryktene bare ut på at DY har booket 30 plasser på Oxford, at det var for A330 ble kanskje bare tatt for gitt?

Her er en liten oversikt over de første 787ene jeg har fått skrapt sammen:
LN 1 - Boeing (RR)
LN 2 - ANA tailplane (RR), men til andre pga overvekt?
LN 3 - NW tailplane (RR), men til andre pga overvekt?
LN 4 - NW tailplane (RR), men til andre pga overvekt?
LN 5 - RAM tailplane (GE), men til andre pga overvekt?
LN 6 - RAM (GE), men til andre pga overvekt?
LN 7 - ANA (RR) JA801A
LN 8 - ANA (RR) JA804A
LN 9 - ANA (RR) JA803A
LN 10 - Shanghai (GE)
LN 11 - China Eastern (GE)
LN 12 - Hainan (GE)
LN 13 - China Eastern (GE)
LN 14 - China Southern (GE)
LN 15 - China Southern (GE)
LN 16 - Hainan (GE)
LN 17 - Air China (RR)
LN 18 - ANA (RR)
LN 19 - China Eastern (GE)
LN 20 - JAL (GE) JA851J
LN 21 - Qantas (GE)
LN 22 - NW (RR)
LN 23 - Hainan (GE)
LN 24 - Qantas (GE)
LN 25 - Air India (GE) VT-ANA
LN 26 - Ethiopian (GE)
LN 27 - JetStar (GE)

LN 3-5 vil vel ikke være ferdig for levering før rundt et år etter sertifisering (det har det i hvert fall vært tradisjon i Boeing) - og snakker vi om levering tidligst i siste halvdel av 2011 (hvis de får flyet i lufta da?) - litt sent for DY å satse direkte på og en eller annen form for mellomløsninger må til.

Et lavt Line Number LN er ikke det samme som tidlig "in service" LN3 og LN4 vil komme i trafikk 5-6 Maaneder etter de foerste 787'ene som blir levert.....9som vil ha hoeyere LN)

Tidlig blir det likevel - og passer vel sånn omtrent med de rammene jeg antydet litt høyere opp ..

Strangt tatt gikk vel ryktene bare ut på at DY har booket 30 plasser på Oxford, at det var for A330 ble kanskje bare tatt for gitt?
De ryktene har nok noe bedre grunnlag enn det, altså.

EDIT: Jeg leste litt for kjapt - mente ryktene om A330. Min gjetning har hele tiden vært at Kjos ville lease cockpit-crew, men ikke godt å si...

Last edited:
Om dette stemmer er det jo bare helt vanvittig stilig for Norwegian. Nok en gang er det bare å ta av seg hatten for Bjørn Kjos og måten han tør å satse på.

MartinL.

Nå har du gitt meg hjerteklapp to ganger på under en uke. Klarer du en til før 2330 på fredags kveld spanderer jeg 4 pils på deg ved første annledning.

For en uke dette ser ut til å bli.

Er DY på vei til å bli lavpris nettverksselskap? Det blir i allefall spennede år i møte for oss flyfrelste. DY på OSL med 787 blir kanon!

Hvis dette stemmer er det jo fantastiske nyheter! :nor 787 på OSL:colgate:

Dere i Oslo kan da ikke klage! :p vi på Sola har ikke annet en små griser! Er der ikke Oslo som får æren er det Bergen er det ikke Bergen er det Tronheim! Back to topic: 787 ville heller passet a330! ;)

Og fra våre venner i Seattle kom følgende diplomatiske melding:

No orders from Norwegian Air Shuttle that I've seen or has been released to the public, but their CEO said it would be nice to get some 787's for long haul service. Their 737-800's are alleged beneficiaries of 787 new interior research.

No orders from Norwegian Air Shuttle that I've seen or has been released to the public, but their CEO said it would be nice to get some 787's for long haul service. Their 737-800's are alleged beneficiaries of 787 new interior research.

Har dette med meldeplikt til børs osv. Hva stemmer?

Det har vel vært noen undisclosed customers på 787 i flere år...

Status
Not open for further replies.
Back